Η Mazda επαναφέρει τον εμβληματικό περιστροφικό κινητήρα Wankel, παρουσιάζοντας στο Japan Mobility Show το νέο Vision-X Coupe, ένα φουτουριστικό τετράθυρο κουπέ που συνδυάζει υβριδική τεχνολογία, turbo και 503 ίππους.
Το πρωτότυπο, που παρουσίασε ο CEO της Mazda, Masahiro Moro, δίνει μια καθαρή εικόνα για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η μάρκα προς το 2035, επιβεβαιώνοντας πως η ιαπωνική εταιρεία δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει τη μηχανολογική της παράδοση, αλλά να τη μεταμορφώσει με βάση τη νέα εποχή.

Η σχεδίασή του ακολουθεί τη φιλοσοφία Kodo σε πιο ώριμη μορφή, με λιτές γραμμές και προσεγμένη αεροδυναμική. Η κλειστή μάσκα, οι λεπτοί προβολείς και το μακρύ καπό συνθέτουν ένα καθαρό και δυναμικό εμπρός μέρος, ενώ οι γραμμές της οροφής και το καμπύλο πίσω παρμπρίζ εξασφαλίζουν μια κομψή σπορ σιλουέτα. Στην οποία συμβάλλει η απουσία κλασικών χειρολαβών και καθρεφτών.

Με μήκος 5,05 μέτρα και μεταξόνιο 3.080 χιλιοστών το πρωτότυπο είναι αισθητά μεγαλύτερο από το Mazda6, προσφέροντας χώρους επιπέδου grand tourer.

Στο εσωτερικό, η ιαπωνική εταιρεία διατηρεί το ανθρωποκεντρικό της DNA, συνδυάζοντας απλότητα και υψηλή ποιότητα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει τρεις ξεχωριστές ενότητες με ρετρό αναφορές, ενώ υπάρχει και ενσωματωμένη οθόνη στο τιμόνι. Για το συνοδηγό υπάρχει δεύτερη οθόνη, η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί έναν επιλογέα ταχυτήτων που θυμίζει μπάλα του μπέιζμπολ, ενώ τα πίσω καθίσματα είναι ανεξάρτητα.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένα plug-in υβριδικό σύστημα που συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο περιστροφικό κινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία άγνωστης για την ώρα χωρητικότητας. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 503 ίππους, η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 160 χιλιόμετρα, ενώ η συνολική ξεπερνά τα 800.

Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι η Mazda ισχυρίζεται πως το Vision-X Coupe μπορεί να καθαρίζει τον αέρα καθώς κινείται. Χάρη στη χρήση καυσίμου που παράγεται από μικροάλγη –η οποία απορροφά CO₂ κατά την ανάπτυξή της– και σε μια νέα τεχνολογία άμεσης δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα, το σύστημα μειώνει τις συνολικές εκπομπές, δημιουργώντας έναν κύκλο ενέργειας με μηδενικό ή και θετικό ισοζύγιο άνθρακα.