Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Πώς οι Έλληνες εφοπλιστές ισορροπούν μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ

Η τελευταία ανατροπή στους κινεζικούς λιμενικούς δασμούς, που τέθηκαν σε ισχύ μέσα σε λίγα 24ωρα, έφερε στην επιφάνεια την ικανότητα των ελληνικών εισηγμένων ναυτιλιακών να κινηθούν αστραπιαία και στρατηγικά.

Στην Dorian LPG των Τζον και Άλεξ Χατζηπατέρα, η ανάλυση των νέων κανονισμών εξελίχθηκε σε καθημερινό “puzzle”: ένα πλοίο καθ’ οδόν για κινεζικό λιμάνι υποχρέωσε το finance team να αποκρυπτογραφήσει την ερμηνεία του νέου customs form.

Ο CFO Ted Young τονίζει πως η εταιρεία λειτουργεί με περιορισμένες πληροφορίες, προσπαθώντας να διαχειριστεί αβεβαιότητα σε επίπεδο dual-passport owners και US ownership thresholds –(όριο 25% ιδιοκτησίας από Αμερικάνους μετόχους), ώστε να αποφύγει αιφνίδιες επιβαρύνσεις.

Η Tsakos Energy Navigation κρατά πιο συγκρατημένο προφίλ αλλά παρακολουθεί στενά την εφαρμογή του 25% US ownership rule. Όπως επισημαίνει η διοίκηση, η ανάγνωση των κανονισμών είναι ακόμα υπό συζήτηση, γεγονός που αφήνει τις κινήσεις chartering και scheduling σε καθεστώς high-alert.

Η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου προχώρησε σε ειδική έκδοση μετοχών, ώστε κανένας Αμερικανός μέτοχος να μην ελέγχει πάνω από το 25% της εταιρείας.

Η Star Bulk του Πέτρου Παππά αντέδρασε με άμεσες επιχειρησιακές κινήσεις: ορισμένα πλοία άλλαξαν ταχύτητα και δρομολόγια για να προλάβουν τα deadlines, ενώ το compliance team αξιολογεί τον στόλο ανάμεσα σε κινεζικής και μη ναυπήγησης πλοία ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος τελών.

Στην Okeanis Eco Tankers προχώρησαν σε άμεσες αλλαγές στο Δ.Σ., με την αποχώρηση δύο Αμερικανών μελών, προκειμένου να μειωθεί το ποσοστό US directors κάτω από το 25%.

Στην Danaos παραιτήθηκε ο Αμερικανός William Repko, σε μια κίνηση που χαρακτηρίζεται προληπτική αλλά απαραίτητη για τη συμμόρφωση με το κινεζικό πλαίσιο.

Από χρηματιστηριακής άποψης, οι μετοχές των ελληνικών ναυτιλιακών στο NYSE παρουσίασαν νευρικότητα, αλλά οι traders βλέπουν την αβεβαιότητα ως opportunity for arbitrage, ήτοι ως ευκαιρία εκμετάλλευσης ανισορροπιών στην αγορά.

Η διαφοροποίηση στόλου, οι αλλαγές στο ΔΣ και η έγκαιρη διαχείριση των κινδύνων ενισχύουν τη θέση των ελληνικών συμφερόντων σε μια αγορά όπου το regulatory ρίσκο μετατρέπεται σε πλεονέκτημα για όσους γνωρίζουν πώς να το χειριστούν.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο