Στις μάχες που οφείλει να δίνει η Ελλάδα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία της πρωτογενούς παραγωγής, των εισοδημάτων και της κοινωνίας εστίασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Βασίλης Κικίλιας επέκρινε τις ευρωπαϊκές πολιτικές που, όπως είπε, πλήττουν την αγροτική οικονομία και δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού από προϊόντα τρίτων χωρών.
Ο ΥΝΑΝΠ αναφέρθηκε και στον καθοριστικό ρόλο της Ελλάδας στις πρόσφατες διεργασίες του ΙΜΟ και στα νεότερα στοιχεία που δείχνουν σημαντική μείωση των μεταναστευτικών ροών.
«Πιστεύω ότι είναι λάθος οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ο τρόπος με τον οποίο απαγορεύονται η σπορά και συγκεκριμένα προϊόντα, έναντι του ανταγωνισμού που έρχεται εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κάποια δήθεν φθηνότερα προϊόντα, τα οποία ουσιαστικά καταστρέφουν την πρωτογενή παραγωγή στην Ευρώπη.
Ταυτόχρονα, υπάρχουν τα ζητήματα των μεταναστευτικών ροών, του περιβάλλοντος και της κλιματικής αλλαγής, η ανάγκη για υδάτινους πόρους.
Το θέμα της πρωτογενούς παραγωγής, η Ευρώπη θα το βρει μπροστά της. Πρέπει να ξυπνήσει η Ευρώπη. Είναι άλλος, πλέον, οδικός χάρτης. Πρέπει να ξανασχεδιαστούν πολιτικές με όραμα, με το βλέμμα στο μέλλον και με τη δυνατότητα να ξανααγκαλιαστεί η ύπαιθρος που εγκαταλείπεται συστηματικά, όχι μόνο στην Ελλάδα», τόνισε ο Βασίλης Κικίλιας.
Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι η αναζήτηση λύσεων απαιτεί θεσμικό διάλογο και συνεννόηση.
«Πιστεύω ότι οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις πρέπει να γίνονται με ανοιχτούς τους δρόμους και με ένα τέτοιο πνεύμα που να μπορεί να εξυπηρετήσει τη δυνατότητα του να βρεθεί μια λύση», είπε.
Επισημαίνοντας την ανάγκη να υπάρξει πίεση στην Ευρώπη για αναδιοργάνωση, ο κ. Κικίλιας έφερε ως παράδειγμα τη ναυτιλία και την πρόσφατη ψηφοφορία στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), στην οποία η Ελλάδα, με τη στάση της, συνέβαλε καθοριστικά στην απόφαση να αναβληθεί για ένα έτος η ψήφιση για τα καύσιμα που θα χρησιμοποιούνται στην ποντοπόρο ναυτιλία.
«Πώς έγινε με το υπουργείο Ναυτιλίας και την απόφαση της Ευρώπης για την ψήφιση στον ΙΜΟ, σε σχέση με τα καύσιμα που είναι ο κύριος τρόπος και κινητήρια δύναμη για το 80% με 90% της εμπορικής διακίνησης που γίνεται δια θαλάσσης; Δηλαδή, πώς ανεστράφη αυτή η απόφαση, αναβλήθηκε για έναν χρόνο και όλοι πλέον καταλαβαίνουν ότι αν πηγαίναμε σε μια ουτοπική λύση κάποιων πράσινων βιοκαυσίμων που δεν υπάρχουν και δεν παράγονται, θα είχαμε κρίση και αύξηση πληθωριστικών τάσεων, αύξηση των τιμών της ενέργειας και αύξηση των τιμών των προϊόντων; Δεν αντέδρασε η Ελλάδα; Δεν δέχτηκε τις εισηγήσεις ο κύριος πρωθυπουργός; Δεν πήρε μια πολύ σημαντική απόφαση και αυτή η απόφαση οδήγησε και τους Ευρωπαίους εταίρους μας στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μαζί μας, για το πώς δεν θα τινάξουμε στον αέρα τις οικονομίες των Ευρωπαίων;», διερωτήθηκε.
Απαντώντας σε ερώτηση για τις μεταναστευτικές ροές, ο υπουργός δήλωσε: «Οι ροές είναι στο σύνολό τους 25% μειωμένες σε σχέση με πέρυσι. Αυτό είναι μια πολύ μεγάλη επιτυχία του Λιμενικού Σώματος και του υπουργείου Ναυτιλίας και της μεταναστευτικής πολιτικής. Συμβάλλει φυσικά και το υπουργείο Μετανάστευσης σε αυτό. Οι άντρες και οι γυναίκες του Λιμενικού είναι έξω στο πεδίο και τα νούμερα είναι αδιαμφισβήτητα. Θα κάνουμε σχετική παρουσίαση στο τέλος του έτους, με τα στοιχεία τα οποία καταδεικνύουν πολύ λιγότερες ροές στο Ανατολικό Αιγαίο από τις τουρκικές ακτές. Είχαμε το peak και την έξαρση αυτή από τη Λιβύη προς την Κρήτη, η οποία και αυτή έχει ελεγχθεί, γι’ αυτό και τα νούμερα είναι πολύ μικρότερα στο σύνολό τους σε σχέση με πέρυσι», σημείωσε ο κ. Κικίλιας.