Μέχρι τα τέλη Αυγούστου αναμένεται να λάβουν τα «ραβασάκια» με τα πρόστιμα οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που βρέθηκαν με ανασφάλιστα οχήματα στον έλεγχο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Οι παραβάτες θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα που ξεκινούν από τα 250 ευρώ και φτάνουν τα 1.000, ενώ χ2 θα πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, όσοι παρέλειψαν να το κάνουν εμπρόθεσμα.
Αξίζει να σημειωθεί πως μετά την έκδοση του ειδοποιητηρίου για την επιβολή του προστίμου, οι ιδιοκτήτες έχουν το δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών.
Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται.
Τα πρόστιμα
1) Ανασφάλιστα οχήματα: Πρόστιμα από 250 ευρώ για δίκυκλα, 500 ευρώ για επιβατικά, και έως 1.000 ευρώ για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης. Αν προκύπτει και οφειλή τελών κυκλοφορίας άνω του ενός έτους, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με τα τέλη, πλέον της οφειλής.
2) Μη διενέργεια ΚΤΕΟ: Πρόστιμο 400 ευρώ.
Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται, ενώ αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. Αυτά επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων (συμβόλαιο ασφάλισης, δελτίο τεχνικού ελέγχου ή απόδειξη πληρωμής τελών), καθώς και την εξόφληση των προστίμων.
Δεύτερος έλεγχος συμμόρφωσης
Ο νόμος προβλέπει ότι τρεις μήνες μετά την αποστολή της πρώτης ειδοποίησης, πραγματοποιείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός έλεγχος για να διαπιστωθεί αν ο ιδιοκτήτης συμμορφώθηκε. Αν η παράβαση εξακολουθεί να υφίσταται, η υπόθεση προωθείται στην αστυνομική αρχή του τόπου κατοικίας του ιδιοκτήτη, η οποία προχωρά στην άμεση αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας και τα διαβιβάζει στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών.
Από 1η Σεπτεμβρίου οι κάμερες στους δρόμους
Σύμφωνα με πληροφορίες, από την 1η Σεπτεμβρίου αναμένεται να ενεργοποιηθούν οι κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας των αυτοκινητοδρόμων οι οποίες θα αποστέλλουν στο ηλεκτρονικό σύστημα της ΑΑΔΕ τις πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που περνούν από τα διόδια.
Αμέσως μετά, ένα ειδικό λογισμικό θα ελέγχει ποια από αυτά δεν έχουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο σε ισχύ, ποια κινούνται χωρίς ΚΤΕΟ και Τέλη Κυκλοφορίας, ποια κινούνται παράνομα, ενώ βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας.