Για να ενημερώσει τους πολίτες για την ανάγκη εξοικονόμησης ενέργειας
Χρήματα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ετοιμάζεται να μοιράσει πάλι χωρίς καμία φειδώ η κυβέρνηση. Η μόνη διαφορά είναι το όνομα της λίστας και το συνολικό ποσό. Από την περιβόητη λίστα Πέτσα περνάμε, λοιπόν, στη λίστα Σκρέκα. Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ετοιμάζεται να μοιράσει περίπου 7.500.000 ευρώ για να ενημερώσει τους πολίτες για την ανάγκη εξοικονόμησης ενέργειας.
Ναι, ο χειμώνας προμηνύεται πολύ δύσκολος, το τοπίο στην αγορά του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου παραμένει εξαιρετικά θολό λόγω του πολέμου που μαίνεται και η εξοικονόμηση ενέργειας απ’ όλους μας αποτελεί μια λύση. Το «αμαρτωλό» παρελθόν αυτής της κυβέρνησης, όμως, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η καμπάνια για την εξοικονόμηση θα αποτελέσει ακόμα μία αφορμή για κατασπατάληση δημόσιου χρήματος, που θα καταλήξει ως επί το πλείστον σε φιλικά προς την κυβερνητική παράταξη μέτρα. Η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης ενέκρινε το πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο πλαίσιο της δράσης «Εξοικονόμηση ενέργειας».
Η σχετική απόφαση δημοσιεύτηκε προχθές, Δευτέρα, στη Δι@ύγεια, φέροντας την υπογραφή του γενικού γραμματέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, Δημήτρη Γαλαμάτη. To πρόγραμμα ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 7.440.000,00 ευρώ, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΥΠΕΝ.
Εντάξει, η λίστα Σκρέκα ωχριά μπροστά στη λίστα Πέτσα, που είχε μοιράσει 20.000.000 ευρώ στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ως χρηματική αποζημίωση για την προώθηση της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι», κατά το πρώτο κύμα του κορωνοϊού στην Ελλάδα. Δεν παύει, όμως, να αποτελεί ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, σε μια χρονική συγκυρία που εκατομμύρια νοικοκυριά μετρούν και το τελευταίο ευρώ για να τα βγάλουν πέρα.
Οπως αναφέρεται στην απόφαση, το αίτημα έγινε δεκτό, με δεδομένο ότι ο φορέας πληροί την προϋπόθεση περί υποχρέωσης τήρησης του ποσοστού συμμετοχής των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης (έντυπα μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση) στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης και τουλάχιστον 30%, η οποία, αν δεν τηρηθεί, επιβάλλεται στον υπόχρεο φορέα του ευρύτερου δημοσίου τομέα διοικητικό πρόστιμο ισόποσο με τη διαφημιστική δαπάνη που υπολείπεται προς συμπλήρωση του ανωτέρω ποσοστού συμμετοχής.