Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Ο καίριος ρόλος της Μ.Αγγελικούση στην μη υιοθέτηση μέτρων για την «πράσινη μετάβαση» της ελληνικής ναυτιλίας

Η Μαρία Αγγελικούση έπαιξε καίριο ρόλο στο παρασκήνιο των πρόσφατων συζητήσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) σχετικά με τη στρατηγική μετάβασης της ναυτιλίας προς τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα.

Η επικεφαλής του ομίλου Αγγελικούση ήταν βασικός συντελεστής στην απόφαση που πήρε η ελληνική πλευρά να μην προχωρήσει ο Οργανισμός, προς το παρόν, σε νέα μέτρα ή δεσμεύσεις.

Όπως έλεγε με επιμονή η Ελληνίδα πλοιοκτήτρια, αρκετές από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις θα οδηγούσαν σε άνιση μεταχείριση του LNG.

Σύμφωνα με τη Μαρία Αγγελικούση, η οποία ηγήθηκε ομάδας σημαντικών Ελλήνων και ξένων πλοιοκτητών, δημιουργώντας αντί -ΙΜΟ μπλοκ, το LNG αποτελεί ένα μεταβατικό, αλλά αναγκαίο καύσιμο για τη σταδιακή μετάβαση της ναυτιλίας στη μηδενική εκπομπή άνθρακα.

Η ίδια τόνιζε ότι η υπερβολική επιβάρυνση των πλοιοκτητών που χρησιμοποιούν LNG θα έστελνε λανθασμένο μήνυμα στην αγορά, καθώς θα έκανε οικονομικά πιο συμφέρουσα τη χρήση πιο ρυπογόνων καυσίμων, όπως το συμβατικό μαζούτ, αντί να ενθαρρύνει επενδύσεις σε καθαρότερες λύσεις.

Η καθυστέρηση της απόφασης του IMO για το πλαίσιο μηδενικών εκπομπών και για τον μηχανισμό τιμολόγησης του άνθρακα χαιρετίστηκε από πολλούς Έλληνες πλοιοκτήτες.

Ο ελληνόκτητος στόλος έχει επενδύσει σημαντικά ποσά σε πλοία διπλού καυσίμου κυρίως στο LNG ως δεύτερο καύσιμο, και η όποια βεβιασμένη ρύθμιση θα μπορούσε να υπονομεύσει αυτές τις επενδύσεις.

Τα στοιχεία των νηογνωμόνων Lloyd’s Register και DNV επιβεβαιώνουν ότι σχεδόν τα δύο τρίτα των νέων πλοίων που παραγγέλθηκαν την τελευταία χρονιά, με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, επέλεξαν LNG.

Οι λόγοι είναι πρακτικοί: το καύσιμο αυτό διαθέτει ήδη τεχνολογική ωριμότητα, εκτεταμένη υποδομή ανεφοδιασμού και προσφέρει, έστω περιορισμένη, μείωση των εκπομπών σε σχέση με τα παραδοσιακά καύσιμα.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο