Το είπε και ξεκίνησε να το υλοποιεί. Η Toyota αναπτύσσει μια νέα σειρά καθαρών, ισχυρών, μικρότερων θερμικών κινητήρων που μπορούν να λειτουργούν με μια ποικιλία καυσίμων ουδέτερου άνθρακα, ακόμη και να συνδυάζονται με υβριδικά συστήματα με μπαταρία.
Πρόκειται για το τελευταίο όπλο του ιαπωνικού κολοσσού για την καταπολέμηση των εκπομπών ρύπων και τη διάσωση θέσεων εργασίας στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι νέοι κινητήρες, μικρότεροι και πιο συμπαγείς από τους σημερινούς, θα επιτρέψουν στην Toyota να τους τοποθετήσει σε νέας σχεδίασης αμαξώματα που ταιριάζουν περισσότερο στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων.
Μέρος της ιδέας είναι η κατασκευή φουτουριστικών οχημάτων που αντικατοπτρίζουν το ελκυστικό στυλ των EV όπως άλλωστε είχαμε την ευκαιρία να δούμε από τις παρουσίες των Toyota και Lexus στο περσινό Japan Mobility Show.
“Είμαστε κοντά στην επίτευξη αυτού του είδους σχεδιασμού με αυτό το είδος κινητήρα”, δήλωσε ο επικεφαλής τεχνολογίας της Toyota, Hiroki Nakajima, σε μια προεπισκόπηση της νέας τεχνολογίας κινητήρων πριν από την επίσημη ανακοίνωση την Τρίτη 28/5 στο Τόκιο. “Οι κινητήρες θα διαφέρουν εντελώς από ότι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα”.
Η Toyota δήλωσε ότι οι κινητήρες θα έρθουν στο προσεχές μέλλον, αλλά δεν έδωσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο περιέγραψε τα πρωτότυπα των νέων κινητήρων σε συνέντευξη Τύπου, στην οποία συμμετείχαν οι Mazda και Subaru, εταιρείες που συνεργάζονται με την Toyota.
Οι τρεις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στην εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης επόμενης γενιάς, ως βασικής τεχνολογίας για τη μείωση του άνθρακα, ακόμη και όταν η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται όλο και περισσότερο προς τον εξηλεκτρισμό.
Ο εχθρός είναι ο άνθρακας
Η Mazda από την πλευρά της, θα εργαστεί για τη βελτίωση του χαρακτηριστικού περιστροφικού κινητήρα της, ώστε να λειτουργεί με μια σειρά καυσίμων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Ο διευθύνων σύμβουλος, Masahiro Moro, δημιούργησε μια ειδική ομάδα μηχανικών, η οποία καλείται να αναπτύξει ένα φιλικό προς το περιβάλλον περιστροφικό σύστημα που παράγει ηλεκτρική ενέργεια, για χρήση σε ένα υβριδικό σύστημα που καταναλώνει ανανεώσιμα βιοκαύσιμα ή υδρογόνο.
Η Mazda παρουσίασε την τεχνολογία στο πρωτότυπο Iconic SP στο περσινό Japan Mobility Show.
Η Subaru από την πλευρά της, θα εξελίξει τον οριζόντια αντίθετο κινητήρα boxer για να λειτουργεί με ένα ηλεκτροκίνητο υβριδικό σύστημα. Ο διευθύνων σύμβουλος, Atsushi Osaki, σχεδιάζει ήδη να αναπτύξει ένα υβριδικό σύστημα επόμενης γενιάς στα crossover Crosstrek και Forester, ως γέφυρα για την κατασκευή μιας σειράς οκτώ μοντέλων EV μέχρι το τέλος του 2028.
“Η κοινή μας πεποίθηση είναι ότι ο εχθρός είναι ο άνθρακας”, δήλωσε ο Ichiro Hirose, Chief Technology Officer της Mazda. “Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι σταδιακή. Δεν πρόκειται να συμβεί πολύ γρήγορα. Εν τω μεταξύ, χρειαζόμαστε κινητήρες εσωτερικής καύσης που να συμβάλλουν στην ουδετερότητα του άνθρακα”.
O Toyoda έδωσε τον τόνο
Το πλάνο που παρουσιάστηκε από τους διευθύνοντες συμβούλους των τριών εταιρειών σε μια σπάνια κοινή συνέντευξη Τύπου, αντικατοπτρίζει τις προσπάθειες των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών να ακολουθήσουν μια λεγόμενη προσέγγιση πολλαπλών διαδρομών για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Η ιδέα ξεκίνησε από τον πρόεδρο της Toyota, Akio Toyoda, ο οποίος επιμένει ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα είναι μόνο ένα από τα πολλά εργαλεία. Η Toyota, από την πλευρά της, θεωρεί ότι η εσωτερική καύση καθαρότερων καυσίμων παίζει επίσης ρόλο, παράλληλα με τα εξελιγμένα υβριδικά συστήματα κίνησης.
Στην πορεία, οι κινητήρες επόμενης γενιάς θα μπορούσαν να προσεγγίσουν ή να επιτύχουν ουδετερότητα άνθρακα λειτουργώντας με συνθετικά καύσιμα, βιοκαύσιμα ή, τελικά, υδρογόνο καθαρής καύσης.
Τα θερμικά σύνολα θα έχουν μια ακόμη ευκαιρία
Ο Toyoda δήλωσε ότι οι νέες εκδοχές της παλιάς τεχνολογίας θα βοηθήσουν να κερδηθεί ο πόλεμος κατά των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σώζοντας παράλληλα θέσεις εργασίας και διατηρώντας τη μυρωδιά, τον ήχο και την αίσθηση που λαχταρούν οι οπαδοί των αυτοκινήτων.
Η εμπιστοσύνη της Toyota στο μέλλον της εσωτερικής καύσης -μιας τεχνολογίας που έχει στηρίξει την αυτοκινητοβιομηχανία για περισσότερο από έναν αιώνα- έρχεται καθώς οι πωλήσεις των EV μειώνεται και οι ανταγωνιστές επανεξετάζουν τα σχέδιά τους για μαζικές επενδύσεις σε εργοστάσια μπαταριών και αποκλειστικές γραμμές συναρμολόγησης.
Οι νέοι κινητήρες θα είναι καλύτεροι από ποτέ
Οι νέοι κινητήρες θα είναι μικρότεροι και πιο συμπαγείς από τους υπάρχοντες. Οι μικρότερες διαστάσεις θα τους επιτρέψουν να χωρέσουν στα μελλοντικά EV. Η φρέσκια εμφάνιση αποδεικνύεται από τα σφηνοειδή πρωτότυπα Lexus LF-ZC και LF-ZC.
Η Toyota επανεξετάζει την προσέγγισή της προκειμένου να χρησιμοποιήσει μια πλατφόρμα EV ως σημείο εκκίνησης και να εργαστεί προς τα πίσω, κατά κάποιο τρόπο, για να επανασχεδιάσει μια νέα γκάμα βελτιωμένων κινητήρων που ταιριάζουν σε αυτό το πάτωμα EV. Η Toyota οραματίζεται το πάντρεμα των κινητήρων με μια σειρά υβριδικών και plug-in υβριδικών διατάξεων.
Μεταξύ των νέων κινητήρων της Toyota είναι ένα σύνολο 1.5 λίτρων που διατίθεται τόσο σε ατμοσφαιρικές όσο και σε υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις. Οραματίζεται ως μια συμπαγή, υψηλής απόδοσης μονάδα παραγωγής ενέργειας που παρέχει την ίδια ισχύ με μια παραδοσιακή ατμοσφαιρική μονάδα 2.5 λίτρων. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.5 λίτρων τοποθετείται ως μια οικολογική πρόταση, που είναι πολύ πιο οικονομική στη χρήση από τα σημερινά σύνολα αντίστοιχου κυβισμού.
Επίσης, στα σκαριά βρίσκεται και ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2.0 λίτρων που παράγει πολύ υψηλότερη ισχύ από τους σημερινούς στάνταρ turbo 2.4 λίτρων, ενώ χαρακτηρίζεται από καλύτερη οικονομία καυσίμου από τα σύνολα 2.4 και 2.0 λίτρων turbo που υπάρχουν ήδη στη φαρέτρα της Toyota.
Ισχυροί και “καθαροί”
Κατά τη διάρκεια της προεπισκόπησης στο Fuji Speedway, η Toyota τοποθέτησε τον κινητήρα 2.0 turbo σε ένα pickup, ένα sedan και ένα σπορ αυτοκίνητο, θέλοντας να τονίσει τις ποικίλες εφαρμογές του. Οι σύντομες δοκιμαστικές διαδρομές με το sedan και το pickup έδειξαν εντυπωσιακή ισχύ.
Αυτοί οι νέοι κινητήρες θα πρέπει να πληρούν τα νέα πρότυπα εκπομπών, ειδικά καθώς οι κανονισμοί γίνονται αυστηρότεροι τα επόμενα χρόνια, δήλωσε ο Nakajima. “Δεν θα χρειαστεί να εγκαταλείψουμε την ισχύ, για να συμμορφωθούμε με τους μελλοντικούς κανονισμούς“, δήλωσε ο Nakajima. “Αυτοί οι κινητήρες είναι καλύτεροι από οποιονδήποτε κινητήρα στο παρελθόν”, κατέληξε.
Πηγή: topgeargreece