Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Στο στόχαστρο της ΕΥΠ βρισκόταν το Raptor – Σκάναραν τα δρομολόγιά του

Στο μικροσκόπιο της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών βρισκόταν πολύ καιρό πριν τη βύθισή του το φορτηγό πλοίο «Raptor», το οποίο βυθίστηκε κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς καιρικές συνθήκες σε θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Λέσβου.

Αυτό αποκαλύπτουν στο iEidiseis αξιόπιστες πηγές της λεωφόρου Κατεχάκη, που αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι «το συγκεκριμένο φορτηγό πλοίο ήταν στα ‘ραντάρ’ της ΕΥΠ εδώ και πολύ καιρό και εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο έρευνας μετά τις τελευταίες τραγικές εξελίξεις. Εδώ και καιρό υπήρχαν πληροφορίες για τα δρομολόγιά του που είχαν κριθεί ως ύποπτα. Ήταν στη ‘μαύρη’ λίστα διεθνών οργανισμών, διότι δεν συμμορφωνόταν στους κανόνες ασφαλείας ενώ πληρούσε τα χαρακτηριστικά των πλοίων που θα μπορούσαν δυνητικά να χρησιμοποιούνται σε λαθρεμπόριο. Αυτός ήταν ο λόγος που τα δρομολόγιά του τα παρακολουθούσαν με ειδικά τεχνολογικά εργαλεία πράκτορες της ΕΥΠ. Στο τελευταίο δρομολόγιό του είχε δηλώσει ότι μεταφέρει αλάτι».

Οι ίδιες πηγές εξηγούν ότι οι αποδείξεις για το φορτίο που μετέφερε βρίσκονται πλέον στον βυθό της θάλασσας και έτσι μόνο εκτιμήσεις μπορούν να γίνουν για το κατά πόσο ήταν νόμιμο ή παράνομο. Αξιωματούχοι με γνώση των παράνομων δρομολογίων εξηγούν πάντως ότι «το αλάτι πολλές φορές δημιουργεί υποψίες, διότι οι Αρχές δε μπορούν εύκολα να το ελέγξουν όταν μεταφέρεται σε μεγάλες ποσότητες. Πολλές φορές για να ελεγχθεί καλά το φορτίο πρέπει να προκληθεί ζημιά σε αυτό, ενώ και τα εκπαιδευμένα σκυλιά δυσκολεύονται να μυρίσουν κάτι παράνομο όταν βρίσκεται μέσα σε αλάτι. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι όποιος μεταφέρει αλάτι είναι παράνομος ή κάνει λαθρεμπόριο. Επίσης, κανείς δε μπορεί να αποδείξει ότι το Raptor χρησιμοποιήθηκε για λαθρεμπόριο».
Το σημαντικότερο στοιχείο που αποκάλυψαν οι ελληνικές Αρχές είναι ότι το φορτηγό πλοίο δεν είχε προορισμό την Κωνσταντινούπολη -όπως είχε ειπωθεί αρχικά- αλλά την Ουκρανία.

Υπενθυμίζεται ότι στο «Raptor» επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα, (1 Ινδός, 11 Αιγύπτιοι και δύο υπήκοοι Συρίας). Χθες το πρωί, το πλοίο ενεργοποίησε το σήμα κινδύνου mayday σε παραπλέοντα σκάφη, αλλά είχε χαθεί από τα ραντάρ.

O εκπρόσωπος Τύπου του λιμενικού εξήγησε πως τα πρωτόκολλα αναφέρουν πως ένα άνθρωπος που βρίσκεται σε νερό με θερμοκρασία 20 βαθμούς – όπως στην περιοχή του ναυαγίου – μπορεί να επιβιώσει περίπου 20 με 26 ώρες.

Προς το παρόν οι διασώστες δεν έχουν εντοπίσει κάποιο ίχνος των ατόμων που αγνοούνται, ενώ το καράβι δεν έχει εντοπιστεί ακόμα.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Δυστυχώς, η φόρμα σχολίων είναι ανενεργή αυτή τη στιγμή.