Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Η αλήθεια είναι πολύ χειρότερη- Το «έγκλημα» στον ΟΣΕ χρυσοπληρώθηκε από τα Δημόσια Ταμεία

Του Γιώργου Καρβουνιάρη

Πολλά είναι αυτά που έρχονται στο φως της δημοσιότητας τα τελευταία 24ωρα μετά την απίστευτη τραγωδία στα Τέμπη.
Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι πολύ χειρότερη από όση έχει αποτυπωθεί αλλά και απ΄ ότι φανταζόμαστε. Τα τελευταία χρόνια ο ΟΣΕ έχει αποψιλωθεί από προσωπικό. Πολλοί περιφερειακοί σταθμοί έχουν κλείσει και όλος ο Οργανισμός βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας.
Και τι κάνει η κυβέρνηση; Βρίσκει τον βαριά νοσούντα Οργανισμό και τον εκμεταλλεύεται προς ίδιον όφελος. Δυστυχώς εγκληματικά. Όλα προκύπτουν από την ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
Τι κάνει η διοίκηση του ΟΣΕ;
Τον Μάρτιο 2022 δίνει με απευθείας ανάθεση έργο προϋπολογισμού 35.960 ευρώ, για την κατάρτιση προκήρυξης πλήρωσης των θέσεων εργασίας. Ο ανάδοχος οφείλει να παραδώσει την προκήρυξη εντός τεσσάρων μηνών. Σε αυτήν θα περιλαμβάνεται ό,τι συνήθως περιλαμβάνεται σε μια προκήρυξη: πίνακας κατανομής θέσεων, απαιτούμενα προσόντα, διαδικασία υποβολής αιτήσεων κ.λπ. Βέβαια, στη σελίδα του ΑΣΕΠ μπορεί κανείς να βρει πολλά υποδείγματα τέτοιων προκηρύξεων, αλλά παρόλα αυτά η διοίκηση του ΟΣΕ έκρινε ότι πρέπει να πληρώσει 35.960 ευρώ για να της γράψουν την προκήρυξη.
Τον Οκτώβριο 2022 δίνει με απευθείας ανάθεση έργο προϋπολογισμού 33.604 ευρώ, για την ανάπτυξη προσοντολογίου. Δικαιολογεί την απευθείας ανάθεση ως «επείγουσα για να ολοκληρωθεί η προκήρυξη των θέσεων του οργανισμού» – η προκήρυξη η οποία, σύμφωνα με τον προηγούμενο διαγωνισμό θα έπρεπε να είχε ήδη παραδοθεί. Η ανάδοχος εταιρεία θα παραδώσει το νέο προσοντολόγιο τέσσερις μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή όχι νωρίτερα από τον Φεβρουάριο 2023. Με όρους αποτελεσματικότητας και χρηστής διοίκησης μοιάζει εντελώς παράλογο να πληρώνεις για τη διαμόρφωση προσοντολογίου επτά μήνες μετά την ανάθεση σε ανάδοχο του έργου της διαμόρφωσης προκήρυξης προσλήψεων. Με όρους πελατειασμού, όμως, μοιάζει απολύτως λογικό.
Στις 21 Νοεμβρίου 2022 δημοσιεύτηκε απόφαση του ΟΣΕ για την απευθείας ανάθεση έργου προϋπολογισμού 35.712 ευρώ, για την προμήθεια πληροφοριακού συστήματος προσλήψεων. Σύμφωνα με τροπολογία που είχε καταθέσει η κυβέρνηση στον νόμο 4903/2022, τις προσλήψεις και όλη τη διαδικασία την διενεργεί ο ΟΣΕ και αν τυχόν υπάρχουν ενστάσεις, τότε επιλαμβάνεται το ΑΣΕΠ. Να σημειώσουμε εδώ, ότι οι φορείς που θέλουν να κάνουν διαγωνισμό προσλήψεων, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα του ΑΣΕΠ για να καταθέτουν οι υποψήφιοι τα δικαιολογητικά. Όμως ο ΟΣΕ αποφάσισε ότι θέλει να φτιάξει δική του ξεχωριστή πλατφόρμα, οκτώ μόλις ημέρες πριν τη δημοσίευση της σχετικής προκήρυξης.
Στις 29 Νοεμβρίου 2022 ο υπουργός μεταφορών δημοσιεύει προκήρυξη πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ. Μεταξύ των θέσεων που προκηρύσσονται είναι και 36 θέσεις σταθμαρχών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στις προϋποθέσεις πρόσληψης αναφέρεται ότι οι υποψήφιοι δεν θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει το 42ο έτος της ηλικίας τους. Υπενθυμίζουμε ότι ο σταθμάρχης Λάρισας που συνελήφθη, είχε διοριστεί πρόσφατα και είναι 59 ετών. Ο νόμος προβλέπει ότι η προκήρυξη των προσλήψεων διαβιβάζεται στο ΑΣΕΠ προς έγκριση. Αν το ΑΣΕΠ δεν απαντήσει μέσα σε δέκα ημέρες, τότε τεκμαίρεται η έγκριση της προκήρυξης.
Η προθεσμία κατάθεσης δικαιολογητικών στην προκήρυξη του ΟΣΕ ήταν σύντομη και εορταστική: από τις 19/12/2022 ως τις 2/1/2023. Μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων, με προφανή σκοπό να υπάρξει όσο το δυνατό μικρότερη ανταπόκριση και λιγότεροι ενδιαφερόμενοι.
Στις 16 Φεβρουαρίου 2023, κι ενώ ο διαγωνισμός για τις 36 θέσεις σταθμαρχών βρίσκονταν σε εξέλιξη, μιας και δεν είχαν αναρτηθεί ακόμα οι προσωρινοί πίνακες επιτυχόντων, δεν είχε παρέλθει η προθεσμία για ενστάσεις κ.λπ, το ΔΣ του ΟΣΕ αποφασίζει την «ανάθεση υπηρεσιών σταθμάρχη» σε εξωτερικούς συνεργάτες για έξι μήνες με κόστος 970.920 ευρώ . Οι θέσεις που θα καλυφθούν μέσω εξωτερικών συνεργατών είναι 76 – σχεδόν διπλάσιες από αυτές που είχαν προβλεφθεί στην εν εξελίξει προκήρυξη. Έχει ενδιαφέρον ότι η συγκεκριμένη απόφαση αναρτήθηκε στη Διαύγεια μετά το ατύχημα στα Τέμπη, την 1η Μαρτίου 2023, παρόλο που είχε εκδοθεί 2 εβδομάδες νωρίτερα.
Αυτό που έκαναν δηλαδή, ήταν ότι ενώ κωλυσιεργούσαν κι έδιναν απευθείας αναθέσεις για το παραμικρό με δικαιολογία την επείγουσα ανάγκη για προσλήψεις, στο τέλος παρέκαμψαν κάθε διαδικασία και προσέλαβαν με απευθείας ανάθεση σταθμάρχες – εξωτερικούς συνεργάτες, και μάλιστα διπλάσιο αριθμό από αυτόν που αρχικά προβλέπονταν στην προκήρυξη.
Σε όλο αυτό το διάστημα οι εργαζόμενοι έστελναν ανακοινώσεις και δελτία τύπου κρούοντας το κουδούνι του κινδύνου για τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου. Η δε κυβέρνηση απαντούσε στοχοποιώντας τους καταγγέλλοντες για μικροκομματικές σκοπιμότητες.
Επί της ουσίας το «έγκλημα» και έγινε και χρυσοπληρώθηκε με τα χρήματα του ελληνικού λαού!
Και η κυβέρνηση στο υψηλότερο επίπεδο γνώριζε τα πάντα.
Έχουν δοθεί δισεκατομμύρια ευρώ για την “ψηφιακή επανάσταση” και το τρένο της μονής, βασικής γραμμής της χώρας μας, ταξιδεύει στα τυφλά. Ο Σταθμάρχης τηρεί ακόμη χειρόγραφο αρχείο δρομολογίων και όλα κινούνται… χειροκίνητα.
Για να δούμε όμως αν το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη ήξερε τις «παθογένειες» και τι υποσχόταν τον Μάρτιο του 2019.
Στις 26 Μαρτίου του 2019 ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Καραμανλής παρουσίασαν το κυβερνητικό πρόγραμμα υποδομών της Νέας Δημοκρατίας. (https://www.youtube.com/watch?v=vTvfhayDODk)
Ας σταχυολογήσουμε τι έλεγαν για τον σιδηρόδρομο εκείνη την ημέρα, τη γεμάτη υποσχέσεις:
Κυριάκος Μητσοτάκης: «όσον αφορά τους σιδηροδρόμους επιμένουμε σε παρεμβάσεις που δεν είναι τόσο ελκυστικές, για να το πω απλά δεν είναι πολύ sexy, δεν αφορούν τρένα που έρχονται δέκα μέρες από την Ιταλία για να μας πείσουν πως ξαφνικά ως δια μαγείας θα κινούνται με αστρονομικές ταχύτητες σε δίκτυα τα οποία είναι εγκαταλελειμμένα. Μάλλον θα εκτροχιαζόντουσαν»
Κώστας Καραμανλής: «Υποδομές στον σιδηρόδρομο ασυντήρητες με συχνά φαινόμενα εκτροχιασμών»
Ο πρώην Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος που παραιτήθηκε το 2021 από την κυβέρνηση, σε εκείνη την προεκλογική εκδήλωση ως τεχνοκράτης εξηγούσε: «Να εγκαταλείψουμε τις χειρονακτικές πρακτικές που έχουμε στον σιδηρόδρομο και να χρησιμοποιήσουμε τα συστήματα που έχουμε πληρώσει πάρα πολύ ακριβά (συστήματα τηλεδιοίκησης κλπ). Είναι επενδύσεις που έχουμε κάνει και δεν λειτουργούν»
Τα ήξεραν, δεν τα έλυσαν, τα εκμεταλλεύτηκαν!

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Δυστυχώς, η φόρμα σχολίων είναι ανενεργή αυτή τη στιγμή.