Η Dacia επιχειρεί να ξαναγράψει κάποιους από τους κανόνες της ηλεκτροκίνησης παρουσιάζοντας το Hipster Concept –ένα πρωτότυπο που δείχνει πώς μπορεί να είναι ένα μελλοντικό λαϊκό αυτοκίνητο: προσιτό, απλό, αλλά και απολύτως λειτουργικό.
Σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται ολοένα πιο ακριβά, πολύπλοκα και βαριά, η ρουμανική μάρκα προτείνει μια εναλλακτική θεώρηση, βασισμένη στην ουσία. Το Hipster Concept, όπως δηλώνει ο επικεφαλής σχεδιασμού Romain Gauvin, είναι «το πιο Dacia project που έχει υπάρξει ποτέ». Και όχι άδικα: με μήκος μόλις τριών μέτρων, φιλοξενεί τέσσερις ενήλικες και διαθέτει χώρο αποσκευών που κυμαίνεται από τα 70 έως και τα 500 λίτρα.

Η Dacia ξεκίνησε κυριολεκτικά από λευκό χαρτί, στοχεύοντας σε ένα 100% ηλεκτροκίνητο μοντέλο με έως και 50% μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα σε σχέση με τα σημερινά EVs. Ταυτόχρονα το βάρος είναι κατά 20% πιο μικρό από αυτό του Dacia Spring, γεγονός που συμβάλλει όχι μόνο στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, αλλά και στη βελτίωση της απόδοσης και της αποδοτικότητας των πόρων.

Το πρωτότυπο δίνει προτεραιότητα στην πραγματική χρήση και όχι στους εντυπωσιακούς αριθμούς. Η αυτονομία του επαρκεί για τις καθημερινές μετακινήσεις, με δύο πλήρεις φορτίσεις την εβδομάδα να καλύπτουν τις ανάγκες του 94% των οδηγών στη Γαλλία, που διανύουν κάτω από 40 χιλιόμετρα ημερησίως.

Αισθητικά, το Hipster Concept ακολουθεί τη γνωστή λογική της Dacia: στιβαρό αλλά φιλικό, χωρίς περιττές λεπτομέρειες. Οι τροχοί βρίσκονται στις τέσσερις άκρες του αμαξώματος, χωρίς προβόλους εμπρός και πίσω, ενώ το κάθετο εμπρός τμήμα με τους λεπτούς προβολείς αποπνέει καθαρότητα και απλότητα. Η πίσω πόρτα ανοίγει σε δύο μέρη για ευκολία φόρτωσης, και τα πίσω φώτα τοποθετούνται εσωτερικά, πίσω από το τζάμι, μειώνοντας κόστος και βάρος.

Το αμάξωμα είναι διαθέσιμο σε ένα μόνο χρώμα και περιλαμβάνει μόλις τρία βαμμένα μέρη. Οι εξωτερικές χειρολαβές έχουν αντικατασταθεί από ιμάντες, ενώ τα προστατευτικά πάνελ είναι από ανακυκλωμένο υλικό Starkle –μια επιβεβαίωση της οικολογικής συνέπειας της Dacia.

Το εσωτερικό, παρά τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, είναι ευρύχωρο και ευφυώς διαμορφωμένο. Με κάθετες επιφάνειες, μεγάλο παρμπρίζ και κυβοειδή σχεδίαση, εκμεταλλεύεται στο έπακρο το διαθέσιμο χώρο. Τα συρόμενα τζάμια μειώνουν το βάρος και το κόστος, ενώ το εμπρός γυάλινο τμήμα της οροφής προσθέτει φωτεινότητα και αίσθηση ευρυχωρίας.

Τα καθίσματα είναι ίδιου μεγέθους με αυτά του Sandero και μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα τέσσερις ενήλικες. Το κάθισμα του συνοδηγού ανακλίνεται πλήρως, ενώ όλα έχουν ενιαίο σχεδιασμό, εμπνευσμένο από τα «λαϊκά» αυτοκίνητα των δεκαετιών του ’60 και του ’70.

Το ταμπλό παραμένει λιτό, αλλά λειτουργικό, με δύο αερόσακους και 11 σημεία στερέωσης YouClip, για ποτηροθήκες, φωτιστικά ή βάση κινητού. Η φιλοσοφία BYOD (Bring Your Own Device) της Dacia ισχύει και εδώ: το smartphone του οδηγού αναλαμβάνει ρόλο οθόνης, πλοήγησης, ήχου και κλειδιού εκκίνησης.

Το Hipster Concept δεν είναι απλώς ένα ακόμη πρωτότυπο. Είναι μια δήλωση για το μέλλον της «έξυπνης» απλότητας. Ένα ηλεκτρικό όχημα που υπόσχεται να επαναφέρει την αυτοκίνηση στις ρίζες της –προσφέροντας ελευθερία μετακίνησης για όλους, χωρίς υπερβολή, χωρίς φιοριτούρες, αλλά με απόλυτη συνέπεια στη φιλοσοφία της Dacia.