Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Volkswagen: Σταματά η παραγωγή στο εργοστάσιο της Δρέσδης

Τίτλους τέλους για την παραγωγή οχημάτων στο εργοστάσιό της στη Δρέσδη βάζει η Volkswagen από την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025, σε μια απόφαση με ισχυρό συμβολισμό για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Πρόκειται για την πρώτη φορά, στα 88 χρόνια ιστορίας του ομίλου, που διακόπτεται οριστικά η λειτουργία μονάδας παραγωγής στη Γερμανία.

Η παύση της γραμμής παραγωγής εντάσσεται σε ένα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων της Ευρώπης. Η Volkswagen δέχεται πιέσεις από την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα, τη χαμηλότερη ζήτηση στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και από τους αμερικανικούς δασμούς που περιορίζουν την ανταγωνιστικότητά της στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Την ίδια ώρα, ο όμιλος καλείται να επαναξιολογήσει τον επενδυτικό του σχεδιασμό, ύψους περίπου 160 δισ. ευρώ για την επόμενη πενταετία. Ο προϋπολογισμός αυτός είναι μειωμένος σε σχέση με το προηγούμενο πλάνο της περιόδου 2023–2027, που ανερχόταν στα 180 δισ. ευρώ, αντανακλώντας την ανάγκη αυστηρότερου ελέγχου δαπανών. Καθοριστικό ρόλο παίζει και η εκτίμηση ότι τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν στην αγορά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, απαιτώντας νέες επενδύσεις σε τεχνολογίες βενζίνης.

Ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Άρνο Άντλιτς, είχε επισημάνει από τον Οκτώβριο ότι οι καθαρές ταμειακές ροές για το 2025 ενδέχεται να καταστούν οριακά θετικές, ωστόσο αναλυτές εκτιμούν πως οι πιέσεις θα συνεχιστούν. Όπως σημειώνει ο αναλυτής της Bernstein, Στίβεν Ράιτμαν, το 2026 προδιαγράφεται ως ακόμη πιο απαιτητικό έτος για τις ταμειακές ροές, με την εταιρεία να αναζητά τρόπους περιορισμού του κόστους και ενίσχυσης της λειτουργικής κερδοφορίας.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Union Investment, Μόριτς Κρόνενμπεργκερ, εκτιμά ότι η Volkswagen θα αναγκαστεί να αφαιρέσει έργα και επενδυτικές πρωτοβουλίες από τον σχεδιασμό της, προκειμένου να επιτύχει τους οικονομικούς της στόχους.

Το εργοστάσιο της Δρέσδης, που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2002, έχει κατασκευάσει λιγότερα από 200.000 οχήματα, αριθμός μικρότερος από τη μισή ετήσια παραγωγή του κεντρικού εργοστασίου της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ. Η απόφαση για το κλείσιμό του εντάσσεται στη συνολική στρατηγική μείωσης της παραγωγικής δυναμικότητας στη Γερμανία, βάσει συμφωνίας με τα συνδικάτα που προβλέπει και την περικοπή 35.000 θέσεων εργασίας στην Volkswagen .

Ο επικεφαλής της Volkswagen, Τόμας Σέφερ, χαρακτήρισε την απόφαση «οικονομικά αναγκαία», υπογραμμίζοντας ότι δεν ελήφθη χωρίς σοβαρό προβληματισμό. Το εργοστάσιο της Δρέσδης είχε αρχικά σχεδιαστεί ως «βιτρίνα» της τεχνολογικής υπεροχής της εταιρείας, φιλοξενώντας την παραγωγή του πολυτελούς VW Phaeton, ενώ αργότερα αποτέλεσε σύμβολο της στροφής στην ηλεκτροκίνηση με το ID.3.

Στη νέα του φάση, ο χώρος θα αποκτήσει διαφορετικό ρόλο. Οι εγκαταστάσεις θα ενοικιαστούν στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης για τη δημιουργία ερευνητικού campus με αντικείμενο την τεχνητή νοημοσύνη, τη ρομποτική και τα μικροτσίπ. Η Volkswagen, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο, έχει δεσμευτεί να επενδύσει 50 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη επταετία, διατηρώντας παράλληλα τη χρήση του χώρου για παραδόσεις οχημάτων και ως πόλο τουριστικού ενδιαφέροντος.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο