Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Ελληνικά πλοία μεταφέρουν το 52% των ρωσικών καυσίμων εν μέσω πολέμου

Eντυπωσιακά είναι τα στοιχεία που έφερε στο φως της δημοσιότητας η έρευνα των Reporters United -και ιδιαίτερα των Σωτήρη Σιδέρη, Κωνσταντίνας Μαλτεπιώτη, Νικόλα Λεοντόπουλου και Θοδωρή Χονδρόγιαννου- για τον πρωταγωνιστικό ρόλο των Ελλήνων πλοιοκτητών στη μεταφορά ορυκτών καυσίμων από τη Ρωσία εν μέσω πολέμου στην Ουκρανία, και ιδιαίτερα την περίοδο 9 Μαρτίου – 30 Απριλίου που ερευνήθηκε. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 52% (σε χωρητικότητα) των πλοίων που μετέφεραν αέριο ή πετρέλαιο από τη Ρωσία αυτό το διάστημα ήταν ελληνικά. Και, φυσικά, αυτό εξηγεί και με δεδομένα πλέον τη σπουδή της ελληνικής κυβέρνησης (αλλά και άλλων ναυτιλιακών χωρών) να επιβάλουν την εξαίρεση των ναυτιλιακών μεταφορών από το τελευταίο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας.

Σύμφωνα με την έρευνα των Reporters United με βάση τα δρομολόγια πλοίων από ρωσικά λιμάνια, η κορυφαία πεντάδα Ελλήνων πλοιοκτητών σε μεταφορά ρωσικών καυσίμων είναι οι Γιώργος Οικονόμου, Ανδρέας Μαρτίνος, Νικόλας Μαρτίνος, ο Διαμαντής Διαμαντίδης και Γιώργος Προκοπίου. Στους μεταφορείς συμπεριλαμβάνονται και οι Βαρδινογιάννης, Αλαφούζος και Μαρινάκης, παρά το γεγονός ότι τα ΜΜΕ που ελέγχουν κατηγορούν ως «πουτινικούς» όσους τηρούν πιο μετριοπαθή στάση απέναντι στη Μόσχα, αλλά και οι Λάτσης, αδερφοί Αγγελόπουλοι, Μελισσανίδης και Ιδρυμα Ωνάση.

Οι Reporters United, αξιοποιώντας εφαρμογή της Greenpeace στο Twitter, το Russian Tanker Tracker, που σχεδόν σε πραγματικό χρόνο καταγράφει όποιο πλοίο φορτώνει πετρέλαιο ή ορυκτό αέριο από ρωσικό λιμάνι, καθιερώνουν μια ανοιχτή βάση δεδομένων που αφενός καταγράφει όλες τις αναχωρήσεις πλοίων ελληνικών συμφερόντων από τη Ρωσία, αφετέρου αντιστοιχίζει κάθε πλοίο στον πραγματικό του δικαιούχο.

Οι Reporters United, στις επτά εβδομάδες της έρευνας εντόπισαν 538 μοναδικούς απόπλους από ρωσικά λιμάνια πλοίων απ’ όλον τον κόσμο. Από αυτούς 231 έγιναν από πλοία ελληνικών συμφερόντων (43% του συνόλου). Με βάση τη χωρητικότητα, το 52% καλύφθηκε από ελληνόκτητα πλοία. Η ίδια η Ρωσία έρχεται δεύτερη με 10% και η Σιγκαπούρη τρίτη με 5%.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Δυστυχώς, η φόρμα σχολίων είναι ανενεργή αυτή τη στιγμή.