Το πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων – Όλα όσα εξετάζονται

Στο τραπέζι της ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας βρίσκεται το πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων με απώτερο στόχο την ανανέωση του στόλου των οχημάτων στη χώρα μας.

Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας τόνισε πρόσφατα ότι το πρόγραμμα απόσυρσης είναι στο τραπέζι των συζητήσεων, υπογραμμίζοντας πως μέχρι να εφαρμοστεί στην πράξη θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία και με άλλα αρμόδια υπουργεία.

Ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή που θα επιλεγεί για την ενεργοποίηση ή μη του μέτρου, αναλυτές επισημαίνουν σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” τα οφέλη που δυνητικά θα προκύψουν. Το πρώτο και το πιο σημαντικό όφελος όπως λένε -εφόσον εφαρμοστεί το μέτρο – είναι η σταδιακή ανανέωση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, ο οποίος συνεχίζει να γερνάει επικίνδυνα, ενώ παράλληλα θα συμβάλει και στον ταχύτερο εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων, δεδομένου ότι από το 2030 και μετά στην Ελλάδα θα απαγορευθεί η πώληση αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ ( βάσει κλιματικού νόμου που προωθείται).

Απόσυρση 1.000 ευρώ και οι αντιδράσεις της αγοράς

Αυτή τη στιγμή πάντως τρέχει πρόγραμμα που αφορά την παροχή επιδότησης για την αγορά ηλεκτρισμού αυτοκινήτου – που αγγίζει έως κατά 6.000 ευρώ -ενώ με την απόσυρση παλιού αυτοκινήτου παρέχεται επιπλέον μπόνους αξίας 1.000 ευρώ. Οπότε ο υποψήφιος αγοραστής που θα επιλέξει ένα ηλεκτρικό μοντέλο, ανάλογα με το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που θα αγοράσει, μπορεί αν επωφεληθεί έκπτωση από την τελική τιμή του έως και 6.000 ευρώ συν 1.000 ευρώ αν αποσύρει το παλαιό αυτοκίνητο που ε΄χει στην κατοχή του.Το ενδεχόμενο ενεργοποίησης προγράμματος απόσυρσης των παλαιών ΙΧ πυροδοτεί ποικίλες αντιδράσεις στην αγορά του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, κάποια στελέχη αναφέρουν πως το μέτρο θα πρέπει να προσφέρει κλιμακωτές επιδοτήσεις για την αγορά καινούργιου και να δίνει μεγαλύτερα οικονομικά κίνητρα για τα μεταχειρισμένα άνω των 10-12 ετών , μεγάλων κυβικών που είναι και τα πιο ρυπογόνα και πιο κακοσυντηρημένα.

Πιο σοβαρά σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του ΣΕΑΑ, Δημήτρη Πάτσιο είναι το πρόβλημα στα επαγγελματικά οχήματα τα οποία είναι υπέργηρα. Πρόκειται όπως λέει “για αυτοκίνητα με μέσο όρο ηλικίας άνω των 20 ετών ,για τα οποία θα πρέπει να δοθεί κίνητρο ώστε και ο στόλος τους να ανανεωθεί ” επισημαίνοντας πως η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών σε όλη την ΕΕ με μέση ηλικία σχεδόν 21 έτη.