Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Η σκληρή πραγματικότητα για τον τουρισμό: Τα ακριβά ξενοδοχεία θα πλουτίσουν τα φθηνά θα εξαφανιστούν

Η μελέτη της Bank of America αποκαλύπτει ότι δεν εξαφανίζεται από τον πλανήτη μόνο η ελληνική μεσαία τάξη αλλά λίγο πολύ όλες οι δυτικές μεσαίες τάξεις.

Σε παγκόσμιο επίπεδο τα πολυτελή ξενοδοχεία σπάνε ρεκόρ πληρότητας.

Αντιθέτως, οι ξενοδοχειακές αλυσίδες χαμηλού κόστους παλεύουν να διατηρήσουν την λειτουργία τους.

Η BofA μιλά για μια «ανάκαμψη σε σχήμα Κ», όπου οι οικονομικές τύχες χωρίζονται απότομα.

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά: Οι δαπάνες για διαμονή από καταναλωτές χαμηλού εισοδήματος έχουν μειωθεί κατά -2% από το 2023, την ίδια στιγμή που οι συνολικές καταναλωτικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά +1%. Αυτό σημαίνει ότι ενώ κάποιοι ξοδεύουν περισσότερα, άλλοι περιορίζονται δραστικά.

Οι «θρύλοι» των ξενοδοχείων χαμηλού κόστους – Choice Hotels, Wyndham, Spirit Realty – που κάποτε θεωρούνταν «ασφαλή λιμάνια» σε περιόδους ύφεσης, βρίσκονται τώρα στο περιθώριο.

Αυτό που θεωρούνταν «φθηνός ύπνος» αποδεικνύεται πολύ ακριβό για τους επενδυτές. Από την άλλη πλευρά, τα πολυτελή brands ανθίζουν.

Η Accor σημείωσε αύξηση πωλήσεων πολυτελών δωματίων κατά περίπου +18% στο πρώτο τρίμηνο, ενώ η Hilton σχεδιάζει να εξαπλασιάσει το απόθεμα των ακριβών (high-end) καταλυμάτων της.

Οι εύποροι καταναλωτές δεν ταξιδεύουν απλώς – επενδύουν σε εμπειρίες, άνεση και υπηρεσίες premium.

Τα πολυτελή boutique hotels και τα πεντάστερα resorts γεμίζουν, ενώ τα οικονομικά καταλύματα αντιμετωπίζουν αυξημένο ανταγωνισμό με συμπίεση κερδών.

Η μεσαία τάξη συρρικνώνεται, η καταναλωτική συμπεριφορά πολώνεται.

Να το πούμε με πιο απλά λόγια; Στο άμεσο μέλλον ακόμα και οι ολιγοήμερες διακοπές θα είναι ένα είδος πολυτελείας που θα αφορά πολύ λίγους ανθρώπους.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια ακούμε βαρύγδουπες εκφράσεις «περί πόλεων των 15 λεπτών».

Ακόμα και ο τουρισμός δίπλα από το σπίτι θα γίνεται, γιατί εκεί το πάνε…

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο