Η επιβολή νέων λιμενικών χρεώσεων από το Πεκίνο σε πλοία με διασυνδέσεις στις ΗΠΑ προκάλεσε έντονη κινητικότητα στον διεθνή ναυτιλιακό κλάδο, με τις ελληνικές εταιρείες που είναι εισηγμένες στην αμερικανική κεφαλαιαγορά να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων.
Στο Capital Link Forum της Νέας Υόρκης, εκπρόσωποι ελληνικών συμφερόντων εταιρειών κατέθεσαν τον προβληματισμό τους.
Ο Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της Safe Bulkers, ανέφερε ότι η εταιρεία του πέρασε το Σαββατοκύριακό της «προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσει τις νέες απαιτήσεις αφού υπήρχαν πολλές λέξεις που κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει πώς θα ερμηνευτούν» δήλωσε, προσθέτοντας ότι οι κανόνες αναμένεται να επανακατανείμουν τα πλοία διεθνώς.
Ο Ιωάννης Ζαφειράκης, CFO της Diana Shipping, προσπαθώντας να κατανοήσει το κείμενο του Πεκίνου αναφώνησε: «Τι να κάνεις με τις παρενθέσεις στο κείμενο; Είναι τρέλα», σχολίασε, προκαλώντας γέλια στο ακροατήριο.
Παρά τις αρχικές δυσκολίες, η Diana Shipping δεν θα επηρεαστεί ουσιαστικά, καθώς οι μέτοχοι και το διοικητικό συμβούλιο δεν υπερβαίνουν το 25% έλεγχο από τις ΗΠΑ, ενώ πολλά πλοία είναι κατασκευασμένα στην Κίνα.
Ο Σταμάτης Τσάντανης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings και της United Maritime, χαρακτήρισε την κατάσταση εφιαλτική.