Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Αγνόησαν όλες τις προειδοποιήσεις για τα «απαρχαιωμένα» πληροφοριακά συστήματα της Neuropublic

  • Γιατί ο ΟΠΕΚΕΠΕ αντί να χρησιμοποιήσει τα συστήματα που ήταν εγκατεστημένα στο gov.gr όπως προέβλεπε η διακήρυξη του διαγωνισμού για το 2023 – 2027 επέλεξε να επιστρέψει σε συστήματα τα οποία ήταν γραμμένα σε μια ξεπερασμένη γλώσσα προγραμματισμού;
  • Γιατί η τότε διοίκηση του Οργανισμού έκανε το χατίρι της Neuropublic;

του Βαγγέλη Τριάντη

Απίστευτα πράγματα περιγράφονται στις ενημερωτικές επιστολές που είχε αποστείλει τον Μάρτιο του 2024, ο τότε επικεφαλής της Διεύθυνσης Πληροφορικής του ΟΠΕΚΕΠΕ προς την τότε διοίκηση του Οργανισμού υπό τον Κυριάκο Μπαμπασίδη. Όπως αποκαλύπτουν οι Data Journalists, το διευθυντικό στέλεχος του ΟΠΕΚΕΠΕ χτυπούσε «καμπανάκι» αναφορικά με τα πληροφοριακά συστήματα του ΟΠΕΚΕΠΕ που λειτουργούσαν μέχρι και το 2021. Επρόκειτο για συστήματα τα οποία είχε αναπτύξει η εταιρεία Neuropublic που επί σειρά ετών ήταν τεχνικός σύμβουλος του ΟΠΕΚΕΠΕ και ερευνάται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τυχόν εμπλοκή στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Από τις τρεις εσωτερικές επιστολές που δημοσιεύουν οι Data Journalists και είναι στη διάθεση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, προκύπτει ότι η εταιρεία είχε εγκαταλείψει λειτουργικά συστήματα τα οποία βρίσκονταν στο κυβερνητικό νέφος (gov.gr) προκειμένου να επιστρέψει σε αυτά που χρησιμοποιούνταν μέχρι το 2021. Με τη μόνη διαφορά ότι τα παλαιότερα πληροφοριακά συστήματα ήταν «απαρχαιωμένα» και «ευάλωτα σε κυβερνοπροσβολές», με αποτέλεσμα να χρησιμοποιηθεί «προβληματική και ευάλωτη τεχνολογία» για «εργασίες καταχωρήσεων ελέγχων και πληρωμών» του ΟΠΕΚΕΠΕ, σύμφωνα με όσα ανέφερε στις ενημερωτικές επιστολές.

(ΦΩΤΟ/EUROKINISSI)

Το διευθυντικό στέλεχος του ΟΠΕΚΕΠΕ προειδοποιούσε επίσης, ότι μια τέτοια κίνηση θα δημιουργούσε ζητήματα σε ό,τι αφορά κοινοτικούς πόρους ύψους 20,5 εκατ. ευρώ τα οποία είχαν διατεθεί για την ανάπτυξη και υποστήριξη των πληροφοριακών συστημάτων του Οργανισμού για την περίοδο 2023 – 2027. Το έργο αυτό είχε αναλάβει η Neuropublic, σε συνεργασία με την εταιρεία Cognitera έπειτα από διαγωνισμό. Σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, οποιαδήποτε εφαρμογή δημιουργείται, θα πρέπει να εγκαθίσταται στο κυβερνητικό νέφος. Επομένως, τυχόν επιστροφή στα πληροφοριακά συστήματα του 2021 σήμαινε ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ αντί να χρησιμοποιήσει λειτουργικά συστήματα που υπήρχαν στο gov.gr, επέστρεφε σε συστήματα ξεπερασμένης τεχνολογίας, ενώ η όλη διαδικασία εγκυμονούσε κινδύνους για «σφάλματα» στους ελέγχους του ΟΠΕΚΕΠΕ. Ωστόσο οι εκκλήσεις του τότε επικεφαλής της Διεύθυνσης Πληροφορικής δεν εισακούστηκαν. Ο Κυριάκος Μπαμπασίδης απάντησε σε έντονο ύφος, ζητώντας από τον υφιστάμενό του να απαντήσει εντός δύο ωρών για μια σειρά από ζητήματα, σχεδόν επιρρίπτοντας ευθύνες στον ίδιο. Τελικά η τότε διοίκηση του Οργανισμού έκανε το χατίρι της Neuropublic, κάτι που εγείρει πολλά ερωτήματα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η πρώτη επιστολή «καμπανάκι» για τα πληροφοριακά συστήματα

Στις 20 Μαρτίου του 2024, ο τότε επικεφαλής της Διεύθυνσης Πληροφορικής του ΟΠΕΚΕΠΕ, απέστειλε προς την τότε Διοίκηση του Οργανισμού εσωτερικό έγγραφο με τίτλο «Ενημέρωση σχετικά με την ενεργοποίηση πρόσθετων εργασιών ανάπτυξης Πληροφοριακού Συστήματος. Δύο χρόνια πριν, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης είχε πραγματοποιήσει μια τιτάνια προσπάθεια μεταφοράς των συστημάτων του Οργανισμού στο κυβερνητικό νέφος. Επρόκειτο για πληροφοριακά συστήματα τα οποία αφορούσαν στις διαδικασίες καταβολής ενισχύσεων από την πλευρά του ΟΠΕΚΕΠΕ. Στόχος της προσπάθειας αυτής ήταν -σύμφωνα με πληροφορίες των Data Journalists- η «απαγκίστρωση» από τις εταιρείες που είχαν τον ρόλο τεχνικού συμβούλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ και ειδικότερα τη Neuropublic. Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε αναπτύξει τα συστήματα του ΟΠΕΚΕΠΕ από το 2009. Κάθε χρόνο και μέχρι το 2021 αναλάμβανε τη συντήρησή τους έναντι κόστους ύψους 1,5 εκατ. ευρώ ανά έτος.

Κυριάκος Μπαμπασίδης

Αρχικά μεταφέρθηκε στην πλατφόρμα gov.gr, η αίτηση για την καταβολή ενισχύσεων από το ιδιωτικό νέφος της ΓΑΙΑ Επιχειρείν στην πλατφόρμα gov.gr. Η προσπάθεια ήταν σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές αρκετά επιτυχημένη. Είναι χαρακτηριστικό πως τόσο το 2022 όσο και το 2023, τα δεδομένα των αιτήσεων προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ συνελέγησαν μέσω του κυβερνητικού νέφους και οι πληρωμές πραγματοποιήθηκαν δίχως τη μεσολάβηση τεχνικού συμβούλου. Την επιτυχία της διαδικασίας βοήθησε η εγκατάσταση στο κυβερνητικό νέφος πλήθους εφαρμογών, οι οποίες ήταν απαραίτητες για την πραγματοποίηση διασταυρωτικών ελέγχων και την καταχώρηση των αποτελεσμάτων.

Ο τότε διευθυντής Πληροφορικής του ΟΠΕΚΕΠΕ, ενημέρωσε την τότε Διοίκηση για μία σειρά από ενέργειες που είχαν συζητηθεί τον Φεβρουάριο του 2024 σε δύο διά ζώσης συναντήσεις μεταξύ της Διοίκησης και στελεχών του ΟΠΕΚΕΠΕ με εκπροσώπου της Neuropublic.

Μεταξύ αυτών, «το άνοιγμα – μεταφορά των υποσυστημάτων διοικητικών και επιτόπιων ελέγχων έτους 2021 σε περίοδο λειτουργίας 2022 και 2023 στο IDC του ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου κάποια στιγμή στο μέλλον να μεταβούν στον κυβερνητικό νέφος», την μετάπτωση – αποτύπωση (mapping) στα εν λόγω συστήματα των δεδομένων αιτήσεων των ετών 2022 και 2023 επί των αναφερθέντων στο ανωτέρω σημείο  δεδομένα που βρίσκονται στις αντίστοιχες εφαρμογές ΕΑΕ 2022 και 2023 στο κυβερνητικό νέφος, «τη διενέργεια διασταυρωτικών ελέγχων στο IDC του ΟΠΕΚΕΠΕ προκειμένου να ενσωματωθούν τα δεδομένα που θα εισαχθούν στα ανωτέρω για την πραγματοποίηση πληρωμών συνδεδεμένων καθεστώτων και οικολογικών σχημάτων και που επίσης κάποια στιγμή στο μέλλον θα μεταβούν στο κυβερνητικό νέφος» κτλ.

Οι 15 εφαρμογές που ήταν ήδη στο κυβερνητικό νέφος 

Όπως ανέφερε στην ενημερωτική του επιστολή ο τότε διευθυντής Πληροφορικής του ΟΠΕΚΕΠΕ, επικαλούμενος «τη διακήρυξη του διαγωνισμού για την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος ΚΑΠ 23-27» που είχαν αναλάβει Neuropublic και Cogniterra, «οποιοδήποτε τμήμα του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος της ΚΑΠ 23-27 δημιουργείται, πρέπει να είναι εγκατεστημένο στο κυβερνητικό νέφος (G-Cloud)».

Στο πλαίσιο αυτό ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Πληροφορικής απαριθμούσε 15 εφαρμογές που ήδη για το 2022 λειτουργούσαν στην κυβερνητική πλατφόρμα. Μεταξύ αυτών, «εφαρμογή καταχώρησης επιτόπιων ελέγχων φυτικού κεφαλαίου σε πλήρη λειτουργία, «εφαρμογή καταχώρησης επιτόπιων ελέγχων πολλαπλής συμμόρφωσης σε πλήρη λειτουργία, «εφαρμογή καταχώρησης επιτόπιων ελέγχων ζωικού κεφαλαίου αιγοπροβάτων σε πλήρη λειτουργία IV» κτλ. Επρόκειτο για συστήματα σύγχρονης τεχνολογίας τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και για το έτος 2023. Η Ένωση Εταιρειών όμως είχε διαφορετική άποψη, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες των Data Journalists είχε προτείνει να παραμείνουν τα παραπάνω συστήματα ανενεργά και να γίνει άνοιγμα των συστημάτων του 2021 σε περίοδο λειτουργίας 2022 και 2023. Δηλαδή ο ΟΠΕΚΕΠΕ αντί να χρησιμοποιήσει τα συστήματα που ήταν εγκατεστημένα στο gov.gr όπως προέβλεπε η διακήρυξη του διαγωνισμού για το 2023 – 2027, επέλεξε να επιστρέψει σε συστήματα τα οποία ήταν γραμμένα σε μια ξεπερασμένη γλώσσα προγραμματισμού.

Επιστροφή σε απαρχαιωμένη και ευάλωτη τεχνολογία 

Ο τότε διευθυντής του ΟΠΕΚΕΠΕ έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Όπως υπογράμμιζε, «τα αναφερόμενα συστήματα του 2021 έχουν δημιουργηθεί σε τεχνολογία ORACLE 11g η οποία είναι απαρχαιωμένη και ευάλωτη σε κυβερνοπροσβολές και είναι ο βασικός λόγος που για πρώτη φορά ο Οργανισμός στον πρόσφατο ετήσιο έλεγχο ασφάλειας ISO 27001 (Σεπτέμβριος 2023) έλαβε ισχυρή σύσταση εκσυγχρονισμού των εν λόγω τεχνολογιών, γεγονός αποτρεπτικό για την οποιαδήποτε πρόθεση συνέχισης λειτουργίας των εν λόγω συστημάτων για εργασίες ελέγχων και πληρωμών». Επίσης το διευθυντικό στέλεχος του ΟΠΕΚΕΠΕ επισήμανε και κάτι ακόμη. Η Neuropublic, «που κλήθηκε να μεταφέρει τα εν λόγω συστήματα έτους 2021 σε περίοδο λειτουργίας 2022 και 2023, ουδέποτε έκανε λόγο για αναβάθμιση των συστημάτων».

«Τούτο σημαίνει ότι ο Οργανισμός – εφόσον προχωρήσει αυτή η υλοποίηση – θα συνεχίσει να πραγματοποιεί εργασίες καταχωρήσεων ελέγχων και πληρωμών σε συστήματα προβληματικής και ευάλωτης τεχνολογίας όπως αναφέρθηκε ανωτέρω», ανέφερε χαρακτηριστικά ο τότε Διευθυντής Πληροφορικής του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Ο τελευταίος εξηγούσε μάλιστα αναλυτικά γιατί έκρινε ότι ήταν «επισφαλές» αυτό που πρότεινε η Neuropublic. Ένας από τους λόγους ήταν πως το 2022 το ποσοστό σφάλματος κατά τη διάρκεια των ελέγχων είχε εκτοξευθεί οδηγώντας σε «πλασματικά συμπεράσματα».

«Οι διαδικασίες μετάπτωσης – αποτύπωσης (mapping) δεδομένων από μια τεχνολογία σε άλλη και ειδικά μεταξύ των συγκεκριμένων (μεταξύ oracle – IDC ΟΠΕΚΕΠΕ και gov), έχει αποδειχθεί από το πρόσφατο παρελθόν ότι είναι ιδιαίτερα επισφαλείς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εκτίναξη του ποσοστού σφάλματος ελέγχων έτους 2022 οδηγώντας σε πλασματικά συμπεράσματα (Ιούλιος 2023 – διορθώθηκε με εσωτερική εργασία του Οργανισμού τον Φεβρουάριο 2024), η οποία οφειλόταν σε λάθος mapping (αντιστοίχιση πεδίων) κατά την αρχική κατάρτιση των στατιστικών ελέγχων 2022 προς αποστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή» επισήμανε.

Προς επίρρωση των ισχυρισμών του, παρέθετε όσα έγιναν με την πληρωμή του Ιουνίου του 2023. Την περίοδο εκείνη «χρησιμοποιήθηκε εκ παραδρομής η γραμμή δικαιωμάτων βασικής ενίσχυσης έτους 2021, προφανώς λόγω εσφαλμένης χρήσης αλγορίθμου παλαιότερου από το 2022 έτους από την εταιρία που διενήργησε τις εργασίες». Η «αστοχία» αυτή είχε ως αποτέλεσμα να γίνει «αντικείμενο ελέγχου από το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο και από τον Φορέα Πιστοποίησης» με αποτέλεσμα ο ΟΠΕΚΕΠΕ «να καλείται ακόμα και τώρα να δίνει εξηγήσεις κατόπιν ισχυρών πιέσεων του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, του Φορέα Πιστοποίησης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».

Το κόστος και ο κίνδυνος για τα κοινοτικά κονδύλια  

Σύμφωνα με τον τότε επικεφαλής της Διεύθυνσης Πληροφορικής, εφόσον ο ΟΠΕΚΕΠΕ υιοθετούσε όσα πρότεινε η Neuropublic, το κόστος για τις πρόσθετες εργασίες θα άγγιζε τα 300.000 ευρώ. Επρόκειτο για ποσό που ανέρχονταν στο 1/3 του συνολικού προϋπολογισμού για τα πληροφοριακά συστήματα που διατίθετο μέχρι και το 2027, τα οποία θα είχαν ξοδευτεί για «επαναφορά συστημάτων με ιδιαιτερότητες και επισφάλειες».

«Εφόσον παρόλα τα ως άνω αναφερόμενα ο Οργανισμός υιοθετήσει τα ανωτέρω Α έως Γ στο πλαίσιο των πρόσθετων υπηρεσιών της ανωτέρω διακήρυξης, η εν λόγω εργασία κοστολογείται εκ μέρους του μέρους της Ένωσης αναδόχων εταιρειών (ΝEUROPUBLIC) περίπου στο 1/3 του προβλεπόμενου προϋπολογισμού για πρόσθετες υπηρεσίες, ήτοι περίπου 300.000 ευρώ, που σημαίνει ότι αφενός στο πρώτο τετράμηνο της σύμβασης θα έχει ξοδευτεί το 1/3 του συγκεκριμένου προϋπολογισμού, αφήνοντας για τα επόμενα 4 έτη μόνο τα 2/3, αφετέρου τα εν λόγω χρήματα δεν θα έχουν δαπανηθεί για ανάπτυξη συστημάτων στο κυβερνητικό καν νέφος αλλά για επαναφορά παλαιότερων με τις ιδιαιτερότητες και επισφάλειες που περιγράφονται ανωτέρω».

Επιπλέον, μία τέτοια κίνηση έκρυβε και έναν άλλο κίνδυνο. Οι συμβάσεις συντήρησης και ανάπτυξης συστημάτων συνολικού κόστος 20,5 εκατ. ευρώ χρηματοδοτούνταν από κοινοτικούς πόρους, κάτι που σήμαινε ότι θα «θα ελεγχθούν στο μέλλον εξονυχιστικά από εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα».

«Αμφότερες οι συμβάσεις τόσο της συντήρησης συστημάτων (ύψους 4.5 εκ. ευρώ) όσο και της ανάπτυξης συστημάτων για την ΚΑΠ 23-27 (ύψους 16 εκατ. ευρώ) χρηματοδοτούνται από την Τεχνική Βοήθεια του ΠΑΑ (κοινοτικοί πόροι) και ως κοινοτικοί πόροι θα ελεγχθούν στο μέλλον εξονυχιστικά από εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα. Ιδιαίτερα για την σύμβαση ανάπτυξης συστημάτων της ΚΑΠ 23-27 έχει λόγο και η Διαχειριστική Αρχή (Γενική Γραμματεία Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών), η οποία έχει ήδη αποστείλει έγγραφο για την πορεία υλοποίησης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ ΚΑΠ) και για τον προγραμματισμό πληρωμών», ανέφερε μεταξύ άλλων το διευθυντικό στέλεχος του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Διαβάστε αναλυτικά την πρώτη επιστολή στον Κυριάκο Μπαμπασίδη

Το απαξιωτικό ύφος και η απάντηση εντός δύο ωρών 

Η αντίδραση του τότε προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ, Κυριάκου Μπαμπασίδη ήταν άμεση. Στις 10 Απριλίου απέστειλε απαντητική επιστολή στον τότε Διευθυντή Πληροφορικής του ΟΠΕΚΕΠΕ, η οποία περιείχε 6 σημεία. Από το ύφος της επιστολής φαίνεται ξεκάθαρα πως η τότε διοίκηση είχε ενοχληθεί από την επιστολή του στελέχους του ΟΠΕΚΕΠΕ και ζητούσε σε αυστηρό τόνο να του απαντήσει εντός δύο ωρών.

Ο Κυριάκος Μπαμπασίδης ουσιαστικά επέρριπτε ευθύνες στον τότε διευθυντή Πληροφορικής του ΟΠΕΚΕΠΕ, επειδή προηγουμένως ήταν προϊστάμενος Τεχνικών Ελέγχων και κατά τον τότε πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ έπρεπε να «είχε προβεί σε ενέργειες».  Μάλιστα σε κάποια σημεία εμφανιζόταν ιδιαίτερα απαξιωτικός.

«Στην περίπτωση που διαπιστώσατε προβλήματα, δυσλειτουργίες ή ελλείψεις παρακαλούμε να προσδιορίσετε τις ενέργειες στις οποίες προβήκατε ως πρώην αρμόδιος Προϊστάμενος Τεχνικών Ελέγχων προκειμένου να επιτευχθεί η πλήρης παραγωγική λειτουργία, επισυνάπτοντας όλα τα σχετικά αποδεικτικά» ανέφερα αρχικά στην επιστολή ενώ σε άλλο σημείο αναρωτιόταν πως αφού «θεωρεί τη διαδικασία μετάπτωσης – αποτύπωσης (mapping) δεδομένων επισφαλή, παρακαλούμε όπως εξηγήσετε το λόγο για τον οποίο κρίθηκε αναγκαίο, ο Οργανισμός να επιλέξει τη συγκεκριμένη λύση για τη διενέργεια των πληρωμών του Ιουνίου 2023».

Σε άλλο σημείο της επιστολής ο Κυριάκος Μπαμπασίδης πετούσε το μπαλάκι των ευθυνών στον επικεφαλής της Διεύθυνσης Πληροφορικής.

«Υπάρχει κάποιο έγγραφο εισηγητικό προς τη Διοίκηση από τη Διεύθυνση Πληροφορικής, για το οποίο ως σήμερα η Διοίκηση δεν έχει λάβει ως όφειλε γνώση, σχετικά με την αποδοχή της προτεινόμενης λύσης προκειμένου αυτή να παρουσιαστεί από τον ανάδοχο στον Οργανισμό;», ρωτούσε τον υφιστάμενο του ενώ λίγο μετά αναρωτιόταν: «Λαμβάνοντας υπόψη ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν υλοποιηθεί οι διορθωτικές ενέργειες που έχουν ζητηθεί από τον Οργανισμό, πόσος χρόνος θεωρείτε από την εμπειρία σας ότι απαιτείται για να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες εργασίες;».

Διαβάστε αναλυτικά την απαντητική επιστολή Μπαμπασίδη

 

«Απαγορευτική παλαιότητα των πληροφοριακών συστημάτων»

Λίγες ώρες μετά ο τότε διευθυντής Πληροφορικής του ΟΠΕΚΕΠΕ απέστειλε απαντητική επιστολή στον Κυριάκο Μπαμπασίδη. Σε αυτή απαντούσε αναλυτικά στα ερωτήματα που του είχε θέσει ο κ. Μπαμπασίδης ενώ επέμενε στις προτάσεις που είχε κάνει. Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων το στέλεχος του ΟΠΕΚΕΠΕ, «ως Διεύθυνση Τεχνικών Ελέγχων, ουδέποτε συνέταξα υπηρεσιακό σημείωμα ορθής λειτουργίας προς την ΔΟΔΥ προκειμένου για την παραλαβή των εν λόγω συμβάσεων, παρότι – έστω και με τις δυσλειτουργίες – οι εφαρμογές χρησιμοποιούνται και ακόμα χρησιμοποιούνται από τον Οργανισμό». Επιπλέον, όπως υπογράμμιζε, από τον Μάιο του 2023 είχε ενημερώσει τον τότε πρόεδρο και αντιπρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ «για τα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες», ενώ επικαλείτο επικοινωνία με τον Γενικό Δ/ντη Υποδομών Πληροφορικής και Επικοινωνιών της ΓΓΠΣ που καταδεικνύει την απαγορευτική παλαιότητα των συστημάτων».

Το στέλεχος του ΟΠΕΚΕΠΕ ανέφερε όμως και κάτι ακόμη. Το Σεπτέμβριο του 2023 είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση με εκπροσώπους της Neuropublic, «αναφορικά με τον προγραμματισμό πληρωμών». Σύμφωνα με όσα υποστήριξε, κατά τη συνάντηση «είχε αναφερθεί ότι μετά την πραγματοποίηση προκαταβολής (Νοέμβριος 2023), η εξόφληση της 30/06/2024 θα γίνει στο g-cloud».

«Το παρόν μπορούν να το επιβεβαιώσουν εκτός από εμένα, και οι τότε Δ/ντες Πληροφορικής και Αγρ. Ανάπτυξης και Αλιείας. Πρόκειται για μια ακόμα εργασία που οι ανάδοχοι μεταθέτουν απροσδιόριστα για το μέλλον σχετικά με την μετάβασή της στο g-cloud», σημείωσε ακόμη.

Τελικά η διοίκηση του Οργανισμού αποδέχτηκε όσα ζητούσε η Neuropublic με αποτέλεσμα τα συστήματα που αναπτύχθηκαν για να υποστηρίξουν τον ΟΠΕΚΕΠΕ κατά το έτος 2022 στο gov.gr να παραμείνουν ανενεργά και ο ΟΠΕΚΕΠΕ να επιστρέψει σε αυτά που χρησιμοποιούσε πριν από το 2021 απλά αλλάζοντας την χρονολογία.

 

Διαβάστε αναλυτικά τη δεύτερη επιστολή στον Κυριάκο Μπαμπασίδη 

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο