Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

BBC: Σοβαρές αποκαλύψεις για την τραγωδία της Πύλου

Με τις έρευνες για τυχόν διασωθέντες του τραγικού ναυαγίου της Πύλου να μην έχουν σταματήσει –αν και ελπίδες έχουν ουσιαστικά μηδενιστεί– τις πόρτες του ανακριτή και του εισαγγελέα ετοιμάζονται να περάσουν σήμερα το πρωί οι 9 Αιγύπτιοι, που συνελήφθησαν με την κατηγορία πως είναι διακινητές.

Οι συλληφθέντες, που κρατούνται στο αστυνομικό τμήμα Καλαμάτας, βρίσκονται αντιμέτωποι με κατηγορητήριο που περιλαμβάνει τα αδικήματα: παράνομη είσοδος στη χώρα, παράνομη διακίνηση αλλοδαπών, εγκληματική οργάνωση, πρόκληση ναυαγίου, ανθρωποκτονία από αμέλεια και έκθεση ζωής σε κίνδυνο. Σύμφωνα με τους δικηγόρους τους, κανείς από τους εννέα υπόπτους δεν έχει ομολογήσει.

Τα αμείλικτα ερωτήματα

Στο μεταξύ, νέα αποκαλυπτικά στοιχεία έρχονται στο φως, τα οποία εντείνουν τα αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με τις ακριβείς συνθήκες βύθισης του αλιευτικού σκάφους που μετέφερε εκατοντάδες πρόσφυγες και μετανάστες. Μεταξύ των κύριων ερωτημάτων είναι εάν υπήρξε παρέμβαση του Λιμενικού και ειδικά εάν επιχειρήθηκε ρυμούλκηση του σκάφους.

Τις τελευταίες μέρες έχει βρεθεί στο επίκεντρο το περιστατικό με το σχοινί, καθώς έχουν καταγραφεί πολλές σχετικές μαρτυρίες από διασωθέντες. Στον αντίποδα η ελληνική ακτοφυλακή, ενώ στην αρχή δεν έκανε καμία αναφορά σε σκοινί, από την Παρασκευή έδωσε μια διαφορετική εκδοχή, μιλώντας για σκοινί και πρόσδεση λίγων λεπτών, τρεις ώρες πριν το ναυάγιο, σε μια προσπάθεια να διαπιστωθεί η κατάσταση του σκάφους και των επιβαινόντων.

Μια νέα οπτική στο ζήτημα έδωσε ο Μορίς Στίερλ, από το Ινστιτούτου Έρευνας για τη Μετανάστευση, του γερμανικού πανεπιστημίου του Όσναμπρουκ, ο οποίος μιλώντας στον Guardian ανέφερε ότι έχει καταγραφεί ως πρακτική το θέμα των «καθυστερήσεων» αντίδρασης από τις αρχές αρκετών χωρών με στόχο να μην αναγκαστούν να πραγματοποιήσουν επιχειρήσεις διάσωσης. Όπως τόνισε, πρόκειται για μια οργανωμένη πρακτική εγκατάλειψης, σημειώνοντας πως «ουσιαστικά κρύβονται από τα πλοία που μεταφέρουν μετανάστες, με στόχο να μην αναγκαστούν να πραγματοποιήσουν επιχειρήσεις, κάτι που καθυστερεί τις όποιες ενέργειες διάσωσης».

Οι δηλώσεις αυτές στον έρχονται σε μια στιγμή που οι ελληνικές αρχές έχουν παραδεχθεί ότι γνώριζαν αρκετές ώρες πριν από το ναυάγιο για την ύπαρξη του σκάφους, ενώ υπήρχαν πολλά τηλεφωνήματα και επικοινωνία με μετανάστες σε δραματικούς τόνους.

Σημαντικές μαρτυρίες και αποκαλύψεις

Αποκαλυπτικά στοιχεία έφερε στο φως η «Εφ.Συν.» μέσα από την αναφορά του Έλληνα πλοιάρχου του δεύτερου εμπορικού πλοίου, με ελληνική σημαία, πετρελαιοφόρου, “Faithful Warrior”, που το Λιμενικό δέσμευσε γύρω στις 9 το βράδυ της Τρίτης στην περιοχή που βρισκόταν το αλιευτικό.

Από την αναφορά του πλοιάρχου προκύπτει ότι το Ελληνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού γνώριζε εγκαίρως και αρκετές ώρες πριν τη βύθισή του, ότι το μοιραίο αλιευτικό σκάφος των προσφύγων «κλυδωνιζόταν επικίνδυνα λόγω των υπεράριθμων ατόμων σε όλα τα καταστρώματα», ωστόσο, παρά την προειδοποίηση κινδύνου, το πλωτό 920 του Λιμενικού επέλεξε να προσεγγίσει το αλιευτικό «σε απόσταση παροχής βοήθειας», αγνοώντας την προειδοποίηση από το εμπορικό πλοίο, δίνοντας ταυτόχρονα εντολή στο εμπορικό να απομακρυνθεί και στη συνέχεια να αποδεσμευτεί από την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και να συνεχίσει το ταξίδι του.

Υπενθυμίζεται ότι το Λιμενικό στην επίσημη αναλυτική ανακοίνωσή του στις 8.36 μ.μ. το βράδυ της Τετάρτης, παρέλειψε κάθε αναφορά στην προειδοποίηση για τους «επικίνδυνους κλυδωνισμούς λόγω των υπεράριθμων ατόμων», όπως παρέλειψε ν’αναφερθεί και στην προσέγγιση του σκάφους 920 του Λιμενικού στο αλιευτικό για παροχή βοήθειας, προσέγγιση και πρόσδεση που αρνούνταν κατηγορηματικά ο εκπρόσωπος του Λιμενικού μέχρι την Παρασκευή.

Επίσης, το BBC, με δημοσίευμά του, τονίζει πως τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του θέτουν υπό αμφισβήτηση τον απολογισμό της ελληνικής ακτοφυλακής. Σύμφωνα με το βρετανικό ΜΜΕ, η ανάλυση της κίνησης άλλων πλοίων στην περιοχή δείχνει ότι το υπερφορτωμένο αλιευτικό σκάφος δεν κινούνταν για τουλάχιστον επτά ώρες πριν ανατραπεί.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το BBC απέκτησε μια ηλεκτρονική κινούμενη εικόνα των δεδομένων εντοπισμού που παρείχε η MarineTraffic (πλατφόρμα θαλάσσιων αναλύσεων και παρακολούθησης της κίνησης της ναυσιπλοΐας), σημειώνοντας πως τα δεδομένα «δείχνουν πολύωρη δραστηριότητα επικεντρωμένη σε μια μικρή, συγκεκριμένη περιοχή όπου αργότερα βυθίστηκε το σκάφος των μεταναστών, θέτοντας σε αμφιβολία τον επίσημο ισχυρισμό ότι δεν είχε προβλήματα με την πλοήγησή του».

Νωρίτερα, ο ειδησεογραφικός ιστότοπος news247 έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για τη δικογραφία που διαψεύδουν την εκδοχή που έχει παρουσιάσει το Λιμενικό σχετικά με τη «σταθερή πορεία και ταχύτητα» προς την Ιταλία που φέρεται να είχε το αλιευτικό. Τα στίγματα στον χάρτη αποκαλύπτουν ότι το σαπιοκάραβο που μετέφερε εκατοντάδες ψυχές μετακινήθηκε ελάχιστα ναυτικά μίλια από το μεσημέρι της Τρίτης που δόθηκε το πρώτο σήμα έως τις 2 μετά τα μεσάνυχτα που βυθίστηκε. Αυτό προκύπτει όχι μόνο από στοιχεία της δικογραφίας που συνέταξε το Λιμεναρχείο Καλαμάτας, αλλά και από δεδομένα της οργάνωσης Alarm Phone, ενώ καταγράφουν ότι το αλιευτικό παρέμεινε για 11 ώρες στο ίδιο σημείο.

Εξάλλου, δύο δημοσιογράφοι που δραστηριοποιούνται στη Γερμανία (ο Falah Elias και ο Bamdad Esmaili) αναφέρθηκαν, το Σάββατο, ξεκάθαρα σε προσπάθεια τραβήγματος με σχοινί από πλευράς Λιμενικού, με αποτέλεσμα τη βύθιση του αλιευτικού σκάφους, επικαλούμενοι κι αυτοί μαρτυρίες επιζώντων που βρίσκονται τώρα στη Μαλακάσα.

Ο Bamdad Esmaili, μιλώντας στο γερμανικό WDR, ήταν σαφής: «Υπάρχουν ισχυρισμοί πως η ελληνική ακτοφυλακή τράβηξε αυτό το σκάφος προς τα ιταλικά ύδατα – πως το έσπρωξαν… Μέχρι στιγμής είχαμε ακούσει μόνο αυτή την κατηγορία, αλλά χθες το βράδυ ο συνάδελφός μου (σ.σ.: ο Falah Elias) που μιλάει αραβικά, κατάφερε να συνομιλήσει με περίπου δέκα επιζώντες πρόσφυγες. Ξεχωριστά ο ένας από τον άλλο, ανέφεραν ότι αυτό το σκάφος ουσιαστικά ρυμουλκήθηκε – όχι μόνο μία, όχι μόνο δύο, αλλά συνολικά τρεις φορές. Και τότε το πλοίο παλάντζαρε και βυθίστηκε».

Τέλος, σε τέσσερις εκ των επίσημων καταθέσεων διασωθέντων του ναυαγίου ανοιχτά της Πύλου, οι οποίες είναι εν γνώσει του documentonews, συνδέεται χρονικά η ανατροπή του πλοιαρίου με την προσέγγισή του από σκάφος του Λιμενικού, το οποίο δεν διευκρινίζεται πώς λειτούργησε πριν την ώρα του ναυαγίου.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Δυστυχώς, η φόρμα σχολίων είναι ανενεργή αυτή τη στιγμή.