Αυξήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ λόγω του πληθωρισμού το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023, την ώρα που οι καταναλωτές σκέφτονται πώς θα μειώσουν τις δαπάνες τους στρεφόμενοι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) στο οκτάμηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 5,85 δισ. ευρώ έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,8%, εκ των οποίων 4,457 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων.
Την ίδια ώρα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 12,9%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%.
Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,6% από 26,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Πάντως, καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση του συγκεκριμένου περιβάλλοντος έπαιξε και ο τουρισμός καθώς μία προσεκτική ματιά στις περιοχές καταγράφει διακυμάνσεις.
Για παράδειγμα, στην Κρήτη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 17,8%, στην Πελοπόννησο 11,5%, κατά 8,7% στην Κεντρική Ελλάδα όσο και στη Θεσσαλονίκη και 10,8% στη Βόρεια Ελλάδα.
Η Circana δεν δίνει στοιχεία για Κυκλάδες, Ιόνιο, Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο.
Πηγή: topontiki.gr