Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Το υποθαλάσσιο τούνελ που αλλάζει τον χάρτη της Ευρώπης -Πού κατασκευάζεται το «θαύμα» των 18 χλμ.

Οι εργασίες κατασκευής του κολοσσιαίου έργου βρίσκονται υπό εξέλιξη και ήδη υπολογίζεται μια μικρή καθυστέρηση για την παράδοσή του.

Η κατασκευή της υπερσύγχρονης υποθαλάσσιας σήραγγας που θα ενώνει την σκανδιναβική χερσόνησο με την κεντρική Ευρώπη συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, με την εγκατάσταση που κατασκευάζονται οι τσιμεντένιοι «σωλήνες» του τούνελ να αποτελεί αυτή την στιγμή το μεγαλύτερο εργοστάσιο σκυροδέματος στον κόσμο.

Οι εργασίες κατασκευής της σήραγγας Fehmarnbelt, μήκους 18 χιλιομέτρων, που θα συνδέει το γερμανικό νησί Fehmarn με το δανικό νησί Lolland, βρίσκονται σε εξέλιξη από το 2021 και σύμφωνα με τα μεγάλα Μέσα Ενημέρωσης, πρόκειται για το μακρύτερο προκατασκευασμένο υποθαλάσσιο τούνελ οδικής και σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στον κόσμο.
Ο σχεδιασμός του Fehmarnbelt Tunnel προβλέπει την κατασκευή περίπου 90 τμημάτων σκυροδέματος και στη συνέχεια τη βύθισή τους στον πυθμένα της θάλασσας. Καθένα εκ των 90 κομματιών θα έχει μήκος 217 μ. και βάρος 73.500 τόνους.
Η κατασκευή της συγκεκριμένης σήραγγας είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2029, αλλά ήδη γίνεται λόγος για την καθυστέρησή της, μιας και τα τσιμεντένια κομμάτια που το αποτελούν θα τα μεταφέρει πλοίο που δεν είναι ακόμα έτοιμο.
Ο σχεδιασμός του νέου ειδικού σκάφους διήρκησε ενάμιση χρόνο περισσότερο από το αναμενόμενο και είναι ακόμα αβέβαιο πότε θα είναι έτοιμο. Κάθε τμήμα/κομμάτι του τούνελ ζυγίζει 73.000 τόνους, οπότε μπορείτε να φανταστείτε ότι δεν πρόκειται για κάποιο συνηθισμένο πλοίο, αλλά εξειδικευμένο που χτίζεται αυτή την στιγμή.
Όσον αφορά το εργοστάσιο σκυροδέματος που κατασκευάστηκε στη Δανία ειδικά για την υποθαλάσσια σήραγγα, τα δομικά στοιχεία που κατασκευάζονται έχουν μήκος 217 μέτρα και στη συνέχεια θα βυθιστούν και θα συνδεθούν. Το βάρος κάθε τμήματος είναι 73.500 τόνοι και θα πρέπει να τοποθετηθούν με ακρίβεια 15 χλστ. Μόλις τα κομμάτια της σήραγγας τοποθετηθούν και ενωθούν, θα τοποθετηθούν από πάνω τους άμμος και πέτρα. Παράλληλα, θα υπάρχει στη σήραγγα σιδηροδρομική γραμμή, με το ταξίδι να διαρκεί 7 λεπτά.
Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο