Μπορεί να πήρε αναβολή για έναν χρόνο η συζήτηση στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό-ΙΜΟ για το νέο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης στη ναυτιλία, όμως τα απόνερα συνεχίζονται.
Το θέμα δεν αποκλείεται να απασχολήσει το Ecofin – το Συμβούλιο Υπουργών Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να δουν ποια πολιτική θα ακολουθήσουν από δω και πέρα αφού υπήρξε ρήγμα στο ενιαίο μέτωπο υπέρ της υιοθέτησης των μέτρων.
Ελλάδα και Κύπρος, μετά από πολιτική απόφαση των κυβερνήσεών τους, απείχαν της ψηφοφορίας για την αναβολή ή όχι της ψήφισης, ενώ η ΕΕ ήταν κατά της αναβολής.
Η συζήτηση πήγε για τον Οκτώβριο του 2026. Αν τότε ψηφιστεί το αναθεωρημένο πλαίσιο του ΙΜΟ και αν λάβει κανείς υπόψιν τις βραδυκίνητες γραφειοκρατικές διαδικασίες, είναι πολύ πιθανόν να καθίσει η μπίλια στην ελληνική προεδρία που αρχίζει την 1η Ιουνίου του 2027 για να ηγηθεί της συζήτησης για επανεξέταση από την ΕΕ της στάσης της.
Να δει αν θα καταργήσει το EU ETS-Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών, το οποίο από το 2024 εφαρμόζεται και στη ναυτιλία ή αν θα το διατηρήσει και σε ποιο ποσοστό.
Γιατί πρόκειται για περιφερειακό μέτρο το οποίο θα καλυφθεί από το παγκόσμιας ισχύος πλαίσιο του ΙΜΟ