Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Πώς προς το παρόν κερδίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές από την οικονομική σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι από την σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας.

Από σήμερα, τίθεται σε εφαρμογή η απόφαση του Προέδρου Τραμπ, για επιβολή αυξημένων τελών ελλιμενισμού στα λιμάνια, σε όλα τα πλοία που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή έχουν κινεζική ιδιοκτησία.

Οι ΗΠΑ χρεώνουν 50 δολάρια ανά καθαρό τόνο στα κινεζικά πλοία, με προοπτική αύξησης στα 140 δολάρια μέχρι το 2028.

Φυσικά, η Κίνα απάντησε επιβάλλοντας κι αυτή αυξημένα τέλη ελλιμενισμού: 400 γιουάν (56 δολάρια/τόνο) για τα αμερικανικά σκάφη με κλιμάκωση μέχρι τα 157 δολάρια.

Η αλήθεια είναι ότι πλοία made in USA δεν υπάρχουν πολλά, πλοία όμως με αμερικανική ιδιοκτησία -ειδικά για τις εισηγμένες στη Wall Street ναυτιλιακές εταιρείες- υπάρχουν πολλά.

Η Κίνα ελέγχει το 53,3% της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας.

Οι ΗΠΑ το 0,1%. Οι μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι βρίσκονται σε πανικό. Πολλοί χρησιμοποιούν κινεζικές leasing δομές, για τη χρηματοδότηση των στόλων τους – και τώρα ανακαλύπτουν ότι αυτό μπορεί να τους καθιστά «κινεζικούς» στα μάτια του USTR.

Εταιρείες όπως η Seaspan μετέφεραν ήδη έδρες από το Χονγκ Κονγκ στη Σιγκαπούρη.

Άλλες αλλάζουν τις σημαίες των πλοίων τους και επαναδιαπραγματεύονται τα δάνειά τους. Τα αυξημένα τέλη θα κοστίσουν 3,2 δισ. $ στους 10 μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους το 2026 – κόστος που φυσικά θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές.

Προς το παρόν, κερδισμένοι βγαίνουν οι περισσότερο ευέλικτοι Έλληνες πλοιοκτήτες που διαθέτουν στόλο με πλοία κατασκευής εκτός Κίνας.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο