Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Ανταποκρίνεται ο κόσμος στα ηλεκτρονικά ραντεβού – Δεν συμβαίνει το ίδιο με τα ερωτηματολόγια για αξιολόγηση

Στατιστικά στoιχεία των δύο μεγάλων μεταρρυθμίσεων που εφαρμόζει το τελευταίο διάστημα η ηγεσία του υπουργείου Υγείας με την βοήθεια της ΗΔΙΚΑ, παρουσίασαν νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης και ο υπουργός Ψηφιακής Μεταρρύθμισης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνον τις 5 πρώτες μέρες με το νέο τρόπο κλεισίματος ιατρικών ραντεβού στο ΕΣΥ και τα Κέντρα Υγείας, έχουν κλειστοί περισσότερα από 20.000 ραντεβού.

Ωστόσο, δόθηκαν εξηγήσεις για τις μεγάλες αναμονές στο τηλεφωνικό κέντρο καθώς η γραμμή είναι σχεδιασμένη να δέχεται 11.000 -που φαινόταν μεγάλο νούμερο όταν αποφασίστηκε- αλλά αποδείχτηκε μικρό. Για το λόγο αυτό μπήκε από το Σάββατο και υπηρεσία call back..

«Η μεταρρύθμιση φαίνεται να βρίσκει τεράστια απήχηση» σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης. Από την πλευρά του, ο κ. Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε από την πλευρά του ότι «όλα γίνονται στοχευμένα και γρήγορα. Έργα με χαμηλό κόστος αλλά έχουν πολλαπλασιαστικό όφελος».

Ενώ η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη υπερθεμάτισε, σημειώνοντας ότι «δράσεις που απλοποιούν την επαφή των πολιτών με τις δομές Υγείας και ευχαρίστησε το υπουργείο Ψηφιακής Μεταρρύθμισης και την ΗΔΙΚΑ».

Η κ. Αγαπηδάκη εξάλλου υπενθύμιση ότι έφτασε η ώρα για τον αντιγριπικό εμβολιασμό. Χωρίς συνταγή για τα συμβατικά εμβόλια ενώ για τα στοχευμένα με συνταγή γιατρού.

Ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους πρόσθεσε ότι «η επαφή της κοινωνίας με το ΕΣΥ γίνεται με δύο τρόπους τόσο στα Τακτικά Ιατρεία όσο και στα Επείγοντα. Σε αυτούς τους δύο τρόπους κάναμε μεγάλες αλλαγές. Η πρώτη μεγάλη αλλαγή είναι η αύξηση των ραντεβού και το δεύτερο όσο αφορά την αξιολόγηση διότι αξιολογούμαστε από τους ίδιους τους ασθενείς».

Ο υπουργός Υγείας ανακοίνωσε ότι από την Παρασκευή το απόγευμα στις 6 μμ υλοποιεί η ΗΔΙΚΑ την αποστολή email μέσω gov.gr σε όλους τους πολίτες (1 εκατ. έχουν αποσταλεί ήδη) όπου ο ΕΟΜ «με ένα ήπιο κείμενο εξηγεί τα οφέλη και ποια είναι η διαδικασία για να δηλώσει κάποιος δότης συμπαγών οργάνων. Με τους κωδικούς taxis και ένα πάτημα στο link που αποστέλλεται μπορούν να δηλώσουν ότι είναι πιθανοί δότες μεταμοσχεύσεων. Θεωρούμε ότι θα αυξήσουμε τους ανθρώπους που έχουν αυτή τη βούληση».

Στατιστικά στοιχεία για τα ραντεβού με γιατρούς

Το 1,6 εκατ. σήμερα, από 200.000 πριν από 4 μήνες, που κατέβασαν την εφαρμογή myhealth.app δείχνει ραγδαία απήχηση στον κόσμο. Προσέθεσαν τώρα στον ίδιο app κουμπάκι «νέο ραντεβού». Μέχρι τις 30/9 μπορούσες να κλείσεις ραντεβού μόνο στους οικογενειακούς γιατρούς. Τώρα έχουν προστεθεί όλα τα νοσοκομεία της χώρας.

Έχουν γίνει:

  • 600.000 καταγεγραμμένες κλήσεις
  • 200.000 ραντεβού κλεισμένα- την πρώτη μέρα, τα 133.000 με ηλεκτρονικό τρόπο, τα 67.000 μέσω της τηλεφωνικής γραμμής.

Έχουμε: 12600 γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων

Σε 127 νοσοκομεία της χώρας

Π.Χ. 890 καρδιολόγοι, 1200 παθολόγοι κλπ…

Με την εγκύκλιο του Θεμιστοκλέους υποχρεούνται να κάνουν 12 ραντεβού την εβδομάδα. Έχει προσθέσει στα δωρεάν ραντεβού 7 εκατ. το έτος που δεν είχαμε μέχρι 30 Σεπτεμβρίου…

Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες χρειάζεται παραπομπή από τον οικογενειακό γιατρό για να δουν ειδικευμένο. Εμείς στο ΕΣΥ το δίνουμε σε 24 ώρες. Αυτό που χτίσαμε δεν υπάρχει πουθενά αλλού.

Η γενική γραμματέας υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη σημείωσε ότι έχουμε πια δυνατότητα εργαλείου αξιολόγησης από τους ίδιους τους ασθενείς: Στοιχεία ως 3 Οκτωβρίου σε 111 νοσοκομεία και 631 κλινικές (εξαιρούνται παιδιατρικά, ογκολογικά και ψυχιατρικά). Απαντούν πολίτες που νοσηλεύτηκαν. Έχουν απαντηθεί 14.888 ερωτηματολόγια μέσα σε 2,5 μήνες. Θα φύγουν και αφίσες στα νοσοκομεία για να συμμετάσχει πιο ενεργά ο κόσμος που αυτή τη στιγμή ανταποκρίνεται κατά μέσο όρο στο 11%.

Τα γενικά αποτελέσματα δείχνουν ικανοποίηση για ασφάλεια και ποιότητα φροντίδας. Η επάρκεια προσωπικού και εξοπλισμού φτάνει στο 92%. Πολύ υψηλά αξιολογείται ο βαθμός εμπιστοσύνης. Το γενικό ποσοστό ικανοποίησης είναι χαμηλότερο για το συντονισμό μεταξύ των κλινικών.

Μέτρια μέτρα ικανοποίησης αξιολογείται η καθαριότητα, αριθμητική επάρκεια προσωπικού αλλά και στη συμμετοχή των ασθενών στις αποφάσεις.

Και αδύναμη διάσταση (48% μόνο θετικά) έχει η σίτιση.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο