Γιατί η νέα ανακάλυψη από το τηλεσκόπιο James Webb έχει αφήσει έκπληκτους τους επιστήμονες

Η ευδιάκριτη κόκκινη απόχρωση του αντικειμένου δείχνει ότι ό,τι κι αν είναι, πιθανότατα βρίσκεται σε σημαντική απόσταση. Αυτή η παρατήρηση θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ακόμη και την πρώτη παρατήρηση αυτού του αντικειμένου από ανθρώπινα μάτια.

Μια αξιοσημείωτη κοσμική ανακάλυψη αναδύθηκε από τα βάθη του διαστήματος χάρη στο διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, αφήνοντας τους επιστήμονες έκπληκτους.

Η ομάδα που διαχειρίζεται το τηλεσκόπιο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος παρουσίασε την Τετάρτη μια εικόνα που αποκάλυψε μια πρωτοφανή εικόνα δύο νεαρών άστρων στη διαδικασία σχηματισμού, που βρίσκονται σε απόσταση περίπου 1470 ετών φωτός στον αστερισμό Vela.

Αυτά τα δύο λαμπρά αστέρια, με την ονομασία Herbig-Haro 46/47, περιβάλλονται από έναν δίσκο υλικού που παρέχει τροφή κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής τους επί εκατομμύρια χρόνια.

Ωστόσο, μέσα στη μαγευτική θέα του βαθύ διαστήματος, ακριβώς κάτω από αυτά τα αστέρια, ένα αινιγματικό αντικείμενο πήρε μορφή – ένα κολοσσιαίο κόκκινο ερωτηματικό που αιωρούνταν στο φόντο της νυχτερινής έκτασης. Η φύση αυτής της ιδιόμορφης οντότητας παραμένει ασύλληπτη.

«Είναι πιθανότατα ένας μακρινός γαλαξίας, ή ενδεχομένως αλληλεπιδρώντες γαλαξίες. Οι αλληλεπιδράσεις τους μπορεί να προκάλεσαν το παραμορφωμένο σχήμα του ερωτηματικού», μοιράστηκαν με το Space.com εκπρόσωποι του Επιστημονικού Ινστιτούτου του Διαστημικού Τηλεσκοπίου στη Βαλτιμόρη, το οποίο επιβλέπει τις επιστημονικές λειτουργίες του τηλεσκοπίου.

Το τηλεσκόπιο James Webb διαθέτει απίστευτες δυνατότητες, που του επιτρέπουν να καταγράφει αντικείμενα σε εκπληκτικές αποστάσεις. Η υψηλής ανάλυσης απεικόνιση στο εγγύς υπέρυθρο του επιτρέπει να κοιτάξει στα πιο μακρινά σημεία του σύμπαντος, εντοπίζοντας γαλαξίες που βρίσκονται σε απόσταση 13,4 εκατομμυρίων ετών φωτός – οντότητες που υπήρχαν μόλις 420 εκατομμύρια χρόνια μετά τη Μεγάλη Έκρηξη.

«Ίσως είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε το συγκεκριμένο αντικείμενο», επιβεβαιώνουν οι εκπρόσωποι.

«Θα χρειαστεί περαιτέρω έρευνα για να επιβεβαιωθεί η ταυτότητά του. Το Webb αποκαλύπτει πολυάριθμους νέους, μακρινούς γαλαξίες, οπότε ένας πλούτος νέων επιστημονικών ανακαλύψεων βρίσκεται μπροστά μας».

Πηγή: hellas-now