Ενημερωτικό Portal του Ράδιο Γάμμα 94 FM, Πάτρα
 

Ο Κυριάκος, το κράτος και ο… Άνταμ Σμιθ!

Του Strange Attractor

«Μα πού είναι το κράτος;» φωνάζουν δεκαετίες τώρα οι πολίτες, και κυρίως οι φοροφυγάδες, όταν τους τυχαίνει η στραβή.

Διότι μπορεί η φοροδιαφυγή να είναι το Νο1 σπορ των Ελλήνων, αλλά όλα κι όλα, θέλουμε και τα περιπολικά μας, και τα πυροσβεστικά μας, και τα ασθενοφόρα μας δίπλα στο αυθαίρετό μας, μόλις μας συμβεί κάτι.

«Μα γι’ αυτό εδιώξαμεν τον Τούρκον; Για να πλερώνομεν χαράτσια;»

Αυτή ήταν η αντίδραση των κοτζαμπάσηδων, μόλις συστάθηκε το νεοελληνικό κράτος, και ο Καποδίστριας αποφάσισε να βάλει φόρους.

Και ερχόμαστε στο σήμερα, όπου οι μελανιασμένοι από τα σύγχρονα χαράτσια, π.χ. ΕΝΦΙΑ, συμπατριώτες μας, αποφάσισαν να ψηφίσουν τον φιλελεύθερο Κυριάκο, μπας και μειώσει ή καταργήσει τους φόρους, και πάρει ξανά μπροστά η αγορά και η οικονομία.

Κάτι δηλαδή που δεν πρόλαβε να κάνει ο μπαμπάς του στις αρχές των ‘90ς, μιας και τον φάγανε τα συμφέροντα και οι «σαμαράδες».

Είχε προλάβει όμως να απελευθερώσει την τιμή των καυσίμων (ανάμεσα σε άλλα πολλά παρόμοια πρωτοποριακά μέτρα) και έκτοτε έχουμε από τα πιο φθηνά καύσιμα στον πλανήτη, που δυστυχώς όμως με τους φόρους γίνονται από τα πιο ακριβά… λεπτομέρειες θα μου πείτε.

Και έτσι ο φιλελεύθερος Κυριάκος έβαλε μπρος το δικό του όνειρο, όχι μειώνοντας φόρους και χαράτσια (400 και πάνω μνημονιακοί νόμοι και φόροι συνεχίζουν να ισχύουν κανονικά), αλλά μειώνοντας το κράτος, και πιο συγκεκριμένα τους κρατικούς ελέγχους σε όλες σχεδόν τις δραστηριότητες μιας συντεταγμένης (χα χα) κοινωνίας.

Κάτι που ούτε ο Άνταμ Σμιθ, ο ιθύνων νους της ελεύθερης αγοράς δεν σκέφτηκε να προτείνει, αφού εκτός από το «αόρατο χέρι της αγοράς», πίστευε και στην πανταχού παρουσία του κράτους που θα το ήλεγχε.

Ψιλά γράμματα για τους «άριστους» θα μου πείτε…

Δείτε π.χ. τι αποκαλύπτεται, όχι μόνο για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου ο Φραπές, ο Χασάπης, και η Ποπάρα ζουν σαν μιλιονέρηδες από το 2019, αλλά και με τις μαϊμού πιστοποιήσεις βιολογικών προϊόντων, όπου το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης (ταρατατζούμ!) αποφάσισε να ξυπνήσει, κατόπιν εορτής, κατόπιν δηλαδή της επέμβασης της ευρωπαϊκής εισαγγελίας (ξανά η Ρουμάνα), και να κάνει ελέγχους στις διάφορες εταιρείες πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων, που ως τώρα δρούσαν και «πιστοποιούσαν» δήθεν καλλιεργητές, ανεξέλεγκτες.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, περισσότεροι από 30.000 παραγωγοί φέρονται να έχουν στην κατοχή τους πάνω από 49.000 πλαστά πιστοποιητικά για παραγωγή βιολογικών προϊόντων!

Πάμε και στην ενέργεια, εκεί όπου οι «άριστοι» απελευθέρωσαν την αγορά καθιστώντας το ρεύμα χρηματιστηριακό προϊόν, αφήνοντας τον μέσο καταναλωτή πολίτη στο έλεος κερδοσκόπων ιδιωτών, που η μόνη τους έγνοια είναι η αύξηση των κερδών τους.

Και έπεται και το νερό, σημειώστε το…

Έτσι, η (ιδιωτική) ΔΕΗ π.χ. σημειώνει σε ανακοίνωση της ότι μέχρι τέλη του 2025 θα έχει προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη ύψους 2 δισ. ευρώ και προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη μετά την αφαίρεση των δικαιωμάτων μειοψηφίας άνω των 400 εκατ. ευρώ!!!

Επίσης θα προχωρήσει σε διανομή μερίσματος ύψους 0,60 ευρώ/μετοχή (+50% σε σχέση με την εταιρική χρήση του 2024 και +140% σε σχέση με την εταιρική χρήση του 2023)!!!

Μιλάμε για εξωφρενικά κέρδη για τους «κηφήνες»-μετόχους της εταιρείας, και πολλαπλά εμφράγματα για τους καταναλωτές, ειδικά εκείνους που ψήφισαν τους «άριστους» για να βάλουν τάξη στα κρατικά μονοπώλια…

Συνεχίζουμε με τα τρένα, εκεί όπου η τραγωδία των Τεμπών ανέδειξε τα καλά της απορύθμισης, όπου το κράτος ΔΕΝ επεμβαίνει σε ελέγχους ή σε εφαρμογή οιασδήποτε νομοθεσίας περί ασφάλειας, αφήνοντας το έργο αυτό σε μια από τις εκατοντάδες (δήθεν) ανεξάρτητες αρχές, που αγρόν αγοράζουν, εν προκειμένω τη ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων).

Π.χ. στη μακάβρια περίπτωση των Τεμπών, εκτός από τις ολιγωρίες, τις παραλείψεις, και τις εγκληματικές αμέλειες των αρμόδιων πολιτικάντηδων (βλ. Καραμανλής του Αχ.), έχουμε και την ποινική δίωξη της επικεφαλής της ΡΑΣ για κακουργήματα, η οποία όμως από τις πρώτες ώρες δήλωνε πως «δεν γνώριζε τίποτα»… σαν τον Κυριάκο ένα πράγμα.

Προχθές είδαμε κάτι παρόμοιο και στην περίπτωση της παντόφλας-φέρι που προσάραξε σε ξέρα δίπλα στην Εύβοια.

Πού αν πιστέψουμε τα ρεπορτάζ και τις μαρτυρίες, ούτε ο πλοίαρχος, ούτε το πλήρωμα κατάλαβαν τι έγινε, με τους επιβάτες έντρομους να αυτοσχεδιάζουν, και να βρίσκουν μόνοι τους σωσίβια, επιβιβαζόμενοι όπως όπως σε βάρκες ψαράδων που έτυχαν να πλέουν κοντά.

Μάλιστα, ο πλοίαρχος ΔΕΝ ενημέρωσε καν το Λιμενικό… το οποίο ενημερώθηκε από τους επιβάτες και από το… ΜΕΓΚΑ!

Μια υπόθεση, παρ’ ολίγο τραγωδία, που έχει ανοίξει μια ευρύτερη συζήτηση για τη ναυτική ασφάλεια, τη διαχείριση κρίσεων, τις ευθύνες πλοιάρχων και εταιρειών, αλλά και τον ανύπαρκτο ρόλο του κράτους ως εποπτεύοντα.

Το περιστατικό ανοίγει επίσης μεγάλη συζήτηση για την ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών, την αξιοπιστία των επιθεωρήσεων, τη διαχείριση κρίσεων, αλλά και την παντελή απουσία ελέγχων για τη ναυσιπλοΐα.

Έστω αργά όμως, ο αρμόδιος υπουργός (Κικίλιας) διέταξε ενδελεχείς ελέγχους σε όλα τα πλοία που εκτελούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τηρούνται οι κανονισμοί ασφάλειας.

Άρα τι βλέπουμε και σε αυτόν τον τομέα;

Αυξήσεις επί αυξήσεων στα ναύλα και στα κόμιστρα, αλλά παντελής αδιαφορία για κανόνες ασφαλείας, μιας και οι εταιρίες δεν ελέγχονται από κανέναν, παρά μόνο αν γίνει το κακό και μετά. Κατόπιν εορτής δηλαδή…

Να μιλήσουμε για τα τροχαία; Για την ασφάλεια στους δρόμους;

Ας το αφήσουμε γιατί θα μας πιάσει κατάθλιψη.

Πάντως, αν δει κανείς τροχονόμους στους δρόμους να ελέγχουν παραβατικές οδηγικές συμπεριφορές, ας μου γράψει, και θα κερδίσει μια αφίσα του… Καιρίδη με μαγιό.

Και δεν αναφέρομαι στα μπλόκα, εκεί όπου ελέγχονται δίκαιοι και άδικοι μαζί, και που μπορεί να φας κλήση επειδή είχε ξεθυμάνει το οινόπνευμα  στο φαρμακείο του πορτμπαγκάζ, αλλά σε πραγματικούς ελέγχους στους δρόμους την ώρα που οι κάγκουρες, οι θείτσες, και άλλοι παρόμοιοι εν δυνάμει δολοφόνοι κάνουν ό,τι τους καπνίσει πίσω από το τιμόνι.

Και όποιος αμφιβάλλει, ας κάνει μια βόλτα (ειδικά με μηχανή) στο κέντρο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, και θα δει για τι πράγμα μιλάμε. Ρωσική ρουλέτα…

Και τέλος, η απορύθμιση που λέγαμε, που συνεχίζεται και στις αερομεταφορές.

Απλά δεν έχει γίνει κάτι το πολύ σοβαρό μέχρις στιγμής, να το πάρει το CNN, ή ο Εισαγγελάτος, και να τρέχουν οι «άριστοι» να προλάβουν…

Αναφέρομαι σε νόμο του 2020 (Καραμανλής πάλι) βάσει του οποίου καταργήθηκε κάθε κρατικός έλεγχος της ΥΠΑ στα 50 και πλέον αεροδρόμια, ελικοδρόμια, πεδία προσγείωσης, κλπ. τα 15 μεγαλύτερα εκ των οποίων είναι ιδιωτικά, με όλους όσοι δραστηριοποιούνται σε αυτά να λειτουργούν ανεξέλεγκτα, με μόνο σκοπό το κέρδος, χωρίς κανέναν κρατικό έλεγχο, πλην μιας ακόμη ανεξάρτητης αρχής (ΑΠΑ), που «ελέγχει» εκ του μακρόθεν (Αθήνα) με ωράριο 07:00-15:00, πλην αργιών, σαββατοκύριακων, κλπ.

Εν τω μεταξύ τα αεροπλάνα γεμάτα επιβάτες πηγαινοέρχονται 24/7, 365 μέρες τον χρόνο… χωρίς κανέναν έλεγχο επί του πεδίου (μια λέξη της μόδας).

Μέχρι να γίνει το κακό… μετά όλοι θα τρέχουν, με τον πηδαλιούχο του Μαξίμου να μας λέει πως πάλι «δεν γνώριζε τίποτα».

Αυτά και καλά μπάνια… και μην ξεχάσετε να πληρώνετε τους φόρους σας, για να έχουμε «επιτελικό» κράτος!

ΥΓ– Μιλώντας για το ανεξέλεγκτο των αεροδρομίων, θυμήθηκα κάτι που μου είχε πει φίλος γνώστης του αντικειμένου.

Παραμονές των εκλογών του 2015, ο Αλέξης και ο (Θεσσαλονικιός) Φάμελλος, μιλούσαν με συνδικαλιστές του αεροδρομίου Θεσ/νίκης, τονίζοντας με στόμφο πως από Δευτέρα που θα είναι κυβέρνηση, τέλος το «ξεπούλημα» στους «Γερμανοί τοκογλύφοι» και πως τα αεροδρόμια θα παραμείνουν δημόσια, δωρεάν, και πάνω απ’ όλα ελληνικά!

Το 2017, κυριολεκτικά μέσα σε μια νύχτα ο Σύριζας  παρέδωσε 14 αεροδρόμια στους Γερμανούς, ενώ 2 χρόνια μετά, στην τελετή θεμελίωσης του νέου αεροσταθμού στο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο πούρος αριστερός Φάμελλος, με καρέκλα πια, έβγαλε φιλιππικό λόγο λέγοντας πως η (γερμανική) ΦΡΑΠΟΡΤ αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης της χώρας μας, και άλλα τέτοια πολλά και γλοιώδη.

Ο φίλος μου έκτοτε ζει με χάπια για την πίεση.

Μοιραστείτε το άρθρο
Χωρίς σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο