Μετά από σημαντικά και συνεχή σφάλματα ποιότητας και ασφάλειας, η Boeing είχε χάσει το δικαίωμα να πιστοποιεί την ασφάλεια ορισμένων από τα δικά της αεροσκάφη εκ μέρους της αμερικανικής κυβέρνησης.
Συνήθως, στους κατασκευαστές ανατίθεται η εξουσία να εκτελούν ορισμένες λειτουργίες εκ μέρους της FAA, όπως η έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας και παραγωγής, αλλά η Boeing έχασε αυτή την εξουσία για τα δύο μοντέλα.
Υπενθυμίζεται πως η FAA ανακάλεσε την εξουσία της Boeing να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας για τα 737 το 2019 μετά τις θανατηφόρες συντριβές των Lion Air και Ethiopian Air και για τα 787 το 2022 λόγω προβλημάτων ποιότητας παραγωγής.
Μια έκρηξη του πώματος της πόρτας ενός 737 Max τον Ιανουάριο του 2024 – και η επακόλουθη ντροπιαστική έρευνα που διεξήγαγε η κυβέρνηση – οδήγησαν τη Boeing να δεσμευτεί για τεράστιες αλλαγές στους ελέγχους ποιότητας και ασφάλειας.
Ωστόσο, η FAA δεν είναι έτοιμη να παραδώσει εξ ολοκλήρου τα κλειδιά της πιστοποίησης ασφάλειας: την Παρασκευή, η FAA ανακοίνωσε ότι η Boeing θα έχει το δικαίωμα να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας κάθε δεύτερη εβδομάδα, ενώ η ίδια η υπηρεσία θα τα εκδίδει τις υπόλοιπες εβδομάδες.
«Η ασφάλεια καθοδηγεί κάθε μας ενέργεια και η FAA θα επιτρέψει αυτό το βήμα προς τα εμπρός μόνο επειδή είμαστε σίγουροι ότι μπορεί να γίνει με ασφάλεια», ανέφερε η υπηρεσία σε δήλωσή της. «Η απόφαση αυτή ακολουθεί μια διεξοδική επανεξέταση της τρέχουσας ποιότητας παραγωγής της Boeing και θα επιτρέψει στους επιθεωρητές μας να επικεντρώσουν την επιπλέον εποπτεία τους στη διαδικασία παραγωγής».
Η υπηρεσία ανέφερε ότι, παρά τις αλλαγές, θα συνεχίσει να διατηρεί «άμεση και αυστηρή εποπτεία των διαδικασιών παραγωγής της Boeing».
Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, αρκετοί πληροφοριοδότες έχουν καταγγείλει τα πρωτόκολλα ασφάλειας και ποιότητας της Boeing, μεταξύ άλλων για την παραγωγή των μοντέλων 737 Max και 787.