Μια νέα έρευνα η οποία δημοσιεύτηκε, αποκαλύπτει ότι το νερό στο diesel, μπορεί να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές, αλλά παράλληλα να αυξήσει και την απόδοση. Σύμφωνα με τους επιστήμονες προσφέρει τη λύση για πιο καθαρούς, κινητήρες πετρελαίου με σημαντική εξοικονόμηση.
Ο λόγος για ερευνητές του Federal University of Technology Owerri στη Νιγηρία οι οποίοι το τελευταίο διάστημα εστιάζουν την προσοχή τους σε μια πολλά υποσχόμενη μέθοδο για τη μείωση της ρύπανσης στους κινητήρες ντίζελ, την ίδια στιγμή όμως χωρίς να προκαλείται μείωση στην απόδοση του κινητήρα.
Σύμφωνα με την ανάλυση πλήθους παγκοσμίων μελετών στην τεχνολογία Water-in-Diesel Emulsion (WiDE) η προσθήκη μικρών ποσοτήτων νερού στο καύσιμο θα μπορούσε να μειώσει τις επιβλαβείς εκπομπές, ενώ, σε ορισμένες περιπτώσεις, να βελτιώσει τη συνολική αποδοτικότητα του κινητήρα.
Να σημειώσουμε ότι οι κινητήρες πετρελαίου χρησιμοποιούνται ευρέως στις μέρες μας, τόσο στον τομέα των μεταφορών όσο και στη γεωργία, αλλά και σε πλήθος βιομηχανικών δραστηριοτήτων. Παρά όμως αυτά τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν εκπέμπουν σημαντικές ποσότητες ρύπων και σωματίδια, τα οποία βοηθούν στο φαινόμενο της αιθαλομίχλης.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση αναπνευστικών προβλημάτων και γενικότερα την υπερθέρμανση του περιβάλλοντος.
Αν και τα διάφορα συστήματα ελέγχου των εκπομπών που τοποθετούνται στα οχήματα, όπως καταλύτες και ειδικά φίλτρα, μειώνουν σε κάποιο βαθμό τη μόλυνση του περιβάλλοντος, δυστυχώς, εισάγουν επιπρόσθετη πολυπλοκότητα και μηχανικά προβλήματα.
Πως λειτουργεί η μέθοδος;
Πιο συγκεκριμένα, η μέθοδος περιλαμβάνει τη διασπορά μικρών σταγονιδίων νερού στο ντίζελ.
Με τη βοήθεια διαφόρων δραστικών ουσιών στην επιφάνεια του, διατηρούν το μείγμα σταθερό για διάστημα έως και 60 ημέρες. Όταν το μείγμα εισέλθει στον θάλαμο και καεί, το νερό θα μετατραπεί γρήγορα σε ατμό και θα δημιουργήσει μια μικροέκρηξη, ενισχύοντας σημαντικά το μείγμα.
Το φαινόμενο αυτό μειώνει τις υψηλές θερμοκρασίες κατά την καύση, περιορίζοντας έτσι σημαντικά τον σχηματισμό οξειδίων του αζώτου. Παράλληλα, δημιουργείται καλύτερη καύση, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών.