Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Παιχνίδια εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ – Κίνας για το λιμάνι της Ελευσίνας

Στην δημιουργία ενός νέου εμπορικού λιμένα που θα μπορεί να λειτουργεί παράλληλα ή ακόμα και ως εναλλακτική επιλογή του Πειραιά, στοχεύει η παραχώρηση 400 στρεμμάτων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας που ανακοινώθηκε από τον Τάκη Θεοδωρικάκο, στο πλαίσιο της πρόσφατης συνάντησης του με την Αμερικανίδα πρέσβη, Κίμπερλι Γκιλφόιλ.

Μάλιστα για να μπορέσει να υλοποιηθεί η αλλαγή χρήσης των Ναυπηγείων, ώστε να μπορεί να λειτουργήσει ως εμπορικό λιμάνι, προωθείται ήδη νομοθετική ρύθμιση για την επέκταση της χερσαίας ζώνης του ναυπηγείου προς την πλευρά του κυρίως λιμανιού της πόλης.

Η σχετική τροπολογία, κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης, που επιγράφεται: «Σύσταση και λειτουργία Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού και λοιπές διατάξεις»

Ρόλο κλειδί στην επένδυση έχει η Αμερικανική Αναπτυξιακή Τράπεζα DFC η οποία έχει ήδη επενδύσει στην ανάπτυξη των Ναυπηγείων Ελευσίνας 125 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ετοιμάζεται, να συμμετάσχει στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο της Goldair, έργο προϋπολογισμού άνω των 250 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος δημιουργίας του νέου λιμανιού

Φαίνεται δηλαδή πως απώτερος στόχος του νέου λιμανιού είναι η δημιουργία ενός hub εμπορίου, logistics, ενέργειας και άμυνας στην ευρύτερη περιοχή του Θριασίου Πεδίου που θα συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η ΟΝΕΧ θέλει να εξελίξει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας σε ένα εμπορικό λιμάνι ικανό να εξυπηρετεί εμπορικά πλοία για τις μεταφορές χύδην φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, να λειτουργεί συμπληρωματικά σε δραστηριότητες logistics, ή ακόμα και να μπορεί να υποστηρίζει την συντήρηση πολεμικών πλοίων και μεταφοράς LNG εστιάζοντας στην ενεργειακή μετάβαση.

Η προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση, θα επιτρέψει στην εταιρεία που διαχειρίζεται τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να αναπτύξει λιμενικές, διαμετακομιστικές, αμυντικές και ενεργειακές δραστηριότητες, μετατρέποντας το λιμάνι σε πολυδιάστατο κόμβο.

Η μελλοντική ενοποίηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, θα αλλάξει άρδην τα δεδομένα στις εμπορευματικές μεταφορές της Ελλάδας καθώς το νέο λιμάνι θα μπορεί να λειτουργεί παράλληλα με αυτό του Πειραιά έχοντας το πλεονέκτημα ότι είναι πιο κοντά στο ΘΕΚ.

Επίσης η αναφορά για παροχή υπηρεσιών σε πολεμικά πλοία και φορτία LNG δείχνει ότι η αμερικανική πλευρά θέλει να έχει μία εναλλακτική επιλογή όταν τα πλοία της προσεγγίζουν την Αττική είτε αυτά είναι πολεμικά είτε εμπορικά και μεταφοράς LNG, ώστε να μην είναι «υποχρεωμένα» να χρησιμοποιούν το κινεζικών συμφερόντων Λιμάνι του Πειραιά ειδικά μετά τον εμπορικό «πόλεμο» που έχει ξεσπάσει μεταξύ των δύο χωρών.

Το Master Plan του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας

Το νέο Master Plan του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ), που έχει εγκριθεί καταρχήν, προβλέπει μια ριζική αλλαγή για το παράκτιο μέτωπο της πόλης:

Ο υφιστάμενος κεντρικός εμπορικός λιμένας της Ελευσίνας προβλέπεται να μετεγκατασταθεί σε νέα θέση (Βλύχα), όπου θα εξελιχθεί σε σύγχρονο εμπορικό λιμάνι (bulk & general cargo terminal), με σύνδεση με το σιδηροδρομικό και το κεντρικό οδικό δίκτυο.

Ο σημερινός κεντρικός εμπορικός λιμένας θα αξιοποιηθεί για ήπιες χρήσεις (τουριστικά σκάφη, ημερόπλοια, σκάφη αναψυχής) και τη δημιουργία χώρων εστίασης, εκδηλώσεων και αναψυχής, με στόχο τη γενικότερη τουριστική ανάπτυξη της παράκτιας περιοχής.

Το σχέδιο περιλαμβάνει και την απομάκρυνση των επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων και ναυαγίων από τον κόλπο της Ελευσίνας, προκειμένου να διευκολυνθεί η ελεύθερη και ανεμπόδιστη και ασφαλής ναυσιπλοΐα μεγάλων εμπορικών ποντοπόρων πλοίων.

Με λίγα λόγια, η Ελευσίνα αναβαθμίζεται σε έναν σημαντικό αμυντικό, ενεργειακό και εμπορικό κόμβο, συνδυάζοντας την ανάπτυξη των Ναυπηγείων και του νέου λιμένα με την εμπορευματική λειτουργία του Θριασίου Πεδίου, προσφέροντας παράλληλα ήπιες χρήσεις και τουριστική ανάπτυξη στο κεντρικό παράκτιο μέτωπο της πόλης.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο