Με το 110 R Concept, ο σχεδιαστής της Skoda, Richard Svec, επιχειρεί να αναβιώσει στη σύγχρονη εποχή το εμβληματικό κουπέ των ’70s μέσα από μια καθαρά ψηφιακή δημιουργία.
Το πρωτότυπο εντάσσεται στη σειρά «Icons Get a Makeover», όπου ιστορικά μοντέλα της μάρκας αποκτούν νέα ζωή με φρέσκια σχεδιαστική ματιά. Η Skoda, πάντως, ξεκαθαρίζει πως η συγκεκριμένη πρόταση δεν πρόκειται να περάσει στη γραμμή παραγωγής.

Ο Svec πάντως αποφεύγει τις εύκολες ρετρό αναφορές και αντλεί έμπνευση από τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία Solid Design της μάρκας. Το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, ενώ οι μαύρες λεπτομέρειες σε σπόιλερ, μαρσπιέ και διαχύτη προσθέτουν δυναμισμό. Ο πλευρικός αεραγωγός παραπέμπει στο αρχέτυπο μοντέλο που τον χρειαζόταν για την ψύξη του κινητήρα του, ενώ εδώ θα μπορούσε να εξυπηρετεί την ψύξη των μπαταριών μιας πιθανής ηλεκτρικής εκδοχής.

Η αγωνιστική κληρονομιά, που προσδιορίζεται κυρίως από το Skoda 130 RS, αναδεικνύεται μέσα από τα τονισμένα φτερά, τον ενσωματωμένο κλωβό ασφαλείας, τις ζάντες με κεντρικό μπουλόνι και τους αεραγωγούς στο καπό. Ταυτόχρονα οι κάμερες που έχουν πάρει τη θέση των καθρεφτών, οι καλυμμένοι προβολείς και τα φωτιζόμενα λογότυπα προσθέτουν μια hi-tech πινελιά.

Το αποτέλεσμα είναι ένα φουτουριστικό αλλά κομψό coupé, που απευθύνεται σε νεανικό κοινό με πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, χωρίς να στερείται καθημερινής χρηστικότητας.
Το αρχέτυπο Skoda 110 R Coupé (1970-1980) βασιζόταν στο τετράθυρο Skoda 110 και είχε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.107 κ.εκ. με 62 ίππους. Με βάρος μόλις 880 κιλά, μπορούσε να φτάσει τα 145 χλμ./ώρα. Από αυτό προέκυψαν τα 200 RS και 130 RS, που άφησαν έντονο αποτύπωμα στους αγώνες.
