Κάθε λίγο η τραγωδία των Τεμπών υπενθυμίζει στον μέσο πολίτη ότι σε αυτή τη χώρα δεν έχει μείνει τίποτα όρθιο. Οταν ολοκληρώνεται ο ένας κύκλος μιας αποκάλυψης, ακολουθεί ο επόμενος, ακόμα πιο εξοργιστικός, για να μεγαλώνει διαρκώς το βουνό της ντροπής εδώ και 16 μήνες.
Από τον Βασίλη Γαλούπη
Η κυβέρνηση, που μεθόδευσε τη συγκάλυψη κι επιχειρούσε να βγάλει «ψεκασμένους» τους συγγενείς, δεν είναι τελικά μόνη σε αυτόν αγώνα κοροϊδίας των συγγενών. Συναγωνίζεται με τη Δικαιοσύνη, η οποία κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να αυτοδιασύρεται.
Μετά την προσωπική έρευνα των συγγενών, και μόνο αυτών, η Δικαιοσύνη υποχρεώθηκε να ξεκουνηθεί και να εντοπίσει μόλις τώρα ένα από τα «χαμένα» εδώ και 16 μήνες κοντέινερ, ώστε να μπει ακόμα ένας κρίκος στην αλυσίδα της αλήθειας. Και το ακόμα πιο εξωφρενικό είναι πως όλοι, ακόμα και η ΕΛ.ΑΣ., γνώριζαν και είχαν φωτογραφίσει (!) πού βρισκόταν αυτό το κοντέινερ από τις πρώτες ημέρες του εγκλήματος, από τις 10 Μαρτίου 2023.
Φαρσοκωμωδία
Ο Μητσοτάκης βρίσκεται στο κενό της αξιοπιστίας ακόμα μια φορά. Στις 11 Απριλίου χλεύαζε όσους μιλούσαν για συγκάλυψη, ρωτώντας ειρωνικά «ποιο μπάζωμα;». Τολμούσε να μιλά για «θεωρίες συνωμοσίας που αναπαράγονται με τόσο μεγάλη συστηματικότητα κι εμείς καλούμαστε να αποδείξουμε ότι είναι ανυπόστατες». Και χαρακτήριζε ουσιαστικά «ψεκασμένους» τους γονείς: «Να συγκαλύψουμε, τι; Στο ερώτημα αυτό δεν παίρνω απάντηση. Να συγκαλύψουμε, τι; Οτι δήθεν το τρένο μετέφερε ξυλόλιο, εκρηκτικά κι εμείς σπεύσαμε την ώρα του ατυχήματος;». Μέχρι και το αποδεδειγμένο μοντάζ στις συνομιλίες έβγαζε «fake news».
Είναι ο ίδιος ο πρωθυπουργός που στην πρώτη του συνέντευξη μετά την τραγωδία των Τεμπών διαβεβαίωνε, κι αφού βέβαια είχε «τακτοποιηθεί» με εντολές Μαξίμου ο χώρος από τις μπουλντόζες, ότι «γνωρίζουμε με βεβαιότητα τι μετέφερε το εμπορικό τρένο. Δεν υπήρχε τίποτα εύφλεκτο. Δεν υπήρχε τίποτα ύποπτο στην εμπορική αμαξοστοιχία».
Ομως και η Δικαιοσύνη ακολουθεί τον ίδιο ολισθηρό δρόμο. Το έγγραφο που είδε χθες τη δημοσιότητα και υπογράφει ο εφέτης ανακριτής της υπόθεσης Σωτήρης Μπαϊκάμης ξεπερνά τα όρια της φαρσοκωμωδίας. Εχει ημερομηνία 21 Ιουνίου 2024 και ο ανακριτής ανακοινώνει, σχεδόν με καμάρι, ότι «στο πλαίσιο της διεξαγόμενης από εμάς κυρίας ανακρίσεως ανευρέθη στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, σε ιδιωτικό χώρο, εμπορευματοκιβώτιο» που ήταν στην εμπορική αμαξοστοιχία. Ο δικαστικός χαρακτηρίζει 16 μήνες μετά το κοντέινερ «ουσιώδες πειστήριο», κρίνοντας αναγκαίο να μεταφερθεί με αστυνομική συνοδεία στο Κουλούρι Λάρισας, δηλαδή μαζί με τα άλλα φυλασσόμενα συντρίμμια.
Μόνο που όλοι γνώριζαν με διεύθυνση, οδό, αριθμό και λήψη φωτογραφιών πού ακριβώς βρίσκεται παρατημένο εδώ και σχεδόν ενάμιση χρόνο το συγκεκριμένο κοντέινερ! Και ατυχώς για την αξιοπιστία των δικαστικών ερευνών υπάρχουν όλα τα επίσημα έγγραφα για το εμπορευματοκιβώτιο που βρισκόταν ακριβώς πίσω από το θεωρούμενο ως «εξαφανισμένο» και «εξαϋλωμένο» από την έκρηξη κοντέινερ.
Οι ανακριτικές Αρχές αφυπνίζονται κάθε φορά μόνο μετά την παρακίνηση των συγγενών, που πρακτικά προσκομίζουν τις αποδείξεις απευθείας στα χέρια της ακούνητης Δικαιοσύνης. Οι γονείς και τα αδέρφια των θυμάτων, δηλαδή, έχουν αναλάβει να ανακαλύψουν μόνοι τους όλα τα κενά των ερευνών. Κάνουν τους ντετέκτιβ, ακόμα και για εύρεση κοντέινερ ανά την επικράτεια. Και παραδίδουν τα στοιχεία έτοιμα στη… Δικαιοσύνη. Σε μια κανονική χώρα η έρευνα θα έπρεπε να αρχίσει εκ νέου και από το μηδέν.
Ο Μπαϊκάμης ανέφερε με το πρόσφατο έγγραφό του ότι το «αγνοούμενο» κοντέινερ ευρέθη αποθηκευμένο στις εγκαταστάσεις της ιδιωτικής εταιρίας Τσουρέκας Α.Ε., στην οποία κι ανήκε, στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το τέταρτο στη σειρά κοντέινερ, με αριθμό OOLU 6870319 (2183-1), που περιείχε ζωοτροφές και είχε μεταφερθεί άτακτα από τον χώρο του δυστυχήματος, χωρίς πρώτα να εξεταστεί και να παρθούν τα απαραίτητα δείγματα.
Το έγγραφο, όμως, που «καίει» τη δικαστική διερεύνηση υπάρχει από τις 10 Μαρτίου 2023. Τότε η Hellenic Train απαντούσε στους δικαστικούς πραγματογνώμονες, έπειτα από παραγγελία του τμήματος Τροχαίας Λάρισας στην προανάκριση, για όλα τα κοντέινερ της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Εκεί αναφέρεται επίσημα από τη Hellenic Train ότι η επίμαχη φορτάμαξα 2183-1 συντηρήθηκε τελευταία φορά στον Βόλο στις 29/4/2022, ότι μετέφερε «παρασκευάσματα διατροφής ΜΕΚ» και πως το κοντέινερ αυτού του βαγονιού αφίχθηκε μετά το δυστύχημα στις 6/3/2023 «με φορτηγό στο Terminal Τρίγωνο του Παλαιού Σταθμού Θεσσαλονίκης, το εν λόγω βαγόνι είχε υποστεί βλάβες και δεν ήταν δυνατή η σιδηροδρομική μετακίνηση».
Σε άλλο σημείο η εταιρία ενημέρωνε τις Αρχές πως ήταν «έμφορτο με ζωοτροφές» και ότι μαζί με κάποια άλλα εμπορευματοκιβώτια υπήρχε «πρόβλημα στις πόρτες». Συνεπώς, «η μεταφορά τους έγινε οδικά, συνοδεία Αστυνομίας, από τον Παλαιό Σταθμό στις εγκαταστάσεις των αποστολέων για να ελεγχθούν στις 10/3/2023».
Με λίγα λόγια, ο ίδιος ο ιδιοκτήτης πήγε και πήρε το κοντέινερ και το μετέφερε στον χώρο όπου βρίσκεται εδώ και 16 μήνες. Ολα αυτά ήταν γνωστά από τότε στη Δικαιοσύνη. Επίσημα, εγγράφως και με σφραγίδες.
Η έκθεση
Το ακόμα πιο αλλόκοτο είναι ότι υπάρχουν και φωτογραφίες της Ελληνικής Αστυνομίας για το συγκεκριμένο κοντέινερ, για το οποίο ο εισαγγελέας ζητεί… τώρα μεταφορά και περαιτέρω έλεγχο. Για να βρεθεί, άραγε, τι 16 μήνες μετά;
Στην τελευταία του επικαιροποιημένη έκθεση, που κοινοποιήθηκε στις 13 Μαΐου 2024, ο πραγματογνώμονας Βασίλης Κοκοτσάκης παρουσίασε φωτογραφίες της ΕΛ.ΑΣ., σημειώνοντας πως το υλικό «είναι ήδη στη δικογραφία». Εξέφραζε, όμως, και σημαντικές ενστάσεις: «Το κοντέινερ αυτό ήταν κατά την εκτίμησή μας στο σημείο μπροστά από το οποίο ελευθερώθηκαν τα χημικά καύσιμα. Αν και σημαντικό πειστήριο αφέθηκε να απομακρυνθεί από τον χώρο χωρίς ουσιαστικό έλεγχο και καταγραφή. Η τρύπα πάνω στην εξωτερική λαμαρίνα δεν μπορεί να έγινε από την επαφή της με τη δεύτερη ηλεκτρομηχανή». Σε άλλο σημείο προσθέτει ερωτήματα για το πόσο απροσδόκητα καλά ήταν τακτοποιημένα όσα υπήρχαν εντός του κοντέινερ.
Οι φωτογραφίες είχαν ληφθεί από την ΕΛ.ΑΣ. στο τελωνείο, μετά την επιστροφή του κοντέινερ στη Θεσσαλονίκη, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, ακόμα δεν έχει πάρει κανείς κατάθεση από τον ιδιώτη που το είχε στην ιδιοκτησία του επί περίπου ενάμιση χρόνο.