Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Ψυχρολουσία στους καταναλωτές με το καλάθι του νοικοκυριού

Μπορεί το τσουνάμι των φθινοπωρινών ανατιμήσεων να είχε προαναγγελθεί από το καλοκαίρι, προκαλώντας ρίγη στα νοικοκυριά εν μέσω καύσωνα, αυτό όμως καθόλου δεν μειώνει την ένταση της ψυχρολουσίας που περιμένει τους καταναλωτές στα ράφια και τα ταμεία του σουπερμάρκετ. Οι πληροφορίες που κυκλοφορούσαν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο για νέους τιμοκαταλόγους προμηθευτών που περιλαμβάνουν ανατιμήσεις χονδρικής σε εκατοντάδες κωδικούς, με υψηλά μονοψήφια ώς και διψήφια ποσοστά, επαληθεύονται με το παραπάνω.

Μεσοσταθμικές αυξήσεις 13% ώς 23% διαπιστώσαμε εμπειρικά, σε διάρκεια μόλις ενός μήνα, σε ένα ενδεικτικό καλάθι 12 βασικών προϊόντων, με τιμές από το e-katanalotis και από μεγάλη αλυσίδα σουπερμάρκετ. Η τελευταία έρευνα της IRI για τα σουπερμάρκετ διαπιστώνει ετήσιες αυξήσεις στον τζίρο των ταχυκίνητων αγαθών της τάξης του 11% (από τον Ιούλιο του 2021 ώς τον Ιούλιο του 2022), οι οποίες στο μεγαλύτερο ποσοστό προέρχονται από ανατιμήσεις, καθώς ο όγκος αγορών κινείται πτωτικά.

Πτωτικά κινείται και ο τζίρος που προέρχεται από προσφορές (στο 24,5% από 25,9% πέρυσι), καθώς οι αλυσίδες των σουπερμάρκετ περιορίζουν τις προωθητικές ενέργειες, όσο τα αποθέματα εξαντλούνται και έρχονται στα ράφια οι νέες παραλαβές με τις αυξημένες τιμές. Το πιο ανησυχητικό όμως είναι ότι οι νέες αυξήσεις που εφαρμόστηκαν από αρχές Σεπτεμβρίου φαίνεται να έχουν «βάθος», με νέο κύκλο ανατιμήσεων που θα συνεχιστεί Οκτώβριο και Νοέμβριο.

Μια πρόγευση του τι θα ακολουθήσει μας δίνει ο Γενικός Δείκτης Τιμών Παραγωγού στη Βιομηχανία, που παρουσίασε ετήσια αύξηση 35,6% τον Ιούλιο, ενώ αντίστοιχα ο Δείκτης Τιμών Εισαγωγών Βιομηχανίας εκτινάχθηκε στο 28,1%.

Σύμφωνα με πληροφορίες από στελέχη της αγοράς, στα προϊόντα με τις υψηλότερες ανατιμήσεις εντός του φθινοπώρου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τυροκομικά (9-11%), γιαούρτια (8%), βούτυρα (ώς 16%), μαργαρίνες (4-14%), βασικές κατηγορίες τυποποιημένων τροφίμων (14%), κονσέρβες (13,5%), κατεψυγμένα λαχανικά (10%), προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος (1,5-40%), χαρτικά (4-15%), μπίρες (5%), μπισκότα και γλυκίσματα (2-18%), καφέδες (4-6%), απορρυπαντικά (4-14%) κ.ά.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Δυστυχώς, η φόρμα σχολίων είναι ανενεργή αυτή τη στιγμή.