Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Μητσοτάκης για τραγωδία: Συγνώμη αλλά φταίμε όλοι..! – Ο Χατζηπετρής ευθύνεται;

Ομιλία  με σαφή διάθεση διάχυσης ευθυνών, αλλά και «χαϊδέματος» του ακροκεντρώου ακροατηρίου πραγματοποίησε ο πρωθυπουργός στο υπουργικό συμβούλιο που συνεδριάζει με μοναδικό θέμα την τραγωδία στα Τέμπη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πραγματοποίησε αρκετές αναφορές σε διαχρονικά προβλήματα, μαζί με τις ξεκάθαρες υπόνοιες για το ανθρώπινο λάθος, ενώ δεν παρέλειψε να επιτεθεί, εμμέσως, και σε συνδικαλιστές φορώντας εκ νέου τον… μανδύα του εκσυγχρονιστή.

Ξεκινώντας την ομιλία του έσπευσε να επαναλάβει τη δημόσια συγγνώμη του για να σημειώσει «και δεν μπορούμε, δεν θέλουμε, δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από μια σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων».

Περνώντας, όμως, στο παρασύνθημα ο Κυριάκος Μητσοτάκης πέταξε το μπαλάκι σε… όλους δηλώνοντας «το τελευταίο το οποίο με ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι να μπούμε σε μία στείρα αντιπαράθεση για το ποιος φταίει. Απαντώ: όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος. Από κυβερνήσεις και διοικήσεις που επί χρόνια κατάντησαν ένα κρίσιμο έργο «γιοφύρι της Άρτας», μέχρι κάποιες συντεχνίες που ταυτόχρονα εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση του προσωπικού των τρένων μας».

Πρόσθεσε ότι «τον επιμερισμό των ευθυνών θα τον κάνει η Δικαιοσύνη γρήγορα και στον ανώτατο βαθμό» αλλά συμπλήρωσε ότι «η τραγωδία έγινε με εμάς στο τιμόνι της χώρας».

Έκανε λόγο για δύο εγγυήσεις προς τους πολίτες, την απόλυτη διαφάνεια στην έρευνα και την «δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους μας, σε επίπεδο και μέσων τεχνολογίας αλλά και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού».

Οι παρεμβάσεις

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε το πλαίσιο προγραμματισμένων παρεμβάσεων, τις περισσότερες από τις οποίες είχε αναφέρει χθες και ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

Μεταξύ άλλων ανέφερε:

  • Θα έχουμε πλέον δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια, εάν χρειαστεί βραχυπρόθεσμα θα πρέπει να περιορίσουμε και το μεταφορικό έργο.
  • Αυστηροποιούμε άμεσα το νομικό πλαίσιο για τις καταστροφές και τις κλοπές στο δίκτυο.
  • Προγραμματισμένες προσλήψεις του τακτικού προσωπικού δρομολογούνται άμεσα και προσωπικά θα κινήσω γη και ουρανό ώστε το έργο της τηλεδιοίκησης να ολοκληρωθεί το συντομότερο. Έχω ήδη επικοινωνήσει προσωπικά με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Alstom στη Γαλλία. Την επόμενη εβδομάδα θα είμαστε θέση να ανακοινώσουμε συγκεκριμένα και δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα. Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού το έργο αυτό θα έχει τελειώσει.
  • Συναντήθηκα χθες, σε μία μακρά και πολύ διαφωτιστική συζήτηση, με του ειδικούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πλήρη αναδιοργάνωση των σιδηροδρόμων μας. Τους ζήτησα, πέραν της τεχνικής βοήθειας, και μία αναλυτική έκθεση για την ασφάλεια των τρένων μας, με συγκεκριμένες προτάσεις βελτίωσης και διαδικασιών αλλά και συστημάτων. Δεσμεύτηκα ότι αυτή η έκθεση με το που θα είναι έτοιμη θα δοθεί αμέσως στη δημοσιότητα.
  • Προανήγγειλε, επίσης, επικοινωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μεμονωμένα κράτη-μέλη, τονίζοντας ότι «θα χρειαστούμε και πρόσθετη χρηματοδότηση. Θα βρούμε και πρόσθετη χρηματοδότηση κατευθύνοντας και από το Ταμείο Ανάκαμψης -έχουμε αυτή την δυνατότητα να το κάνουμε- πιο πολλά κεφάλαια από αυτά τα οποία έχουμε ήδη δεσμεύσει -δεν είναι λίγα, είναι περί τα 270 εκατομμύρια- θα κατευθύνουμε ακόμα περισσότερα κεφάλαια στα μέσα σταθερής τροχιάς».
Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Δυστυχώς, η φόρμα σχολίων είναι ανενεργή αυτή τη στιγμή.