Κλιμακώνεται ο αναβρασμός στον χώρο του πολιτισμού μετά τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις και το προεδρικό διάταγμα που υποβαθμίζει τις σπουδές των καλλιτεχνών, εξισώνοντας τα πτυχία τους με αυτά του Λυκείου.
Το βράδυ της Δευτέρας ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών στο Θέατρο Βεάκη (μιας συνέλευσης που κατά κοινή μαρτυρία είναι ιστορικής, σε επίπεδο συμμετοχής), ότι και οι καθηγητές του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας προχώρησαν σε παραιτήσεις, οδεύοντας στο ίδιο μονοπάτι με τους συναδέλφους τους στις Δραματικές Σχολές του Εθνικού Θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας.
Η ανακοίνωση των καθηγητών
Ο διευθυντής Σπουδών, οι καθηγήτριες και οι καθηγητές της Ανώτερης Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πατρών:
α) εκφράζοντας την αντίθεσή μας στις διατάξεις του Π.Δ. 85/22 που με τις επίμαχες διατάξεις του απαξιώνει το εππιπδεο σπουδών στον χώρο των παρασταικτών σπουδών,
β) στηρίζοντας τους σπουδαστές και τις σπουδάστριές μας στις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις, όπως αυτές έχουν εκδηλωθεί μέσα από την κατάληψη της Δραματικής Σχολής, του Θεάτρου Μπάρι και του Θεάτρου Απόλλωνας,
γ) δείχνοντας την αλληλεγγύη μας στους σπουδαστές /σπουδάστριες και στους συναδέλφους των υπόλοιπων δραματικών σχολών της χώρας και ευρύτερα στον καλλιτεχνικό χώρο…
Με απόλυτη συναίσθηση της παιδαγωγικής και κοινωνικής μας ευθύνης, δηλώνουμε την παραίτησή μας.
Σημειώνεται ότι στην Πάτρα η σχολή είναι υπό κατάληψη εδώ και μέρες, ενώ από το Σάββατο ανάλογη είναι η κατάσταση και στο Θέατρο Απόλλων.
Νωρίτερα, στον χορό των καταλήψεων μπήκαν η Ανώτερη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) και η Σχολή Θεάτρου ΑΠΘ με αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων.
Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, ισχύουν τα παρακάτω, τα οποία αποτυπώνουν χαρακτηριστικά τον αναβρασμό στον χώρο του Πολιτισμού:
⇒ Κατάληψη Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου
⇒ Κατάληψη Δραματικής Σχολής Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος
⇒ Κατάληψη Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης
⇒ Κατάληψη Δραματικής Σχολής ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
⇒ Κατάληψη Ανώτερης Σχολής Καλών Τεχνών Ναυπλίου
⇒ Κατάληψη Ανώτερης Σχολής Καλών Τεχνών στην Αθήνα
⇒ Κατάληψη Τμήματος Θεάτρου στο ΑΠΘ
⇒ Κατάληψη κτηρίου Τσίλλερ – συντονισμός δραματικών σχολών και σχολών χορού
⇒ Κατάληψη Ρεξ – συντονισμός εργαζομένων στο χώρο των τεχνών
⇒ Κατάληψη Βασιλικού Θεάτρου Θεσσαλονίκης
⇒ Κατάληψη δημοτικού θεάτρου Απόλλων Πάτρας
⇒ Καταλήψεις Καλλιτεχνικών Σχολείων
⇒ Παραίτηση καθηγητών/τριών Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου
⇒ Παραίτηση καθηγητών/τριών Δραματικής Σχολής Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος
⇒ Παραίτηση καθηγητών/τριών Δραματικής Σχολής ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
⇒ Σε αποχή οι σπουδαστές δέκα ιδιωτικών Δραματικών Σχολών
⇒ Επιστολή διαμαρτυρίας του Δικτύου Συγγραφεων με τουλάχιστον 200 υπογραφές λογοτεχνών
Επίσης, το Συντονιστικό των Εργαζομένων στον Χώρο των Τεχνών εξήγησε τους λόγους για τους οποίους προχώρησαν σε κατάληψη του θεάτρου ΡΕΞ, αλλά και γιατί ζητούν την απόσυρση του επίμαχου Προεδρικού Διατάγματος.
Όλα αυτά την ώρα που αναμένεται η συνάντηση της Τετάρτης, μεταξύ του Κυριάκου Μητσοτάκη και εκπροσώπων των καλλιτεχνών, των σωματείων και των συλλογικοτήτων. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του πρωθυπουργού που «διαβάζεται» από τους εμπλεκόμενους με δύο τρόπους: κάποιοι αισιοδοξούν, οι πολλοί στοιχηματίζουν πως πρόκειται για επικοινωνιακό ελιγμό.
Υπενθυμίζεται ότι ταυτόχρονα υπάρχει αναστάτωση στον χώρο του Πολιτισμού και με τη μετατροπή των πέντε μεγάλων μουσείων (Εθνικό Αρχαιολογικό, Βυζαντινό και Χριστιανικό, Αρχαιολογικό Θεσσαλονίκης και Βυζαντινού Πολιτισμού, Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου) σε ΝΠΔΔ. Το σχετικό νομοσχέδιο ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής μόνο από τους βουλευτές της Ν.Δ., ενώ είναι προγραμματισμένες μια σειρά από κινητοποιήσεις του Σύλλογου Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ).