Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Στοιχεία που “καίνε” σηματοδοτούν το έγκλημα στα Τέμπη

Ώρα με την ώρα νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας και παρά την προσπάθεια του Μαξίμου ο ελεγχόμενος να διορίσει τον ελεγκτή του η προσπάθεια πέφτει στο κενό.

Η «βόμβα» από τον τομεάρχη Διαφάνεια της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα που είχε βγει εκτός λειτουργίας από το καλοκαίρι του 2019, η ανακοίνωση του ΟΣΕ αλλά και οι εξηγήσεις που ζητούσε πέντε ημέρες πριν απ’ το πολύνεκρο δυστύχημα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για τους απανωτούς εκτροχιασμούς συνθέτουν ένα σύνθετο σκηνικό που οι αρμόδιες αρχές καλούνται να δώσουν απαντήσεις και να αποδώσουν δικαιοσύνη.

«Η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε στο σταθμό Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019»

Έξι ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα ο Γιάννης Ραγκούσης, βρέθηκε με εντολή του Αλέξη Τσίπρα στη Λάρισα και μετά τη συνάντηση του με εργαζομένους του ΟΣΕ προχώρησε σε δηλώσεις στους εκπροσώπους του Τύπου.

«Η τηλεδιοίκηση υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019 όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά στο σταθμό Ζαχάρεως. Αυτή η πυρκαγιά είχε σαν αποτέλεσμα να τερματιστεί η τηλεδιοίκηση» δήλωσε, αποκαλύπτοντας νέα στοιχεία.

Αναγνώρισε πως όσο λειτουργούσε υπήρχαν κάποια προβλήματα «λόγω των περιστατικών κλοπών κατά μήκος της διαδρομής» αλλά «έδινε τη δυνατότητα στον σταθμό της Λάρισας να ”βλέπει” μια πολύ μεγάλη απόσταση για 100-110 χιλιόμετρα. Όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν ”τυφλός”. Μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία των τρένων».

Ο Γ. Ραγκούσης έλαβε και ενημέρωση για τη λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 με δύο σταθμάρχες «ο συμβατικός, να τον πω έτσι, και ο σταθμάρχης τηλεδιοίκησης» και πως αυτό «σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. χαρακτήρισε σοβαρά τα νέα δεδομένα φροντίζοντας να διευκρινίσει «δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση».

Λίγο αργότερα ήρθε και η ανακοίνωση του ΟΣΕ που επιβεβαιώνει τα λεγόμενα Ραγκούση προσθέτοντας ακόμα μια πληροφορία.

«Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονωμένων αλλαγών τροχιάς.

Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε» σημειώνει φανερώνοντας τις σοβαρές παθογένειες του συστήματος ασφαλείας αλλά χωρίς να απαντά για τις ενέργειες που έγιναν για να αποκατασταθεί η ζημιά.

Άμεση ήταν η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ που εκτιμά πως «ο ΟΣΕ επιβεβαιώνει ότι μετά την πυρκαγιά του Ιουλίου του 2019, ο σταθμός της Λάρισας μπορούσε να παρακολουθεί τα τρένα μόνο για μία απόσταση 5χλμ μετά το σταθμό. Ενώ μέχρι τότε είχε τη δυνατότητα παρακολούθησης από το Σταθμό της Λάρισας έως τους Νέους Πόρους, δηλαδή όλο το εύρος της περιοχής όπου κινήθηκαν τα δυο μοιραία τρένα αντίθετα για αρκετά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή».

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Δυστυχώς, η φόρμα σχολίων είναι ανενεργή αυτή τη στιγμή.