Κάθε λαός έχει τα ιδιαίτερα ταλέντα του και στην περίπτωση των Τούρκων δύσκολα βρίσκονται άλλοι που να καταφέρνουν να εκπροσωπήσουν τη βαρβαρότητα καλύτερα από τους ίδιους. Ο κόσμος ολόκληρος έμεινε χθες με το στόμα ανοιχτό μετά τις αδιανόητες εικόνες με νταλίκες και βαριά οχήματα να έχουν «εισβάλει» στην ταλαιπωρημένη επί αιώνες Αγία Σοφία.
Μία εικόνα, χίλιες λέξεις, λέει το ρητό και πράγματι η Τουρκία μπόρεσε να χωρέσει στα συγκεκριμένα πλάνα ολόκληρη την κουλτούρα της πολιτιστικής «γενοκτονίας» που διαπράττει συστηματικά.
Μπροστά στην παγκόσμια κατακραυγή ο Τούρκος υπουργός Πολιτισμού Μεχμέτ Νουρί Ερσόι εξέδωσε ανακοίνωση πως εκτελούν «αναγκαία έργα αποκατάστασης και αντισεισμικής προστασίας» για να διασφαλιστεί «η μεταφορά της Αγίας Σοφίας στις μελλοντικές γενιές με σωστό και ασφαλή τρόπο».
Να μην ανησυχούμε, λέει ο υπουργός Πολιτισμού της Τουρκίας, επειδή, πριν ξαμολήσουν τις θηριώδεις νταλίκες και τα τεράστια φορτία μέσα στην καρδιά της Αγίας Σοφίας, έκαναν στατικές μελέτες εδάφους, υπολογίσανε πόσους τόνους μπορεί να σηκώσει το πάτωμα και στρώσανε από πάνω προστατευτικό υλικό.
Όμως ακόμη και Τούρκοι ειδικοί κι εμπειρογνώμονες βγήκαν και δήλωσαν πως το δάπεδο της Αγίας Σοφίας δεν είναι ενιαίο, από κάτω υπάρχουν ψηφιδωτά, πέτρινα σημεία και κενά. Οπότε τα πάνελ που τοποθετήθηκαν δεν προσφέρουν απόλυτη ασφάλεια. Λόγω των δονήσεων το δάπεδο της Αγίας Σοφίας κινδυνεύει να υποστεί καταστροφές ή παραμόρφωση. Από τις δονήσεις των έργων μπορεί να επηρεαστεί ακόμα και ο θόλος, το αριστούργημα μηχανικής της Αγίας Σοφίας, και να προκληθούν ρωγμές στον ναό.
Παρά ταύτα, το τουρκικό υπουργείο Πολιτισμού επιμένει ότι θα συνεχίσουν τις εργασίες κανονικά.

Τα χώματα αυτά που τώρα πατούν οι Τούρκοι είναι γεμάτα πολιτιστικούς θησαυρούς, μνημεία αναντικατάστατα και αριστουργήματα απαράμιλλης αξίας που, όμως, δημιούργησαν άλλοι, δεν είναι τουρκικά. Κι ακριβώς επειδή οι ίδιοι ποτέ δεν τα έφτιαξαν, αλλά τα βρήκαν κι έκτοτε διαφημίζουν ως Ιστορία τους τα μνημεία των Ελλήνων και του Βυζαντίου, έχουν αποκτήσει μια στρατηγική συστηματικής κακοποίησης αυτού του πολιτισμού.
Μπροστά στην ανάγκη τους να μεταμορφώσουν οτιδήποτε ελληνικό και χριστιανικό σε οθωμανικό, δεν είναι ικανοί να σεβαστούν και να προστατεύσουν ούτε καν την ίδια την ομορφιά.
«Καταπίνουν», λοιπόν, όποια μοναδικά έργα είναι μεγάλα και πασίγνωστα, όπως η Αγία Σοφία, που κόβει και εισιτήρια, και τα υπομένουν, με την απαραίτητη διαδικασία τουρκοποίησης πρώτα. Για όλα τα άλλα, τα λιγότερο κεντρικά και γνωστά, το ζητούμενο είναι μάλλον να ξεριζωθούν ώστε να πάψουν να τους θυμίζουν ότι ζουν ανάμεσα στον πολιτισμό ενός άλλου.
Έτσι, βυζαντινές εκκλησίες και μνημεία μοναδικής ιστορικής αξίας, μωσαϊκά, τοιχογραφίες, ψηφιδωτά, αφήνονται επίτηδες να καταρρεύσουν, βανδαλίζονται ανεπανόρθωτα ή μοσχοπουλιούνται σε ιδιωτικές συλλογές. Άλλα μετατρέπονται σε μπαρ και φαγάδικα. Ως και το μοναδικό μωσαϊκό του Ορφέα στην Πέργαμο εξαφάνισαν κάτω από τόνους νερού όταν η κυβέρνηση Ερντογάν έφτιαξε από πάνω του φράγμα.
Η Ελλάδα παρακολουθεί αδρανής την ελληνική και χριστιανική κληρονομιά να εξοντώνεται και να καταστρέφεται, από τις παρεμβάσεις στην Αγία Σοφία και τη Μονή της Χώρας, μέχρι βυζαντινούς ναούς να μετατρέπονται σε ξενοδοχεία.
Για οποιαδήποτε φθορά προκληθεί στην Αγία Σοφία με τις τωρινές, βίαιες «εργασίες» η Τουρκία δεν θα πολυνοιαστεί. Ίσως γιατί ξέρει καλά ότι αυτά τα αριστουργήματα δεν είναι στην πραγματικότητα δικά της.