Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Έρευνα: Να γιατί δεν κάνουν διακοπές οι Έλληνες

Μειωμένο έως και 20% το διαθέσιμο εισόδημα για κατανάλωση. Ανατιμήσεις και κόστος ενέργειας οι κύριες ανησυχίες.

Την αδυναμία τους για την κάλυψη των εξόδων των διακοπών εκφράζει η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην τελευταία καταναλωτική έρευνα τάσεων που διενεργεί ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος σε συνεργασία με το ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.Με βάση τα συμπεράσματα της έρευνα από τις απαντήσεις του δείγματος 900 ερωτηθέντων προκύπτει ότι το 48% δεν θα κάνει διακοπές φέτος το καλοκαίρι. Το 22% δηλώνει ότι θα κάνει, αλλά πιο περιορισμένης διάρκειας και μόλις το 13% ότι θα κάνει όπως κάθε χρόνο. Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για διακοπές το 2022, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 17%, ενώ ποσοστό 35% όσων προγραμματίζουν να κάνουν φέτος διακοπές δήλωσε ότι θα περικόψει την εν λόγω δαπάνη πάνω από 35%.Σε σχέση με τους παράγοντες που επηρεάζουν τις φετινές διακοπές, συνολικά το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο, για το 63% η μείωση εισοδήματος λόγω ανατιμήσεων των προϊόντων και για το 50% η μείωση εισοδήματος λόγω του κόστους ενέργειας. Το αυξημένο κόστος μεταφορικών με ποσοστό 52% αποτελεί επίσης έναν πολύ σημαντικό παράγονται και το 23% του κόστος διαμονής. Η ανησυχία λόγω της πανδημίας COVID-19 ή λόγω των ελληνοτουρκικών σχέσεων, δεν φαίνεται να παίζει ρόλο.Πέρα από τις διακοπές ωστόσο, στην έρευνα καταγράφεται η ξεκάθαρη δυσκολία κάλυψης καταναλωτικών αναγκών εξαιτίας της ακρίβειας και του μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος.Έτσι, το ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν προϊόντα με βασικό κριτήριο τη χρηματική δαπάνη αυξήθηκε από 46% πέρυσι την ίδια εποχή σε 74% τον Ιούνιο του 2022 με όλα τα υπόλοιπα κριτήρια να καταγράφουν μείωση. Συγκεκριμένα, όσον αφορά το διαθέσιμο εισόδημα, η εκτίμηση των καταναλωτών είναι ότι οι αυξήσεις στο κόστος ενέργειας μειώνουν μεσοσταθμικά το διαθέσιμο εισόδημα τους κατά 17%, με 2 στους 3 καταναλωτές (66%) να δηλώνουν ότι το διαθέσιμο εισόδημα τους μειώνεται πάνω από 20%. Οι ανατιμήσεις-αυξήσεις τιμών αποτελούν και την κύρια ανησυχία των καταναλωτών σήμερα (ποσοστό 73%). Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά που καταγράφονται στη Δυτική Ευρώπη. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφεται σχετικά εξίσου υψηλό ποσοστό 60%.Η δεύτερη κύρια ανησυχία των καταναλωτών είναι οι Ελληνοτουρκικές σχέσεις με ποσοστό 11% και ακολουθεί η ανεργία με 7%. Ο πόλεμος στην Ουκρανία που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία στη Δυτική Ευρώπη με ποσοστά που κυμαίνονται από 15% έως 34%, στην Ελλάδα έχει μόλις 2%. Βέβαια πρέπει να καταγραφεί ότι κατά βάση η κύρια πηγή των ανατιμήσεων σήμερα οφείλεται στην εισβολή στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση, επομένως στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης καταγράφεται εντονότερα η αιτία, ενώ στην Ελλάδα το αποτέλεσμα.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Δυστυχώς, η φόρμα σχολίων είναι ανενεργή αυτή τη στιγμή.