Του
Ηλία Παπαναστασίου
Σχεδόν τρεις μήνες πολέμου στην Ουκρανία, μπορούν να μας βοηθήσουν να βγάλουμε μερικά συμπεράσματα:
(α) Στο πεδίο του πολέμου η Ρωσία έχει καταλάβει μέχρι στιγμής περίπου το 30% του Ουκρανικού εδάφους, το 80% της Ανατολικής και το 75% της νότιας Ουκρανίας. Ουσιαστικά έχει σχεδόν αποκόψει – ή τουλάχιστον στον μεγαλύτερο βαθμό– την Ουκρανία από την θάλασσα και έτσι κατόρθωσε να κυριεύσει σχεδόν το 1/3 της Ουκρανίας εντός δυο–δυόμιση μηνών και με 150.000 στρατό όταν για μια παρόμοια επιχείρηση χρειάζονται τριπλάσιες δυνάμεις και μάλιστα σε μια χώρα που θεωρείται η μεγαλύτερη στον Ευρωπαϊκό χώρο με 603.000 τ.χ. ενώ το τμήμα της Ευρωπαϊκής Ρωσίας ανέρχεται στα 4.000.000 τ.χ. Ουσιαστικά πολεμούν δυο Ευρωπαικές, όμορες, ομόθρησκες και ομόφυλες χώρες, με άλλα λόγια πρόκειται για έναν εμφύλιο πόλεμο αδελφών λαών. Στρατιωτικά, παρ’όλη την λυσσαλέα και υστερική αμερικανική προπαγάνδα, η Ρωσία ήδη έχει νικήσει και μάλιστα τηρουμένων των αναλογίων, έχει νικήσει με ένα ευφυές στρατηγικό σχέδιο που δεν ισοπέδωσε πόλεις αμάχων (ενώ θα μπορούσε), τακτική που συνήθιζαν οι Αμερικανοί στους εκατοντάδες πολέμους και επεμβάσεις που έκαναν τα τελευταία 77 χρόνια μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο (Κορέα, Βιετνάμ, Συρία, Ιράκ, Λιβύη, Σομαλία, Γρανάδα κλπ.)
(β) Στο Οικονομικό Πεδίο, με μια αποτελεσματική κίνηση σύνδεσης του ρουβλίου με τον χρυσό και στήριξης της Ρωσικής οικονομίας σε δείκτη εμπορευμάτων και όχι χρηματιστηριακό, το ρούβλι επανάκαμψε και από 152 ρούβλια/1 δολάριο στην κορυφή της κρίσης, σήμερα είναι στην αναλογία 62 ρούβλια/ 1 δολάριο. Ταυτόχρονα, οι εξαγωγές έχουν αυξηθεί και η απαίτηση της Ρωσίας να πληρώνεται σε ρούβλια – και το οποίο έχει ισχυροποιηθεί σε εξαιρετικό βαθμό– ικανοποιείται ενώ οι λεονταρισμοί των Ευρωπαϊκών χωρών έχουν κοπάσει αναγκάζοντάς τες να πληρώνουν σε ρούβλια τις περισσότερες φορές.
(γ) Στο «επικοινωνιακό» πεδίο όμως, δηλαδή στον καθαυτό τομέα της Προπαγάνδας, η Ρωσία δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει το τσουνάμι ψυχωτικής αντι/ρωσικής προπαγάνδας που συνεχίζεται διαρκώς και με επιπτώσεις μακροπρόθεσμες στις συνειδήσεις των ανθρώπων που δεν έχουν ακόμη υπολογιστεί ούτε μελετηθεί. Επιπτώσεις που θα έχουν σαν αποτέλεσμα όχι μόνο την διαμόρφωση ενός διαρκώς χειραγωγούμενου χαρακτήρα και προσωπικότητας, με ανορθολογικές και ψυχωτικές αντιδράσεις παρανοϊκής μορφής, αλλά θα έχουν και καταστροφικές επιπτώσεις στις σχέσεις μεταξύ κρατών και λαών δημιουργώντας διαρκώς ψυχολογικές προϋπόθεσης πολέμου με πιθανότητα πυρηνικού ολοκαυτώματος στο τέλος. Άλλωστε, όταν το «πόπολο» δηλαδή οι «κάτω» μισούν και ασχημονούν εναντίον της Ρωσίας με τέτοιο νοσηρό και ψυχοπαθολογικό τρόπο, αυτό σημαίνει πως θα είναι πρόθυμοι αυτοί οι «κάτω» ανά πασά στιγμή στο να δεχθούν περικοπές στο βιοτικό τους επίπεδο λόγω της αύξησης των στρατιωτικών δαπανών. Μόνο και μόνο για να πολεμήσει τον «Ρώσο», όπως ακριβώς γίνεται στις γελοίες ταινίες του Χόλυγουντ με μόνιμο «κακό και δολοφόνο» έναν Ρώσο ίσως και έναν Σέρβο ή Άραβα (Προσέξτε την «εθνολογική επαναληπτικότητα» των Αμερικάνων όταν θέλουν να ταυτίσουν έναν λαό ή ένα έθνος με το «κακό» ! Οι ταινίες τους είναι «μνημεία» τέτοιου κρετινισμού και μειωμένου καταλογισμού που αναρωτιέσαι εάν έχουν οι Αμερικανοί σαν λαός την δυνατότητα να καταργήσουν την «προπαγανδιστική αυτοπειθαρχία» τους, να σταματήσουν να πιστεύουν δηλαδή σαν ψυχοπαθείς την ίδια την ψευδή προπαγάνδα τους ! Όμως τότε δεν θα ήσαν «Αμερικανοί»).
Αυτή η κυριαρχία των Αμερικάνων στο προπαγανδιστικό πεδίο στηρίζεται στην παντοδυναμία του μηντιακού καπιταλισμού 10–15 τηλεοπτικών σταθμών μεγαθήριων που κυριαρχούν απόλυτα σε παγκόσμιο επίπεδο. Μεταφέρουν την προπαγάνδα τους στο σπίτι μας, στην τηλεόραση ή στο κινητό μας, φανατίζουν τον αδαή, υστερίζουν τον ημιμαθή και ηλιθιοποιούν τους υπόλοιπους. Αυτή είναι μια διαρκής κίνηση 24 ώρες το 24ωρο και όχι μόνο τους τελευταίους 3 μήνες αλλά ουσιαστικά μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε με τις κατευθυνόμενες μάζες των Αμερικανο/ευρωπαίων πολιτών που άγονται και φέρονται από τις Ελίτ, υπερθεματίζοντας πολλές φορές σε αντι/ρωσισμό τις ίδιες τις Ελίτ. Οι ίδιες μάλιστα οι μάζες δεν έχουν συνειδητοποιήσει το βαθμό προπαγανδιστικής πλύσης εγκέφαλου που υπέστησαν για δεκαετίες, εφόσον στις «δημοκρατίες των Ελίτ η προπαγάνδα δεν γίνεται αντιληπτή, δεν μπορείς να την αντιληφθείς». Ίσως γιατί είναι πιο αποτελεσματική και έχει άμεσα αποτελέσματα χωρίς να φαίνονται.
Εδώ ακριβώς βρίσκεται η δύναμη της «Ηγεμονίας των Ελίτ», να κυβερνάνε με «συναίνεση», να αποβλακώνουν χωρίς να γίνονται αντιληπτοί και να εξαϋλώνουν την αλήθεια παρουσιάζοντας «το άσπρο για μαύρο». Πως αντιστεκόμαστε ; Προτείνουμε τρεις παρεμβάσεις
(α) Αντιστεκόμαστε στην ενημέρωση των 6 μεγάλων, συστημικών καναλιών. Σταματάμε να βλέπουμε τα τερατώδη – το λιγότερο– δελτία ειδήσεών τους και ακούμε ειδήσεις από επιλεγμένους ραδιοφωνικούς σταθμούς ή μικρούς, επιλεγμένους και ποιοτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, κάνοντας έτσι ένα ποιοτικό άλμα στην ενημέρωσή μας. Συγκρίνετε μετά από έναν–δυο μήνες την ενημέρωσή σας και θα δείτε την διαφορά.
(β) Για να βελτιώσετε ακόμη περισσότερο την ενημέρωσή σας, διαβάζετε ηλεκτρονικές εφημερίδες ποιοτικές και «αντισυστημικές», σελίδες που ξεφεύγουν από τα τετριμμένα της Αμερικάνικης τηλεοπτικής προπαγάνδας που θυμίζει delirium tremens παρανοϊκών ψυχιατρείου. Υπάρχουν άριστα και εξαιρετικά ενημερωτικά sites στην Ελλάδα. Χωρίς καμμιά διάθεση διαφήμισης συγκεκριμένων sites δηλαδή ηλεκτρονικών εφημερίδων και περιοδικών, με έναν αριθμό 5–10 άρθρων την ημέρα θα νιώσετε άριστα ενημερωμένος και «επικοινωνιακά εφοδιασμένος» για να αντιμετωπίσετε το τσουνάμι των Αμερικανο/ευρωπαϊκών συστημικών ηλεκτρονικών εφημερίδων. Άλλωστε υπάρχουν και πολύ καλοί αρθρογράφοι που προβάλλουν και τα επιχειρήματα της «άλλης πλευράς» στην Ρωσο/Ουκρανική πολεμική σύρραξη ή τηρούν μια ουδέτερη αλλά όχι Ποντιοπιλατική στάση.
(γ) Για την ψυχαγωγία προτιμήστε ταινίες που θα επιλέξετε εσείς από το Ιντερνέτ και θα είναι είτε του μη εμπορικού Αμερικανο/ευρωπαϊκού κινηματογράφου είτε ταινίες της Ασιατικής αγοράς –Ινδικής, Κορεάτικης, Κινέζικης ή Ιαπωνικής– εξαιρετικά ποιοτικές οι περισσότερες, απότοκες πολιτισμών 5.000 ετών και προϊόντα λαών με εξαιρετικά ανεπτυγμένη, λεπτή και υψηλότατη κουλτούρα. Εάν δείτε 10 επιλεγμένες ταινίες Κορεάτικης ή Κινέζικης προέλευσης και τις συγκρίνετε με τις Αμερικάνικες ταινίες « της οκάς» – ειδικότερα τις πολεμικές και περιπετειώδεις– εκεί θα καταλάβετε την διαφορά μεταξύ της προπαγανδιστικής ταινίας με «στρογγυλεμένες γωνίες προπαγάνδας που δεν φαίνεται» (Αμερικάνικες ταινίες) και των ταινιών της Ασίας και ειδικότερα της άπω Ανατολής όπου η αρτιστική τελειότητα συναγωνίζεται την αριστουργηματική ηθοποιία και η ηθική τελειομανία του αξιακού συστήματος της Ανατολής συγχρωτίζεται με μια απίστευτη αύρα λεπτότητας.
Εάν λοιπόν συνδυάσετε (α) Ειδησεογραφία (β) Αρθρογραφία και (γ) Ψυχαγωγία σε μια τελείως καινούργια βάση, σκεφτείτε μήπως κάνατε μια ελπιδοφόρα και πολλά υποσχόμενη νέα αρχή. Μήπως με αυτό τον τρόπο απαλλαγείτε από τον «ιό του αντι/ρωσισμού», μήπως αποκτήσετε καλύτερη ενημέρωση και ειδησεογραφία, αρτιότερη και επιστημονικά συγκροτημένη αρθρογραφία, ποιοτικότερη ψυχαγωγία και ραγδαία βελτίωση του αισθητικού σας γούστου και της πνευματικής/καλλιτεχνικής σας στάθμης. Συγκρίνετε τον εαυτό σας μετά 2 μήνες και αντιληφθείτε εάν υπάρχει διαφορά. Πιστεύουμε πως αξίζει να δοκιμάσετε.