Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

«Κρύος ιδρώτας» στην κυβέρνηση για τη δύσκολη μοιρασιά 4 έργων 1,1 δισ. ευρώ στη βόρεια Ελλάδα

Η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν δύσκολο «γρίφο» σχετικά με τη μοιρασιά τεσσάρων έργων, συνολικής αξίας 1,1 δισ. ευρώ στη βόρεια Ελλάδα, στους τέσσερις μεγάλους εργολάβους (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR, όμιλος Μυτιληναίου και ΑΒΑΞ).
Η δυσκολία αυτή αυξάνεται αν αναλογιστεί κανείς ότι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και Μυτιληναίος κατεβαίνουν με κοινή προσφορά, κάτι που σημαίνει πως υπάρχουν 3 υποψήφιοι για 4 έργα, τα οποία όμως έχουν δυσανάλογη οικονομική αξία μεταξύ τους.
Αυτό σημαίνει ότι, όποια κατανομή κι αν επιλεγεί, είναι πιθανό ένας από τους τρεις μεγάλους ομίλους να μείνει δυσαρεστημένος, κάτι που η κυβέρνηση θέλει να αποφύγει πάση θυσία σε μία περίοδο που βρίσκεται σε δημοσκοπική πτώση και αναζητεί συμμάχους.
Το πρώτο και μεγαλύτερο είναι η αναβάθμιση της Εθνικής Οδού 2 στο τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή των παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας, με προϋπολογισμό 445 εκατομμυρίων ευρώ.
Τη συγκεκριμένη σύμβαση διεκδικούν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και η ΑΒΑΞ.
Αντίστοιχα, στον διαγωνισμό για τον κάθετο άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη), που θα συνδέσει τη Δράμα με την Εγνατία Οδό και έχει προϋπολογισμό 248 εκατομμυρίων ευρώ, συμμετέχουν επίσης οι ίδιοι τρεις μεγάλοι όμιλοι.
Στο πακέτο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του νέου Αντικαρκινικού Νοσοκομείου «Θεαγένειο» στη Θεσσαλονίκη, έργο ύψους 350,5 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και οι φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με προϋπολογισμό 105 εκατομμυρίων ευρώ.
Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο