Σε αναμονή της υπουργικής απόφασης με τις διορθωτικές κινήσεις για το «καλάθι του νοικοκυριού», πληθαίνουν οι κυβερνητικές εξαγγελίες για πιθανή επέκταση του μέτρου σε άλλες κατηγορίες επιχειρήσεων όπως τα αρτοποιεία και τα κρεοπωλεία. Το σενάριο αυτό όμως φαίνεται να έχει «καεί» προκαταβολικά, αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις των εκπροσώπων των δυο κλάδων, μετά τις άκαρπες συναντήσεις με το υπουργείο Ανάπτυξης. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος είχε ξεκαθαρίσει πριν από την εφαρμογή του μέτρου ότι η συζήτηση για «καλάθι του αρτοποιού» δεν έχει νόημα, εφόσον ήδη οι συνοικιακοί φούρνοι πουλάνε σε τιμές κόστους, ενώ τα λειτουργικά τους κόστη έχουν υπερδιπλασιαστεί.
Σύμφωνα με τους αρτοποιούς το τελευταίο κύμα αυξήσεων στο φρέσκο ψωμί ήταν τον Μάρτιο, στον απόηχο της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία που εκτόξευσε τις τιμές των σιτηρών, ενώ οι ετήσιες αυξήσεις κυμαίνονται στο 15-16%. Αντιθέτως, όπως υποστηρίζουν, το συσκευασμένο-τυποποιημένο ψωμί που διατίθεται στα σουπερμάρκετ έχει υποστεί έκτοτε διαδοχικές ανατιμήσεις, οι οποίες αθροιστικά ξεπερνάνε το 30-40%.
Οι αρτοποιοί κάνουν λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό από τα σουπερμάρκετ τα οποία πουλάνε αρτοσκευάσματα ως «φραντζόλα ψωμί» χωρίς την απαραίτητη σήμανση ότι πρόκειται για «διατηρημένο-συσκευασμένο» ή «προϊόν απόψυξης», με αποτέλεσμα να συγχέεται με το φρέσκο. Μάλιστα κάνουν λόγο για αθέτηση της δέσμευσης του υπουργείου Ανάπτυξης να υπάρχει σαφής αναγραφή για το κατεψυγμένο ψωμί και αναμένουν διορθωτικές κινήσεις.
Αντίστοιχα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Καταστηματαρχών Κρεοπωλείου (ΠΟΚΚ) τονίζει ότι «η όλη προσπάθεια για ένταξη του κλάδου στο καλάθι οδηγεί σε αδιέξοδο, λόγω της υπαγωγής της σε νόμο», χαρακτηρίζοντας την εφαρμογή του μέτρου «ανέφικτη ώς ακατόρθωτη».
Οι κρεοπώλες υποστηρίζουν ότι είναι φύσει αδύνατο για τις περίπου 20.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου σε όλη την Ελλάδα να δηλώνουν ηλεκτρονικά τιμές στην πλατφόρμα e-katanalotis ώστε να συναγωνιστούν τις 13 μεγάλες αλυσίδες που έχουν ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατομμυρίων ευρώ.
«Σε αντίθεση με τις εφοδιαστικές αλυσίδες τροφίμων που διαφημίζουν τα προϊόντα τους, τυποποιημένα ή μη, χωρίς να αναγράφουν προέλευση, εμείς θα συνεχίσουμε να πληροφορούμε τον καταναλωτή για την ποιότητα και τη χώρα προέλευσης του προϊόντος που αγοράζει», καταλήγει η ΠΟΚΚ, αφήνοντας υπόνοιες για παραπλανητικές πρακτικές από τα σουπερμάρκετ.