Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Πρόστιμο μαμούθ σε ΑΒ Βασιλόπουλο και LIDL: Πώς απαντούν, τι έκαναν στις τιμές

Την επιβολή προστίμων σε τέσσερις αλυσίδες σούπερ μάρκετ για παραβίαση του ποσοστού κέρδους και για διαφορετικές τιμές στο ράφι και το ταμείο επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, στο πλαίσιο των ανακοινώσεων για το «καλάθι της Σαρακοστής».

Το μεγαλύτερο πρόστιμο, ύψους 319.900 ευρώ, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης επιβλήθηκε στην αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος ενώ για υποτροπή επιβλήθηκε πρόστιμο κάτω από 50.000 ευρώ στις αλυσίδες Lidl, Γαλαξίας και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Όπως είπε ο υπουργός, διαπιστώθηκε παραβίαση του νόμου για αισχροκέρδεια και παραβίαση της νομοθεσίας για διαφορετική τιμή στο ράφι και άλλη τιμή στο ταμείο. Τα πρόστιμα, είπε ο υπουργός, «τα υπέγραψα πριν από λίγη ώρα, κατόπιν εισήγησης της ΔΙΜΕΑ αφού ολοκληρώθηκε σειρά ελέγχων σε πολλά σούπερ μάρκετ».

Ο ίδιος σημείωσε: «Τα πρόστιμα δεν σημαίνουν ότι οι αλυσίδες αυτές κατά κανόνα παραβιάζουν τον νόμο. Σε μια αλυσίδα οι έλεγχοι απέδειξαν ότι υπήρξε παραβίαση του ποσοστού κέρδους και σε ένα κομμάτι προϊόντων που είναι εντός καλαθιού αλλά και σε μεγάλο κομμάτι προϊόντων που είναι εκτός καλαθιού».

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του ο κ. Γεωργιάδης κάλεσε τις αλυσίδες να είναι αρκετά προσεκτικές και συμπλήρωσε: «Δεν θέλω να πιστέψει κανείς ότι είμαστε διατεθειμένοι να χαριστούμε. Είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα των καταναλωτών». Ενώ τόνισε, «εδώ δεν παίζουμε».

Οι αλυσίδες στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα είναι οι εξής:

ΑΒ Βασιλόπουλος: Πρόστιμο 319.900 ευρώ

Lidl: Πρόστιμο 26.880 ευρώ

Γαλαξίας: Πρόστιμο 21.387 ευρώ

ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: Πρόστιμο 9.330 ευρώ

Τι απαντά η ΑΒ Βασιλόπουλος

Η ανακοίνωση προκάλεσε την αντίδραση της ΑΒ Βασιλόπουλος. Σε επικοινωνία με την εταιρεία δηλώθηκε:

«Σε συνέχεια ελέγχου από τη ΔΙΜΕΑ και της σχετικής ανακοίνωσης, επιβεβαιώνουμε την επιβολή προστίμου ύψους 319.900 ευρώ στην εταιρεία ΑΒ Βασιλόπουλος, το οποίο θεωρούμε άδικο και αβάσιμο, σε μία περίοδο που όλος ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων λειτουργεί με ζημιές. Αρχικά, το πρόστιμο υπολογίστηκε με λάθος στοιχεία, λαμβάνοντας υπόψη αρχικές τιμές τιμοκαταλόγου και όχι τελικές τιμές πώλησης».

Διαφωνούμε έντονα στο να μιλάμε για «αθέμιτη κερδοφορία». Ως εταιρεία, στηρίξαμε από την πρώτη στιγμή την προσπάθεια της κυβέρνησης, οδηγώντας την αγορά σε χαμηλές τιμές. Μειώσαμε τις τιμές μας και σε άλλα προϊόντα στο σύνολο των προσφερόμενων κωδικών μας. Από την εφαρμογή του «καλαθιού του νοικοκυριού», έχουμε χάσει πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ, πουλώντας πολλά προϊόντα ακόμα και κάτω του κόστους.

Συνολικά, οι παράμετροι που λαμβάνονται υπόψη οδηγούν σε λανθασμένα συμπεράσματα:

Είναι λάθος να μιλάμε για αθέμιτη κερδοφορία λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους ενός μεμονωμένου προϊόντος και μόνο.

Δεν λαμβάνονται υπόψη τυχόν αυξήσεις των λειτουργικών εξόδων μιας εταιρείας, αγνοώντας έτσι αν μιλάμε τελικά για πραγματικό κέρδος ή ζημία.

Επιβάλλεται η διατήρηση σταθερής τιμής μικτού περιθωρίου, καθώς και μειωμένης τιμής μικτού περιθωρίου κέρδους για μια σειρά από προϊόντα (οι διατάξεις του άρθρου 87 του Ν. 4986/2022), χωρίς, όμως, να λαμβάνεται υπόψη ότι οι τιμές αυτές δεν αποτελούν πραγματικό κέρδος για την επιχείρηση.

Όταν το προηγούμενο έτος κάποιος ελεγχόμενος κωδικός δεν είχε πωλήσεις, η ΔΙΜΕΑ παίρνει για σύγκριση το Μικτό Περιθώριο κέρδους της εταιρείας από τις οικονομικές καταστάσεις του προηγούμενου έτους. Στην πραγματικότητα δεν μπορεί να συγκριθεί η κερδοφορία ενός κωδικού με τη συνολική κερδοφορία μίας εταιρείας, είναι ανόμοια μεγέθη, αφού για την εξεύρεση του μικτού περιθωρίου κέρδους του συνόλου του έτους μιας εταιρείας λαμβάνονται υπόψη και άλλα μεγέθη, που σχετίζονται με τα λειτουργικά κόστη αυτής.

Η σύγκριση του μικτού περιθωρίου κέρδους προϊόντων σε χρονικές περιόδους μικρότερες του έτους οδηγεί σε στρεβλά συμπεράσματα. Μόνο με περίοδο αναφοράς ενός ακεραίου έτους μπορεί με ασφάλεια να βγει συμπέρασμα. Και αυτό γιατί στη λειτουργία της αγοράς λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια του έτους προωθητικές ενέργειες οι οποίες επηρεάζουν τόσο την τελική τιμή πώλησης όσο και το κόστος των προϊόντων.

Ως βάση υπολογισμού του προστίμου, λαμβάνονται υπόψη όχι μόνο τα προϊόντα που έχουν πουληθεί αλλά και τα αποθέματα, με συνέπεια να επιβάλλεται πρόστιμο και για εμπορεύματα που ακόμη δεν έχουν πωληθεί και απλά εικάζεται ότι έχουν ήδη πουληθεί και η εταιρεία έχει ήδη αποκομίσει το όφελος.

Σκοπεύουμε να εξαντλήσουμε όλα τα ένδικα μέσα ενάντια στο πρόστιμο αυτό», καταλήγει.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Δυστυχώς, η φόρμα σχολίων είναι ανενεργή αυτή τη στιγμή.