Tην ώρα που το ChatGPT «γιορτάζει» τρία χρόνια στη ζωή μας, αίσθηση έχει προκαλέσει τα τελευταία 24ωρα μια διαρροή σε Χ και Reddit που φαίνεται να προμηνύει την έλευση διαφημίσεων στο αγαπημένο chatbot.
Όπως αποκάλυψαν κάποιοι προσεκτικοί χρήστες των social media, στον κώδικα της ανανεωμένης εκδοχής του ChatGPT στο Android υπάρχουν ξεκάθαρες αναφορές σε διαφημίσεις όπως «ads feature», «search ad» και «bazaar content».
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα τεχνολογίας Gizmochina, οι διαφημίσεις εντός του ChatGPT δεν θα είναι τα παραδοσιακά banners που βλέπουμε σε άλλες ιστοσελίδες. Αντίθετα, το ίδιο το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης θα προτείνει συγκεκριμένα προϊόντα έπειτα από σχετικά ερωτήματα, όπως πχ. «ποιο είναι το πιο φθηνό laptop της αγοράς;».
Αν και ακόμα δεν έχει κυκλοφορήσει κάτι τέτοιο ευρέως προς το κοινό ούτε η OpenAI έχει επιβεβαιώσει κάτι, όλα δείχνουν ότι η εντελώς δωρεάν εποχή του chatbot έφτασε στο τέλος της.
Γιατί έρχονται διαφημίσεις στο ChatGPT
H αποκάλυψη αυτή έρχεται την ώρα που τον τελευταίο καιρό αυξάνονται τα δημοσιεύματα και οι φήμες ότι η OpenAI εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να μπουν διαφημίσεις στο ChatGPT.
Πριν λίγο καιρό, για παράδειγμα, είχε κυκλοφορήσει η είδηση ότι θα προβάλλονται διαφημίσεις στο ChatGPT με βάση τα δεδομένα που αποθηκεύονται στη μνήμη του, ώστε η διαφήμιση να είναι πιο στοχευμένη.
Η λειτουργία μνήμης του ChatGPT επιτρέπει στο σύστημα να θυμάται προσωπικές πληροφορίες και προτιμήσεις για να δίνει πιο εξατομικευμένες απαντήσεις. Η OpenAI εξετάζει την αξιοποίηση αυτών των δεδομένων για να ενισχύσει τα έσοδα από δωρεάν χρήστες, ενώ οι χρήστες θα μπορούν να απενεργοποιούν τη μνήμη αν το επιθυμούν.
Η OpenAI βγάζει μέχρι στιγμής χρήματα από τις συνδρομές για το ChatGPT Plus, όπως επίσης και μέσω της μίσθωσης των μοντέλων της σε άλλες εταιρείες (API licensing). Τα λειτουργικά της έξοδα θεωρούνται ότι είναι πολύ υψηλά, καθώς τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης χρειάζονται τεράστια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας για να λειτουργήσουν.
Τι έχει δηλώσει ο διεθύνων σύμβουλος της OpenAI
Κατά καιρούς, ο CΕΟ της OpenAI, Σαμ Άλτμαν, έχει μιλήσει για το πώς θα μπορούσαν οι διαφημίσεις να ενσωματωθούν στο ChatGPT, χωρίς πάντως να δώσει μια ξεκάθαρη απάντηση για το αν αυτό θα γίνει ή όχι.
Πριν ένα μήνα, ο Άλτμαν έδωσε μια συνέντευξη στο πλαίσιο ενός συνεδρίου, όπου μπέρδεψε αρκετό κόσμο με αυτά που είπε για τις διαφημίσεις.
Αρχικά, δήλωσε κατά του μοντέλου διαφημίσεων της Google, το οποίο χαρακτήρισε «μια υπηρεσία που δέχεται δολάρια για βάλει τη χειρότερη επιλογή πάνω από την καλύτερη».
Στη συνέχεια, ο άνθρωπος που του έπαιρνε συνέντευξη περιέγραψε πώς κατάφερε και έκλεισε ξενοδοχείο για διακοπές μέσω του ChatGPT και ο Άλτμαν δήλωσε υπέρ (!) του να κρατάει η OpenAI ένα μικρό ποσό σε τέτοιες περιπτώσεις.
Ωστόσο, έπειτα, αναγνώρισε ότι δεν γίνεται μόνο έτσι να είναι κερδοφόρα η εταιρεία του, σημειώνοντας ότι πρέπει να βρεθεί ένας νέος τρόπος για να βγάζει χρήματα το ChatGPT.
Μετά από αυτό, ρωτήθηκε ξανά για τις διαφημίσεις και έδωσε την εξής απάντηση: «Υπάρχουν κακές και καλές διαφημίσεις. Αναμένω ότι είναι κάτι που θα δοκιμάσουμε κάποια στιγμή. Δεν πιστεύω πάντως ότι θα είναι η μεγαλύτερη πηγή εσόδων μας».
Πιο πριν, στο πρώτο επεισόδιο του OpenAI podcast, o Σαμ Αλτμαν είχε πει ότι δεν είναι κατά των διαφημίσεων, αλλά πως η εταιρεία δεν είχε βρει ακόμα τον τρόπο για να γίνει αυτό.
Αν μη τι άλλο, αποτελεί ξεκάθαρη στροφή από περσινή του δήλωση στο Harvard Business School, όπου είχε αναφέρει ότι πρόκειται για «τελευταία επιλογή» και ότι «ο συνδυασμός διαφημίσεων και τεχνητής νοημοσύνης με ανησυχεί ιδιαίτερα»