Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

ΕΛΤΑ: Δεν είναι εξυγίανση. Είναι δωράκι στους ιδιώτες

Της Μαρίας Δεναξά
Και που παραιτήθηκε ο Γρηγόρης Σκλήκας, ο CEO των ΕΛΤΑ, για να μη χρεωθεί ο «Μωυσής», άλλη μια σκόπιμη απαξίωση και στο τέλος την εξαφάνιση ενός σημαντικού δημόσιου οργανισμού, προς όφελος ιδιωτικών κολοσσών κούριερ, τι έγινε;
Τι πρόκειται στα αλήθεια να αλλάξει;
Όσο κι αν κυβερνητικοί παράγοντες επιχειρούν να υποβαθμίσουν το γεγονός και να διαχειριστούν τη δυσαρέσκεια και τις παράπλευρες απώλειες, το προγραμματισμένο λουκέτο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ -το 50% σχεδόν των ταχυδρομείων- σε απομακρυσμένες κοινότητες και περιοχές, αργά ή γρήγορα θα γίνει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
Η παραίτηση Σκλήκα δεν αλλάζει τις κυβερνητικές προθέσεις. Το δήλωσε άλλωστε κι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος: «η παραίτηση δεν σημαίνει υπαναχώρηση από την εξυγίανση». Με απλά λόγια: τα καταστήματα που δεν έκλεισαν τώρα θα κλείσουν οριστικά σε τρεις μήνες.
Για όποιον διάβασε την επιστολή παραίτησης του CEO των ΕΛΤΑ, το επιχείρημα «ο οργανισμός παραμένει οικονομικά μη βιώσιμος» είναι η τυπική φράση που χρησιμοποιείται πάντα στη γνωστή διαδικασία: πρώτα αναγορεύεις έναν δημόσιο οργανισμό ως «δημοσιονομικό βάρος», στη συνέχεια τον συρρικνώνεις, μετά αποδεικνύεις πως δεν λειτουργεί και στο τέλος τον ξεπουλάς στο ολιγοπώλιο -«ιδιώτες επενδυτές» τους αποκαλούν- όπως κάνουν οι «άριστοι» με την υγεία, την παιδεία, τις εταιρείες κοινής ωφελείας κι ό,τι άλλο δημόσιο κοινωνικό αγαθό ή υπηρεσία μπορούν να εμπορευματοποιήσουν. Άρα στα ΕΛΤΑ θα κολλήσουν;
Η χώρα μας ρημάζει και δεν υπάρχει κανένα έλεος απ’ αυτούς που ξεκοκαλίζουν με χρυσά κουτάλια επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ και δημόσιο χρήμα με απευθείας αναθέσεις κι όχι μόνο. Την τελευταία δεκαπενταετία έχουν κλείσει περισσότερα από 2.500 υποκαταστήματα τραπεζών στην περιφέρεια και μαζί τους έχουν εξαφανιστεί εκατοντάδες ΑΤΜ. Πολλά ταχυδρομεία υπολειτουργούν. Μόνο το 2023 έκλεισαν 143 καταστήματα ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα.
Περισσότερα από 700 δημοτικά σχολεία ή γυμνάσια έκλεισαν ή συγχωνεύτηκαν το 2025, με παιδιά να μετακινούνται 30 με 60 χιλιόμετρα καθημερινά με λεωφορεία για να πηγαίνουν στο σχολείο. Με πρόσχημα την «ψηφιοποίηση» κλείνουν εφορίες, ειρηνοδικεία, ΚΕΠ με αποτέλεσμα ηλικιωμένοι από την Κάρπαθο να πρέπει να πηγαίνουν στη Ρόδο ή στην Αθήνα για μια βεβαίωση.
Σε αυτά να προστεθεί η εγκατάλειψη της αγροκτηνοτροφίας μας και της πρωτογενούς παραγωγής, με 4.021 κτηνοτρόφους να εξαφανίζονται από τον κλάδο μεταξύ 2021 και 2025, την παραγωγή χοιρινού κρέατος να πέφτει κατά 11% και βόειου κατά 9% τον περασμένο χρόνο, και την Ελλάδα να καλύπτει μόλις το 20–23% των αναγκών της σε μοσχαρίσιο και χοιρινό κρέας μέσω εγχώριας παραγωγής, ενώ εισάγει το 50% του γάλακτος και μεγάλο μέρος των γαλακτοκομικών, με τις τιμές ζωοτροφών να εκτοξεύονται και τις ελληνοποιήσεις εισαγωγών να νοθεύουν ακόμα και τα ΠΟΠ προϊόντα μας όπως η φέτα.
Όλα τα παραπάνω σε τίποτα δεν έχουν να κάνουν με μια συγκυριακή συρρίκνωση· πρόκειται για στρατηγικό ξεπούλημα που μετατρέπει την περιφέρεια σε νεκρή ζώνη και τους κατοίκους της από πολίτες σε ζόμπι που απλώς προσπαθούν να επιβιώσουν ως φθηνό εργατικό δυναμικό: σαν γκαρσόνια, ως γκρουμ, σε υπηρεσίες χαμηλής αμοιβής, χωρίς προοπτική, χωρίς κανένα μέλλον, σε μια Ελλάδα που οι κυβερνώντες της έχουν βαλθεί να τη μικρύνουν κι άλλο.
Και για να επανέλθω στο θέμα των ΕΛΤΑ, η φωτογραφία του πρώην υπουργού Εθνικής Οικονομίας και νυν αντιπροέδρου Κωστή Χατζηδάκη με τον Δημήτρη Παπαστεργίου και τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη στα εγκαίνια παραρτήματος της ACS το 2023 μαρτυρούσε ήδη τις προθέσεις για την «εξυγίανση» του κρατικού φορέα ταχυδρομικών υπηρεσιών και το «δωράκι» στους ιδιώτες.
Ενα δώρο που θα αποφέρει άλλο ένα βαρύ πλήγμα στο πορτοφόλι των νοικοκυριών, στο λιανεμπόριο και τη χαριστική βολή στις μικρές επιχειρήσεις -ιδίως, και πάλι, στην περιφέρεια- καθώς η εξαφάνιση των ΕΛΤΑ σημαίνει εκτίναξη του κόστους αποστολής και μεταφορικών και συνεπάγεται την ενίσχυση της ακρίβειας και των ισχυρών.
Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο