Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Χρησιμοποίησαν αυτές τις λέξεις σε διαγώνισμα, ο καθηγητής τους κατάλαβε αμέσως ότι είχαν χρησιμοποιήσει το ChatGPT

Η τεχνητή νοημοσύνη, όπως το ChatGPT, μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις, υπό την προϋπόθεση ότι κατανοούν τι διαβάζουν.

Ο Alexandre (δεν είναι το πραγματικό του όνομα), ένας καθηγητής που διδάσκει διοίκηση, νομική και οικονομικά σε τελειόφοιτους μαθητές λυκείου στις Βερσαλίες, βαθμολογεί τις εξετάσεις απολυτηρίου και συμμετέχει στην εξεταστική επιτροπή προφορικών, έχει παρατηρήσει πως τα τελευταία χρόνια η χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, από τους μαθητές έχει αυξηθεί. «Πολλοί μαθητές τη χρησιμοποιούν, κάποιοι ως βοήθημα γραφής, άλλοι για να γράψουν ολόκληρες τις εργασίες τους», δήλωσε στην Le Figaro Étudiant.

Μαθητές χρησιμοποιούν το ChatGPT σε εργασίες και διαγωνίσματα
Όπως ανέφερε, τον Ιούνιο, ενώ προετοίμαζε τους μαθητές του για τις προφορικές εξετάσεις, ένας από αυτούς «απήγγειλε την παρουσίασή του σαν ποίημα, χωρίς καθόλου τόνο». Όταν τον ρώτησε τη σημασία μίας λέξης, ο μαθητής παρέμεινε σιωπηλός. «Δεν ήξερε τι έλεγε. Τότε συνειδητοποίησα ότι είχε αντιγράψει τα πάντα από το ChatGPT», είπε ο καθηγητής.

Κάτι παρόμοιο συνέβη και λίγους μήνες νωρίτερα όταν δύο άλλοι μαθητές είχαν καταφέρει να χρησιμοποιήσουν το ChatGPT κατά τη διάρκεια ενός τεστ οικονομικών στην τάξη. «Δεν ήταν ούτε το λεξιλόγιό τους ούτε το επίπεδό τους», είπε ο Αλεξάντρ και τόνισε ότι τα γραπτά τους δεν είχαν ούτε ένα ορθογραφικό λάθος, ενώ περιείχαν ασυνήθιστες εκφράσεις, όπως ο «καταλύτης ανάπτυξης» και ο «κεϋνσιανός πολλαπλασιαστής». Όταν ο καθηγητής ρώτησε τους μαθητές τι σήμαιναν οι έννοιες, απάντησαν: «Ω, κύριε, ξεχάσαμε». «Είναι ChatGPT, μπορείτε να καταλάβετε, είναι εντελώς λογοκλοπή. Και ο τρόπος διατύπωσης των προτάσεων δεν τους ταιριάζει», εξήγησε ο Αλεξάντρ.

Το να είσαι αγενής με το ChatGPT αυξάνει την ακρίβειά του, αλλά μπορεί να το μετανιώσεις -Τι έδειξε έρευνα
Ο καθηγητής δεν τους τιμώρησε. «Τους είπα ότι δεν ήταν και τόσο σημαντικό, ότι ήταν καλύτερο να συμβεί αυτό σε μια γραπτή εξέταση παρά στην τελική εξέταση. Αλλά ότι δεν είχε νόημα να αντιγράφουν έτσι». Ο ίδιος δεν δαιμονοποιεί το εργαλείο και τονίζει ότι είναι πιο σημαντικό να γνωρίζουν οι μαθητές πως να το χρησιμοποιούν σωστά. Μάλιστα, μερικές φορές το ενσωματώνει στα μαθήματά του: «Μερικές φορές, ζητώ από τους μαθητές μου να γράψουν μια προτροπή για μια παρουσίαση και μετά μου την δείχνουν πριν τη χρησιμοποιήσουν».

Τέλος, ο Αλεξάντρ παραδέχθηκε ότι χρησιμοποιεί κατά καιρούς την Τεχνητή Νοημοσύνη για να προετοιμάσει τις ασκήσεις του.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο