Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Πατάκια και τσιμούχες «Made in Greece»;

Του Κ. Αϊβαλιώτη*

Είδα μια ανάρτηση του πάλαι ποτέ φίλου μου, πάλαι ποτέ υποψήφιου αρχηγού της Ν.Δ. και σημερινού επιτρόπου Απόστολου Τζιτζικώστα, ο οποίος είναι αρμόδιος για τις Μεταφορές και τον Τουρισμό (όταν λέμε «μεταφορές», εννοείται ότι έχει αρμοδιότητα και τα Τέμπη και τις βλάβες του μετρό Θεσσαλονίκης, για να μην ξεχνιόμαστε…). Ο Απόστολος στην ανάρτησή του αναφέρεται στη συμμετοχή του, μαζί με την πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στην 3η διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας. Στο σχόλιό του σημειώνει ότι «με την επίτροπο Έρευνας και Καινοτομίας Ekaterina Zaharieva και τους εταίρους μας συνυπογράψαμε σύμφωνο συνεργασίας. Θέλουμε να επιταχύνουμε την ένταξη τεχνολογικών καινοτομιών στα αυτοκίνητα, όπως η αυτόματη οδήγηση, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα παραμείνει στην πρώτη γραμμή του παγκόσμιου ανταγωνισμού».

Όμως η  ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αρχίζει να χάνει τον έλεγχο λόγω των Κινέζων που σαρώνουν, άρα «πρώτη γραμμή του παγκόσμιου ανταγωνισμού» δεν υπάρχει για την Ευρώπη. Μεσοπρόθεσμα ακούμε ότι δεύτερο «τσουνάμι» έρχεται από την πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου πλέον, την Ινδία, η οποία έχει δυνατή αυτοκινητοβιομηχανία, αναβαθμίζεται τεχνολογικά και προχωρεί στην ακόμα πιο μαζική παραγωγή. Εν τω μεταξύ, μεγάλες ευρωπαϊκές μάρκες κατασκευάζουν όλα τα μοντέλα τους στην Κίνα και έρχονται εδώ με σήματα αυτών των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, χώρια τις ευρωπαϊκές, ιαπωνικές και κορεάτικες φίρμες που παράγουν στην Τουρκία, η οποία καταπατά τη Συμφωνία Τελωνειακής Ένωσης που έχει υπογράψει με την Ε.Ε., αφού έχει κάνει κοινή πρακτική τις κρατικές επιδοτήσεις σε μια σειρά τομείς όπως οι αλιευτικές επιχειρήσεις, τα κτηνοτροφικά προϊόντα, η κλωστοϋφαντουργία, οι μεταφορές κ.λπ. Το παιχνίδι το έχασαν οι Ευρωπαίοι, αφού η χώρα αυτή εξάγει οχήματα αξίας σχεδόν 30 δισ. δολαρίων τον χρόνο και ιστορικές ευρωπαϊκές φίρμες κατάντησαν να παράγουν στην Τουρκία.

Η ορολογία «αυτόματη οδήγηση», που αναφέρει ο Τζιτζικώστας, δεν είναι, βεβαίως, οδήγηση με… αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (κάτι που άλλωστε υπάρχει εδώ και δεκαετίες), αλλά εννοεί την πορεία του οχήματος στον δρόμο χωρίς οδηγό. Όμως το μείζον θέμα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης δεν είναι αυτό. Το βασικό για την Ε.Ε. είναι να μη φεύγουν τα εργοστάσια εκτός της ηπείρου μας. Για δε την Ελλάδα, το μείζον είναι η παραγωγή οχημάτων, κάτι που είχε αρχίσει δειλά στην πρώτη οκταετία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, συνεχίστηκε μετά και φρέναρε όταν άρχισε να φαίνεται ότι θα ερχόταν το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία το 1981, κατεξοχήν αρνητικό σε ξένες επενδύσεις και στο ντόπιο ιδιωτικό κεφάλαιο (εκτός αν εξασφάλιζε ψηφαλάκια για να διαιωνίζει την εξουσία του ο «χαρισματικός» Ανδρέας Παπανδρέου, τρομάρα μας).

Περίμενα, λοιπόν, να ακούσω από τον Απόστολο Τζιτζικώστα, αφού έχει αρμοδιότητα και την αυτοκινητοβιομηχανία, τι μέτρα πήρε και τι πρότεινε στον Κ. Μητσοτάκη για να γίνει επιτέλους και στην Ελλάδα κάποιο εργοστάσιο οχημάτων, αφού ακόμη περιμένουμε να δούμε εδώ έστω και ένα εργοστάσιο για πατάκια ή για τσιμούχες…

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο