Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Τραγωδία στα Μποζαίτικα: Σειρά αμείλικτων ερωτημάτων

Ο ένας μετά τον άλλον οι φορείς που σχετίζονται με τον τεχνικό κλάδο εξακολουθούν να υποβάλουν σειρά αμείλικτων ερωτημάτων αναφορικά με τις συνθήκες εργασίας, αλλά και την έλλειψη μέτρων ασφαλείας που οδήγησαν στην κατάρρευση της γεφυρας στα Μποζαίτικα έξω από την Πάτρα το μεσημέρι της Κυριακής με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ένας πολίτης και να τραυματιστούν άλλα οκτώ άτομα.

Την αποκάλυψη των αιτίων που οδήγησαν στην κατάρρευση της γέφυρας και την απόδοση ευθυνών, ζητά με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ) υπογραμμίζοντας ότι έχουν ήδη προειδοποιήσει για την εγκατάλειψη την οποία υφίστανται κρίσιμες υποδομές της χώρας με επικίνδυνες συνέπειες:

 

«Όλα τα παραπάνω είναι ένα ακόμα αποτέλεσμα της εγκατάλειψης στην οποία έχουν αφεθεί όλες οι κρίσιμες Υποδομές της χώρας, ειδικά την μνημονιακή περίοδο. Είναι ένα αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης για την εκτέλεση αναγκαίων έργων, αλλά και της διάλυσης που επέφεραν οι πολιτικές αυτές στις Δημόσιες Υπηρεσίες, δια της υποστελέχωσης και της μη πρόσληψης ικανού αριθμού εξειδικευμένων μηχανικών».

 

Οι μηχανικοί επισημαίνουν ότι η εγκατάλειψη συνήθως χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για την ιδιωτικοποίηση – παραχώρηση κρίσιμων υποδομών σε ιδιώτες: «Ιδιώτες εκδίδουν τις άδειες, ιδιώτες κάνουν περιβαλλοντικούς ελέγχους, ιδιώτες επιβλέπουν τα έργα (και τους επιλέγει ο εργολάβος μάλιστα) κοκ. Αποτέλεσμα εκτίναξη κόστους για τους πολίτες, πλημμελείς έλεγχοι και ταυτόχρονα εκτίναξη κερδών για άλλους», υπογραμμίζουν.

 

Επαναλαμβάνουν ότι στο παρελθόν έχουν αναδείξει «τις καταστροφικές συνέπειες που είχε και έχει για τις Δημόσιες Υποδομές η γενίκευση των ΣΔΙΤ και των Συμβάσεων Παραχώρησης διότι δεν εγγυώνται την ποιότητα των δημοσίων έργων, μεταφέρουν τους κινδύνους στο κράτος και τους πολίτες, δεν είναι απαλλαγμένες από τις γνωστές καθυστερήσεις, αναπαράγουν τη διαφθορά και υπονομεύουν τον «ελεύθερο ανταγωνισμό», τις αμοιβές της εργασίας, το περιβάλλον, το δημόσιο συμφέρον και τα δημόσια οικονομικά».

 

Αν και επισημαίνουν πως είναι νωρίς ακόμα για να έχει κανείς ολοκληρωμένη εικόνα για το δυστύχημα, προσθέτουν πως υπάρχουν αμείλικτα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα:

  • Ποιος είναι ο έλεγχος ή κατ’ ελάχιστον η εποπτεία από την πλευρά του Δημοσίου της ασφάλειας του συγκεκριμένου έργου, αλλά και όλων εκείνων που εκτελούνται με το σύστημα των Παραχωρήσεων;
  • Υπήρχε για το συγκεκριμένο έργο Ειδική Μελέτη Κατεδάφισης; Εάν ναι, να δοθεί στη δημοσιότητα.
  • Εφαρμόστηκαν εάν υπήρχε Μελέτη, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών κατεδάφισης τα προβλεπόμενα σ’ αυτήν;
  • Εφαρμόστηκαν κατά την εκτέλεση των εργασιών κατεδάφισης, τα προβλεπόμενα στο Φάκελο Ασφαλείας από την αρμόδια ιδιωτική εταιρεία;
  • Εκτελούνταν εργασίες μέσα στο καταμεσήμερο (μετά μάλιστα τις 12 μ.μ.) τη θερμότερη ημέρα της τελευταίας τριακονταετίας στη χώρα, παρά την σχετική απαγόρευση από την εκδοθείσα Υπουργική Απόφαση;
  • Ήταν περιφραγμένος και φυλασσόμενος ο εργοταξιακός χώρος όπως όφειλε και πως βρέθηκαν πολίτες στο εσωτερικό του;
  • Τι θα γίνει με την προστασία της Υγείας και της Ασφάλειας των εργαζομένων στη χώρα, όταν καθημερινά πληγωνόμαστε από απίστευτα περιστατικά με θύματα εργαζομένους και σήμερα πιθανόν και πολίτες, με τον αριθμό των νεκρών εργαζομένων να έχει φτάσει μέχρι τις 22 Ιουλίου τους 104.
Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Δυστυχώς, η φόρμα σχολίων είναι ανενεργή αυτή τη στιγμή.