Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Με βάση τους νέους περιβαλλοντικούς νόμους οι εφοπλιστές θα αναγκαστούν να βάλουν «βαθιά» το χέρι στην τσέπη

Με βάση τους νέους περιβαλλοντικούς νόμους, η ανανέωση των στόλων της ακτοπλοΐας και της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΝΜΑ) είναι επιβεβλημένη και με τεράστιο κόστος.

Τα ποσά που απαιτούνται είναι εξωφρενικά, η χρηματοδότηση γίνεται με δυσκολία και τα χρονικά περιθώρια τελειώνουν για όλους.

Η υλοποίηση της δέσμης μέτρων Fit for 55, στο πλαίσιο της οποίας το 2023 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέκτεινε το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) στις θαλάσσιες μεταφορές, παράλληλα με τη σχετική δράση που συμφωνήθηκε εντός του IMO, καθιστά επιτακτική την ανάγκη αντικατάστασης και εκσυγχρονισμού του στόλου της εγχώριας ΝΜΑ, ο οποίος είναι αρκετά γερασμένος.

Πάνω από το 70% των πλοίων έχει ηλικία άνω των 30 ετών. Επίσης, έως το 2030 θα χρειαστεί να αντικατασταθούν 70-75 πλοία της ακτοπλοΐας λόγω ηλικίας και των αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων.

Περί τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν για την ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου, με στόχο τη συμμόρφωση στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και την ενίσχυση της βιωσιμότητας του κλάδου.

Για τους λόγους αυτούς, στις 30 Σεπτεμβρίου 2025 θα υπάρξει συνάντηση του προεδρείου του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος με την Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας για να συζητηθούν τρόποι χρηματοδότησης.

Στο βάθος, όμως, δεν φαίνονται επενδυτές ούτε για την ακτοπλοΐα ούτε για τη ΝΜΑ.

Ο κλάδος θα δεχτεί σοβαρές οικονομικές απειλές και δεν φαίνεται να έχει υπάρξει καμία προετοιμασία.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο