Με τις βαλίτσες γεμάτες προσδοκίες για μια καλύτερη χρονιά, οι εκπρόσωποι του ελληνικού τουρισμού επιστρέφουν στην Ελλάδα έχοντας ολοκληρώσει ένα τριήμερο έντονης δραστηριότητας στο πλαίσιο του WTM London 2025.
Το κλείσιμο της έκθεσης στο Λονδίνο ρίχνει την αυλαία στη φετινή τουριστική χρονιά στη διάρκεια της οποίας, ο ελληνικός τουρισμός έχει καταφέρει να καταγράψει υψηλό αριθμό επισκεπτών και ταχύτερη αύξηση ταξιδιωτικών εισπράξεων, με τα δύο μεγέθη να κινουνται σε επίπεδα ρεκόρ.
Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από τις δηλώσεις εκπροσώπων του τουρισμού στη «Ν» είναι πως η επόμενη χρονιά μπορεί να είναι ακόμη καλύτερη, υπό προϋποθέσεις. Η ζήτηση για τη χώρα μας παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα καθώς η Ελλάδα εξακολουθεί να διατηρεί ένα παγκόσμιο πλεονέκτημα: τον ιδανικό συνδυασμό της φυσικής ομορφιάς και του πολιτισμού. Αυτός ο συνδυασμός είναι διαχρονικός, όμως οι παγκόσμιες τάσεις στον τουρισμό αλλάζουν ενώ νέοι προορισμοί κάνουν την εμφάνισή τους.

Εκπρόσωποι ξενοδοχείων και άλλων φορέων μιλούν διαρκώς για την ανάγκη αφ ενός μεν της ύπαρξης ενός στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό –με άξονες τη διαφοροποίηση του προιόντος, την περαιτέρω ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών και κυρίως τη σημαντική βελτίωση των υποδομών. Για πολλοστή φορά επισημάνθηκε πως ο ιδιωτικός τομέας κινείται με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα σε σχέση με τον δημόσιο και τονίστηκε η επιτακτική ανάγκη για υλοποίηση έργων σε βασικές υποδομές. Ο πελάτης που βγαίνει έξω από ένα ξενοδοχείο υψηλών προδιαγραφών θα πρέπει να απολαμβάνει ανάλογου επιπέδου δημόσιες υπηρεσίες, τονίστηκε επανειλλημένα.
Οικονομικές δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι πολίτες σε πολλές μεγάλες παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης, γεγονός που αναγκάζει την ελληνική τουριστική βιομηχανία να στραφεί σε άλλες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, η Ινδία, η Κίνα και η Πολωνία που τελευταία αναδεικνύεται σε παράγοντα.
Ο εμπλουτισμός του τουριστικού πακέτου με νέα προιόντα αποτελεί μονόδρομο για τη χώρα και ηδη περιφέρειες, δημοι και ιδιώτες προσθέτουν νέες δραστηριότητες στις παρεχόμενες υπηρεσίες, δραστηριότητες που κινούνται σε ένα ευρώ φάσμα από αναρίχηση, περπάτημα σε μονοπάτια, γαστρονομία, οινογευσία, θρησκευτικός τουρισμός, θαλάσσιος τουρισμός. Όλα αυτά με σκοπό να μεγαλώσουν την εμπειρία του επισκέπτη και να καταφέρουν να διευρύνουν τόσο τον χρόνο παραμονής όσο και την δαπάνη του επισκέπτη με τελικό στόχο να καλυφθεί το μεγάλο κενό που υπάρχει διαχρονικά ανάμεσα στον αριθμό των εισερχόμενων επισκεπτών και των τουριστικών εσόδων σε σύγκριση με άλλες ανταγωνίστριες χώρες.