Ο υπουργός ανάπτυξης έκλεψε την δόξα του Κυριάκου
Με ένα οργισμένο τιτίβισμα, ο υπουργός ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης γκρέμισε τον μύθο του «νέου Μιλτιάδη» που άρχισε να χτίζεται γύρω από τον Κυριάκο. Σύμφωνα με τον υπουργό, η ανεξάρτητη δικαιοσύνη ήταν αυτή που επέβαλε την κατάσχεση του φορτίου ιρανικού πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο ρωσικών συμφερόντων Lana και όχι ο Μωυσής, Ηρακλής, πονηρό Τσιτάχ, σιμουλτανέ Μητσοτάκης.
Δείτε την ανάρτηση του Άδωνι:
Τι δουλειά είχε τώρα ο υπουργός ανάπτυξης να πεταχτεί σε μία υπόθεση που αφορά τον πρωθυπουργό, τον υπουργό εξωτερικών και διασταλτικά, τον υπουργό Δικαιοσύνης; Μην βιαστείτε να πείτε ότι «ο Άδωνις συνέχεια πετάγεται». Διότι αυτή είναι μία λάθος ανάγνωση της δράσης του υπουργού ανάπτυξης, από τον καιρό που ήταν απλώς τηλεοπτικός κονφερασιέ.
Ο Άδωνις λοιπόν δεν πετάγεται ποτέ χωρίς λόγο. Κάθε δημόσια παρέμβαση του έχει μεγάλη ουρά, που μόνο ένας έμπειρος Άδωνι λόγος μπορεί να ξετυλίξει.
Είναι δεδομένο ότι το ιρανικό ρεσάλτο στα ελληνικά δεξαμενόπλοια έγινε ως απάντηση της κατάσχεσης του φορτίου ιρανικού πετρελαίου από το Lana. Αφού έγινε μόλις μία ημέρα μετά αφότου γνωστοποιήθηκε η μεταφόρτωση του ιρανικού πετρελαίου σε δεξαμενόπλοιο συμφερόντων του εφοπλιστή Προκοπίου. Κράτησε το όνομα.
Η υπόθεση του Lana λοιπόν αφορά το δεξαμενόπλοιο, που κατέπλευσε στον κόλπο της Καρύστου στις 14 Απριλίου από την Τουρκία και δεσμεύθηκε στις 19 Απριλίου με απόφαση της Αρχής Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, επειδή ανήκε στη ρωσική τράπεζα Promsvyazbank, στην οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις. Ωστόσο, το δεξαμενόπλοιο αφέθηκε ελεύθερο, αφού από τα έγγραφά του προέκυψε ότι στις 17 Μαρτίου είχε αλλάξει το όνομά του σε Lana και είχε μεταβιβαστεί στην επίσης ρωσική εταιρεία Transmorflot, η οποία όμως δεν υπόκειται σε κυρώσεις.
Ετσι έγινε αποδέσμευση του πλοίου, που παρέμεινε πάντως στο αγκυροβόλιο της Καρύστου, αφού μία ημέρα μετά, στις 20 Απριλίου, το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, επικαλούμενο διμερή συμφωνία δικαστικής συνδρομής, ζήτησε τη δέσμευση του φορτίου με το επιχείρημα ότι τα έσοδα από την πώλησή του θα χρησιμοποιούνταν για τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Το αίτημα συνδρομής διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Χαλκίδας και στις 20 Μαΐου το εκεί Πρωτοδικείο ενέκρινε τη μεταφορά του πετρελαίου από το Lana σε μισθωμένο από τις ΗΠΑ δεξαμενόπλοιο του εφοπλιστή Προκοπίου…
Εδώ προκύπτει το ερώτημα: Γιατί οι ΗΠΑ δεν ζήτησαν δικαστική συνδρομή από την Τουρκία, από όπου απέπλευσε το ρωσικό δεξαμενόπλοιο; Πως ήταν τόσο βέβαιοι ότι στην Ελλάδα θα επιτύγχαναν τον σκοπό τους, παρά την πρώτη απόφαση της ελληνικής δικαιοσύνης που αποδέσμευε το πλοίο;
Διότι όπως εξελίχθηκε δικαστικά η υπόθεση, η κατάσταση του φορτίου δεν έγινε λόγω των κυρώσεων κατά της Ρωσίας, στις οποίες δεν συμμετέχει η Τουρκία, αλλά για χρηματοδότηση της τρομοκρατίας, όπου λίγες ημέρες πριν ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ, Γενς Στόλτενμπεργκ ισχυριζόταν ότι η Τουρκία είναι το μεγαλύτερο θύμα τρομοκρατίας! Με τέτοιες περγαμηνές, είναι βέβαιο ότι η Τουρκία θα έσπευδε να «καταπιεί» το ρωσικό τάνκερ μαζί με το ιρανικό πετρέλαιο…
Και όμως η κατάσχεση έγινε στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα όπου μέχρι πρότινος πρέσβης των ΗΠΑ ήταν ο Τζέφρι Πάιατ, ο οποίος διατηρεί άριστες σχέσεις τόσο με τον Άδωνι, όσο και με τον εφοπλιστή Προκοπίου! Που όπως φαίνεται λειτουργούν σαν καλοκουρδισμένη ορχήστρα.
Πολλά λεφτά λοιπόν για τον Προκοπίου, αφού το deal είναι τεράστιο, θρήνος για τους δύο Έλληνες πλοιοκτήτες που τα πλοία τους βρίσκονται πλέον σε ιρανικά χέρια, ακόμα μεγαλύτερος θρήνος για τους 9 έλληνες ναυτικούς που βρίσκονται στα κάτεργα του Ιράν. Ενώ αλλά 17 δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία στον Περσικό, βρίσκονται υπό ευθεία απειλή.
Ας ελπίσουμε οι Έλληνες ναυτικοί να επιστρέψουν χωρίς να έχει πειραχτεί ούτε μία τρίχα από τα μαλλιά τους.
Η συνέχεια θα έχει τεράστιο ενδιαφέρον.