Δεν έχει τέλος το ράλι της ακρίβειας, με νέες ανατιμήσεις τους επόμενους μήνες, όπως προβλέπουν τα στελέχη των μεγάλων αλυσίδων λιανεμπορίου και των προμηθευτών, σε έρευνα που παρουσίασε η εταιρεία ανάλυσης αγοράς Nielsen ΙQ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Νielsen, σχεδόν οι 7 στους 10 Ελληνες διευθύνοντες συμβούλους της βιομηχανίας και των σουπερμάρκετ (το 68% από όσους συμμετείχαν στην έρευνα) αναφέρουν ότι έχουν ήδη δρομολογήσει τιμολογιακές αυξήσεις, που θα περάσουν σταδιακά εντός του 2023.
Το υπόλοιπο 32% απαντάνε ότι δεν είναι σίγουροι αν θα προχωρήσουν σε ανατιμήσεις, χωρίς αυτό να προεξοφλεί ότι δεν θα το κάνουν. Από αυτούς που θα εφαρμόσουν ανατιμήσεις, ο ένας στους δύο ερωτηθέντες απάντησε ότι το ύψος τους θα φτάσει το 10%. Το 35% των ερωτηθέντων σχεδιάζουν ανατιμήσεις έως 5%, ενώ ένα μικρό ποσοστό επιχειρήσεων (6%) ανέφερε ανατιμήσεις έως και 20%.
Οι προβλέψεις των στελεχών της αγοράς συγκλίνουν με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις των αναλυτών ότι οι πληθωριστικές αυξήσεις του 2022 μετακυλίονται μεταχρονολογημένα στη λιανική και εντός του 2023, αφού πρώτα παραγωγοί και χονδρέμποροι εξάντλησαν τα υπάρχοντα αποθέματα. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους ο πληθωρισμός σε τρόφιμα και βασικά αγαθά εξακολουθεί να ανεβαίνει, παρά την αποκλιμάκωση των τιμών της ενέργειας, χωρίς ωστόσο να αποκλείονται και φαινόμενα κερδοσκοπίας.
Οσον αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά, ο τζίρος θα συνεχίσει να αυξάνεται, ελέω πληθωρισμού, με πάνω από τους μισούς να προβλέπουν ανάπτυξη της τάξης του 2%-5%. Σχεδόν ένας στους τρεις διευθύνοντες συμβούλους προβλέπει αύξηση τζίρου από 6%-10%, ενώ διχασμένες είναι οι προβλέψεις για την κατανάλωση σε όγκο. Πάνω από τους μισούς εκτιμούν ότι ο όγκος αγορών θα συρρικνωθεί, από -2% έως -5% ή ακόμα περισσότερο, ωστόσο ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 38% προβλέπει συγκράτηση του όγκου πωλήσεων ή και οριακή αύξηση 1%.