Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Νέο σοκ από τα Τέμπη: Τα καθίσματα του Intercity είχαν 4 φορές χαμηλότερη πυραντοχή από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο

Σοβαρά ζητήματα πυρασφάλειας στα τρένα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου φέρνει στο φως νέο πόρισμα από πιστοποιημένο εργαστήριο της Γερμανίας, που εντάχθηκε πρόσφατα στη δικογραφία για την τραγωδία των Τεμπών.

Σύμφωνα με το in.gr, οι δοκιμές έδειξαν ότι η πυραντοχή των καθισμάτων του μοιραίου Intercity 62 –και ειδικά του βαγονιού Β2 όπου καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός θυμάτων– ήταν σχεδόν τέσσερις φορές χειρότερη από τα ευρωπαϊκά όρια ασφαλείας.

Τι έδειξαν τα στοιχεία

– Ο μέσος ευρωπαϊκός περιορισμός για τον ρυθμό εκπομπής θερμότητας είναι 50 kW/m² (για τρένα που περνούν από τούνελ).
– Το δείγμα από το βαγόνι Β2 εμφάνισε 192,3 kW/m².
– Η απόκλιση αυτή χαρακτηρίζεται «απολύτως ανεπαρκής» και ανοίγει νέα ερωτήματα για την ασφάλεια του τροχαίου υλικού.

Καθυστερήσεις και παραλείψεις

Η διερεύνηση της πυρασφάλειας είχε ζητηθεί από την Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ), ωστόσο αρχικά απορρίφθηκε από τον ανακριτή ως «μη αναγκαία ανακριτική πράξη». Τελικά, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ έστειλε με δική του πρωτοβουλία τα δείγματα στη Γερμανία, με τη διαδικασία να καθυστερεί μήνες λόγω κόστους (3.030 ευρώ) και γραφειοκρατικών εμποδίων.

Τι ακολουθεί

Τα αποτελέσματα έχουν παραδοθεί στον ειδικό εφέτη ανακριτή Λάρισας, ενώ τεχνικοί σύμβουλοι εκτιμούν ότι θα ακολουθήσουν νέες ενέργειες για τον έλεγχο της ασφάλειας και στα υπόλοιπα τρένα που κινούνται σήμερα στο δίκτυο.

Η υπόθεση επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της ποιότητας και των προδιαγραφών του τροχαίου υλικού στην Ελλάδα, με φόντο την πιο πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στη χώρα.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο