Πώς να διατηρήσετε το βάρος σας μετά τη δίαιτα

Η διατήρηση της απώλειας βάρους είναι ίσως η μεγαλύτερη «πρόκληση» μετά την ολοκλήρωση μιας δίαιτας, αφού έχει φανεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ατόμων που καταφέρνουν να χάσουν βάρος, αδυνατούν να το διατηρήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Πολλές φορές, το γεγονός αυτό οφείλεται στον τρόπο με τον οποίο επιτυγχάνεται η επιθυμητή απώλεια, καθώς η υιοθέτηση αυστηρών και ακραίων διαιτών, που απαιτούν πολλές και μεγάλες αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες του ατόμου, οδηγεί μόνο σε βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, καθώς μαζί με τις παλιές συνήθειες «επιστρέφουν» και τα κιλά που χάθηκαν… Αντίθετα, η εφαρμογή ενός ισορροπημένου και ήπια υποθερμιδικού διαιτολογίου, σχεδιασμένου σύμφωνα με τις ανάγκες και προτιμήσεις κάθε ατόμου, συνδέεται με μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχούς διατήρησης, διευκολύνοντας την υιοθέτηση μόνιμων αλλαγών στις διατροφικές συνήθειες.


Σε κάθε περίπτωση, επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι υπάρχουν ορισμένες συμπεριφορές που σχετίζονται με καλύτερα αποτελέσματα, όσον αφορά στη διατήρηση της απώλειας βάρους μετά από δίαιτα. Σε αυτές, περιλαμβάνονται αρχικά η συστηματική κατανάλωση πρωινού και η κατανομή της τροφής σε περισσότερα και μικρότερα γεύματα μέσα στη μέρα, καθώς με αυτόν τον τρόπο μπορεί να επιτευχθεί αποτελεσματική ρύθμιση του αισθήματος πείνας και καλύτερος έλεγχος της συνολικής πρόσληψης φαγητού και θερμίδων.

Από την άλλη, καθοριστική φαίνεται ότι είναι και η συμβολή της σωματικής δραστηριότητας και του περιορισμού της τηλεθέασης και του καθιστικού χρόνου. Ειδικότερα, πρόσφατα δημοσιευμένες συστάσεις προτείνουν 60-90 λεπτά φυσικής δραστηριότητας καθημερινά, προκειμένου να προληφθεί η επανάκτηση του χαμένου βάρους, ενώ η μείωση της παρακολούθησης τηλεόρασης σε λιγότερο από 10 ώρες την εβδομάδα έχει συσχετισθεί με καλύτερα αποτελέσματα στη διατήρηση της απώλειας.

Τέλος, η τακτική παρακολούθηση του σωματικού βάρους, για παράδειγμα σε εβδομαδιαία βάση, φαίνεται ότι αποτελεί ακόμη ένα μυστικό επιτυχίας, δίνοντας στο άτομο τη δυνατότητα να εντοπίσει εγκαίρως μια ενδεχόμενη αύξηση του βάρους και να προβεί σε κατάλληλες διορθωτικές κινήσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Ακούστε τι δήλωσε η πνευμονολόγος, Ασημίνα Ζανιά, στην εκπομπή της Άντυ Μαγνησαλή για τις συμπτώματα της γρίπης που είναι σε έξαρση αυτόν τον καιρό.
Δικαιολογημένα θεωρείται από τους κορυφαίους στο είδος του όχι μόνο στην Πάτρα και την Αχαϊα, αλλά γενικότερα σε πανελλήνιο επίπεδο και αναφερόμαστε
Η προσπάθεια απώλειας βάρους και αύξησης της μυϊκής μάζας προϋποθέτει την πρόσληψη επαρκούς ποσότητας πρωτεϊνών.
Η ψύξη προκαλείται από τις απότομες αλλαγές της θερμοκρασίας.
Μια νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Molecular Psychiatry, δείχνει ότι το στρες εξαλείφει τα θετικά αποτελέσματα της επιλογής καλών λιπαρών στη διατροφή.
Γία διατροφή πλούσια σε πολύχρωμα λαχανικά μπορεί να απομακρύνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου στο έντερο, υποστηρίζουν οι ερευνητές.
Ο καφές μάς τονώνει, προστατεύει το συκώτι και παρέχει πολύτιμες αντιοξειδωτικές ουσίες με αντικαρκινική δράση. Αν λάβουμε δε υπόψη και την υπέροχη γεύση του, δεν είναι να απορεί κανείς που είναι το πιο αγαπημένο ρόφημα στον πλανήτη!
Όπως αναφέρει εγκύκλιος του γενικού γραμματέα Δημόσιας Υγείας, Ιωάννη Μπασκόζου, είναι απαραίτητο να εμβολιαστούν άμεσα με δύο δόσεις όλα τα παιδιά και οι ενήλικες που δεν έχουν νοσήσει ή δεν έχουν κάνει δύο δόσεις του εμβολίου. Αλλά στην Λάρισα υπάρχουν καταγγελίες για άρνηση να παράσχουν την δεύτερη δόση σε όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως ηλικίας. Εξάλλου, γιατροί και φαρμακοποιοί καταγγέλλουν ότι υπάρχουν ελλείψεις εμβολίων στις φαρμακαποθήκες.
Χωρίς την απαιτούμενη αδειοδότηση λειτουργούν οι ιδιωτικές τράπεζες Ομφαλοπλακουντιακού Αίματος (ΟΠΑ) οι οποίες σύμφωνα με πόρισμα Επιτροπής των εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας και του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων, θα πρέπει να κλείσουν.
Η Αυστραλία απαγόρευσε την είσοδο σε Αμερικανό επειδή είναι γνωστός για την σθεναρή, αρνητική του στάση απέναντι στα εμβόλια γενικά καθώς είναι ενεργό μέλος του παγκόσμιου αντιεμβολιαστικού κινήματος.